دوشنبه 5 اسفند(12:28)

مرجع خبری پرسپولیس : كارشناسان زمين حافظيه را ببينند، بعد بگويند پرسپوليس بد بازى كرد / عليرضا محمد: كريستين رونالدو هم نمى توانست در اين زمين بازى كند

تيم پرسپوليس روز شنبه مقابل برق شيراز با تساوى يك بر يك متوقف شد. عليرضا محمد، هافبك پرسپوليس اصلى ترين عامل بد بازى كردن تيمش را زمين نامساعد حافظيه توصيف كرد. او معتقد است بزرگترين بازيكنان دنيا از جمله رونالدينيو و كريستين رونالدو هم نمى توانستند در اين زمين قوتبال بازى كنند. در ادامه گفت وگوى ما با محمد را مى خوانيد:
pnnc • بازى با برق چطور بود؟
نمى توانم در مورد بازى با برق صحبت كنم چون در زمين حافظيه فوتبال بازى كردن محال است و ما كه در چنين زمينى بازى كرديم واقعاً هنرمند هستيم. به نظرم بايد از ابتدا با كفش ته صاف وارد زمين مى شديم. 

pnnc• يعنى زمين اينقدر خراب بود؟
دقيقاً همينطور است. آسفالت را نگاه كنيد، انگار كمى چمن آورده وروى آن ريخته باشند تا سبز شود. سختى زمين واقعاً كار ما را مختل كرده بود.

اما استقلال در همين زمين ۴ گل به برق شيراز زد!
من با بازيكنان استقلال و برق كه صحبت مى كردم مى گفتند روز بازى با استقلال، زمين در اين حد بد نبود و كمى شل تر بوده است. ستار زارع مى گفت آن روز زمين را آب داده بودند و شرايط براى برگزارى بازى مهيا بود. مطمئن باشيد اگر در ورزشگاه آزادى به مصاف برق مى رفتيم ۳ ، ۴ گل به اين تيم مى زديم و ۳ امتياز را كسب مى كرديم.
به غير از زمين مسابقه عوامل نبردن پرسپوليس چه بود؟
به نظر من زمين حافظيه تنها عامل نبردن ما بود و بس.
اما خيلى ها بر اين باورند كه پرسپوليس در بازى هاى اخير خود خوب كار نكرده است؟
كاملاً با اين گفته مخالفم. چرا بازى با ابومسلم را نمى گوييد. ما فقط و در بازى با برق خوب كار نكرديم و آن هم تنها به خاطر زمين نامساعد حافظيه بود. شما مطمئن باشيد بازيكنان بزرگ دنيا از جمله كريستين رونالدو و رونالدينيو هم نمى توانستند در اين زمين فوتبال بازى كنند چه رسد به ما. حالا ما به شرايط فوتبال ايران آشنا بوديم و در شيراز به ميدان رفتيم.
از نتيجه رضايت دارى؟
خير، ما براى پيروزى به ميدان رفتيم و كسب نتيجه تساوى راضى كننده نيست. من بازهم مى گويم در آن زمين نمى شد فوتبال كرد. زمين به حدى سفت بود كه وقتى توپ به زمين برخورد مى كرد بلند شد و قدرت كنترل آن را از بازيكنان مى گرفت. درست مانند توپ شيطونكى كه بچه ها بازى مى كنند شده بود!
با اين تساوى شانس پرسپوليس براى قهرمانى كم شد!
اينطور نيست. ما هنوز هم اميد به قهرمانى داريم چرا كه انسان بااميد زنده است.
اما وينگادا بعد از بازى اعلام كرد كه استقلال شانس بيشترى براى قهرمان شدن دارد؟
من هم با اين موضوع موافقم اما ما نيز شانس قهرمانى داريم.
بازى هاى ليگ قهرمانان آسيا حدود ۳ هفته ديگر آغاز مى شود. فكر نمى كنى با شروع اين رقابت ها از قدرت پرسپوليس در ليگ كاسته شود؟
فكر نمى كنم اينطور باشد. ما كادر فنى بسيار خوبى داريم و آنها با درايت خود تدابيرى را خواهند انديشيد تا در هر ۳ جام با قدرت ظاهر شويم.
هدف پرسپوليس در آسيا چيست؟
در وهله اول به دنبال صعود از گروه خود هستيم و بعد از آن سعى مى كنيم عنوان قهرمانى را از آن خود نماييم.
قبول دارى قهرمانى در آسيا كار آسانى نيست؟
صددرصد همين طور است. در ليگ قهرمانان آسيا تيم هاى قدرتمندى حضور دارند و همه اين تيم ها با قدرت كامل در اين رقابت ها حضور مى يابند. با اين حال ما نيز به واسطه هواداران و بازيكنان خود حرف هاى زيادى براى گفتن خواهيم داشت.
قبل از آمدن وينگادا دفاع راست يا دفاع چپ بودى اما با حضور اين مربى پرتغالى در پرسپوليس يك خط جلوتر و به عنوان هافبك راست بازى مى كنيد. از اين پست رضايت دارى؟
بله، كاملاً راضى ام. هيچ مشكلى وجود ندارد. من همواره در هافبك هاى كنارى خوب بازى مى كنم و الان هم هيچ مشكلى از اين بابت ندارم.
در پايان اگر صحبت خاصى مانده، بفرماييد.
من فقط گله اى از مسئولين تيم برق شيراز دارم. آنها مى توانستند قبلاً از بازى زمين را آب بدهند تا كمى نرم شود و آماده مسابقه گردد. قطعاً اگر كارشناسان هم زمين حافظيه را مى ديدند ديگر نمى گفتند پرسپوليس بد بازى كرد

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)