محمود خوردبین درباره گلزن‌ترین مهاجم سرخ‌پوشان در تاریخ به خبرورزشی گفت: خدا را شکر پرسپولیس همیشه بهترین مهاجمان این مملکت را داشته است اما گلزن‌ترین به نظر من فرشاد پیوس بود.

به نقل از خبرورزشی؛ پرسپولیس نماینده فوتبال کشورمان قرار است ۲۹ آذرماه جاری درفینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف نماینده شرق قاره برود. این درحالیست که از گوشه و کنار شنیده می‌شود پرسپولیس با مشکلات مالی فراوانی مواجه شده است و… درهمین ارتباط خواندن تازه‌ترین حرف‌های محمود خوردبین سرپرست قدیمی و پیشکسوت دوست داشتنی پرسپولیس خالی از لطف نیست.

روز ۲۹ آذرماه جاری پرسپولیس باید در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف قهرمان شرق آسیا برود. آیا این تیم می تواند قهرمان شود؟
بی‌تعارف باید همه دست به دست هم بدهند و کمک کنند تا پرسپولیس موفق شود. هرچند کار بسیار سختی است و ۳ بازیکن کلیدی تیم محروم هستند. همچنین شجاع خلیل زاده هم به قطر رفت که خیلی می‌توانست در این بازی بزرگ فینال کمک کند. شجاع فوتبالیست خوش روحیه‌ای است و شاید او را وادار کردند از پرسپولیس برود.

منظور شما دقیقا از کمک چه کسانی است؟
همه باید کمک و تیم را حمایت کنند. از وزارت ورزش، مدیران باشگاه و حتی دولت بگیرید تا هر کسی که می‌تواند باید قدم پیش بگذارد. پرسپولیس در حال حاضر آبروی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیاست.

نقش شما پیشکسوتان چیست؟
تمام عشق و علاقه ما پیشکسوتان پرسپولیس است. شاید برخی اوقات حرفی از سر دلسوزی بزنیم اما ته دل همه آرزوی قهرمانی پرسپولیس را در سر داریم. ما پیشکسوتان هم وظیفه خود می‌دانیم در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا از این تیم حمایت کنیم.

پرسپولیس در۳ هفته اخیر فقط یک گل آن هم ازروی نقطه پنالتی زده است. به نظرشما این آمارنگران کننده است؟
من فکر می‌کنم جواب این سئوال را یحیی گل محمدی و مربیان پرسپولیس بهتر می‌توانند جواب بدهند اما اگر اشتباه نکنم شروع لیگ فصل گذشته نیز همین مشکل وجود داشت. تیم کالدرون خوب گل نمی‌زد اما بعد از چند هفته بچه‌ها راه افتادند و گل‌های زیادی زدند. به نظرم با درایت و دانشی که نزد یحیی و مربیانش سراغ دارم این مشکل به زودی حل خواهد شد.

شما هم یک زمانی فوروارد پرسپولیس بودید. می خواهیم نه به عنوان یک پرسپولیسی بلکه به عنوان یک کارشناس نظرخودتان را بدهید؟
شما لطف دارید اما ما که کارشناس نیستیم!

اختیار دارید محمود خان!
جدایی علی علیپور و مهدی ترابی زهرخط حمله پرسپولیس را کم کرد. این دو فکر می‌کنم روی هم درلیگ برتر۲۲ گل برای پرسپولیس زدند. در حال حاضر مهدی عبدی تنها مهاجم تخصصی پرسپولیس است که بسیار با استعداد است اما باید تجارب بیشتری کسب کند. آرمان رمضانی هم نیاز به زمان دارد. وحید امیری هم ذاتا مهاجم نیست ولی دست یحیی گل محمدی خالی است.

امید عالیشاه یا یک هافبک دیگر را نمی‌توانند درخط حمله به کاربگیرند؟
گفتم این مسائل فنی را باید کادرفنی پرسپولیس جواب بدهند. من کنار تیم نیستم و نمی دانم شرایط چگونه است اما بازی کردن درخط حمله و گل زدن اصلا آسان نیست.

گلزن ترین بازیکنی که درپرسپولیس دیدید؟
خدا را شکر پرسپولیس همیشه بهترین مهاجمان این مملکت را داشته است اما گلزن ترین به نظر من فرشاد پیوس بود. او درمحوطه جریمه خطرناک بود و می توانست هرتوپ مُرده ای را تبدیل به گل کند.

ظاهرا یک بارهم شما درمصاحبه ای تعریف کردید روزی فرشاد پیوس اصلا خوب نبود و به علی پروین پیشنهاد کردید او را تعویض کند اما سرمربی اسبق پرسپولیس به شما گفت او تنها بازیکن غیرقابل تعویض تیمش است. درست می گوییم؟
بله، علی پروین معتقد بود فرشاد پیوس شاید ۸۹ دقیقه درزمین دیده نشود ولی دریک دقیقه یا لحظه می تواند زهر خودش را بریزد. واقعا هم فرشاد همین طوربود.

شماره ۱۴ پرسپولیس که زمانی متعلق به شما بود را حالا احسان پهلوان می پوشد. نظری ندارید؟
خوشحالم احسان پهلوان شماره ۱۴ را به تن دارد. او بازیکن تکنیکی، مؤثر و بی‌حاشیه‌ای است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)