پرسپولیس نیوز: رئیس سابق شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: شرکت هیچ بدهی به بخش خصوصی ندارد و بدهی‌ها به پیمان‌کاران تقریبا صفر شده است.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حکمی امروز حسن کریمی را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منصوب کرد.

مصطفی مدبر پیش از این مدیرعامل شرکت بود. وی امروز گفت‌وگویی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

فعالیت شما امروز در شرکت توسعه به پایان رسید. مهمترین پروژه‌ای که فکر می‌کنید باقی مانده و باید انجام شود، چیست؟

پروژه‌ای که باید به اتمام برسد، بازسازی استادیوم آزادی است که مهمترین پروژه کشور است. بخشی را که شروع کرده‌ایم تا ۲۰ روز آینده به پایان می‌رسد. کار گرادن‌ها از روز گذشته شروع شده است. مهمترین کار باقی‌مانده بازسازی ادامه این ورزشگاه است که می‌تواند در دستور کار گروه جدید قرار بگیرد. ما به بخش زیادی از اهدافی که داشتیم و قول دادیم، رسیده‌ایم. بودجه‌های عمرانی دچار مشکل شد به همین دلیل بعضی از کارها کند پیش رفت.

به بحث بودجه اشاره کردید، پس مشخص شده بدهی شرکت توسعه چقدر است؟

شرکت هیچ بدهی به جایی ندارد. البته در بخش عمرانی به پیمان‌کاران اوراق داده شده و این بدهی‌ها پرداخت می‌شود. سال گذشته نیز بخش عمده‌ای از بدهی‌های ما با اوراقی که دولت در اختیارمان قرار داد پرداخت شد. امسال هم بدهی‌ها با همین اوراق در پروژه‌های عمرانی صفر خواهد شد. البته با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی به روز است همیشه صورت‌حساب‌هایی وجود دارد که نمی‌توان نام آن را بدهی گذاشت. کارهای عمرانی هر روز صورت وضعیت جدید دارد اما ما هم به روز هستیم.

در خصوص بدهی مالیاتی چطور؟

بدهی مالیاتی که از سالهای قبل باقی مانده بود را هم پرداخت کردیم و بخشی از آن را نیز تقسیم کرده و در حال پرداخت هستیم. حتی آخرین قبض برق آزادی را هم پرداخت کردیم. شرکت دائما در حال کار است و با این وجود بدهی نداریم.

بخش عمده‌ای از طلب‌های شما مربوط به فدراسیون‌هاست…

ما از بخش خصوصی طلب نداریم. از سال ۹۲ حدود ۷ میلیارد طلب داشتیم که تسویه شد. فقط ۲۰۰ میلیون چک واخواهی داریم که در دادگاهست که خیلی هم مهم نیست. عمده طلب‌های ما از فدراسیون‌هاست. سالیان مختلف این بدهی انباشته شده است. آنها هم مشکلات خاص خود را دارند که ما می‌دانیم. قرار بود آرام آرام پرداخت شود و جزئی از آن توسط فدراسیون‌ها پرداخت شده است.

حدودا طلب شما از فدراسیون‌ها چقدر است؟

بیش از ۶۰ میلیارد از فدراسیون‌ها طلب داریم.

سرخابی‌ها هم مدتی است بدهی خود را به شرکت نداده‌اند…

استقلال و پرسپولیس هم بدهکارند. چون آنها از محل بلیت‌فروشی و تبلیغات دور زمین درآمد دارند. البته توافق ما قبلا با سازمان لیگ بود اما بعد قرار شد باشگاه‌ها خودشان این پول را پرداخت کنند. البته پرداختی هم داشته‌اند و به مرور نیز بدهی را می‌پردازند. ما هم زیاد به آنها فشار نیاوردیم. آنها از زمین شماره ۲ و زمین آزادی یک سال و نیم بدهی دارند.

حدودا مبلغ بدهی این دو باشگاه به شرکت چقدر است؟

حدود ۵ میلیارد.

بازدید هم هفته گذشته از آزادی داشتید و تغییراتی در خصوص محل تمرین تیم ملی و همین طور استقلال و پرسپولیس صورت گرفت…

آخرین بازدیدی که هفته گذشته از استادیوم آزادی داشتیم، از زمین شماره ۲ و ۳ بازدید کردیم و قرار شد زمین شماره ۲ را در راستای حمایت از تیم ملی و صحبت‌های وزیر ورزش، در اختیار تیم ملی قرار بدهیم. زمین شماره ۲ را بازسازی می‌کنیم که در شان تیم ملی باشد. سکوها، رختکن و محل ورود بازسازی می‌شود و در اختیار تیم ملی برای تمرینات قرار می‌گیرد تا برای جام جهانی آماده شوند. زمین شماره ۳ را برای استقلال و پرسپولیس آماده می‌کنیم.

درباره حضور بانوان در ورزشگاه شرایط چطور است؟

زیرساخت‌ها برای حضور بانوان مشکلی ندارد و بقیه موارد مراجع مربوطه باید تصمیم لازم را بگیرند.

چمن ورزشگاه یادگار امام هنوز مشکلاتی دارد، توضیحاتی در این باره می‌دهید؟

مربیانی که می‌برند می‌گویند زمین خوب است، مربیانی که می‌بازند می‌گویند زمین بد است! زمین چمن استاندارد است و هیچ مشکلی ندارد. مشکلاتی هم که فکر می‌کردیم وجود دارد، برطرف شده است فقط باید درست مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. حتی در نقش جهان و یادگار امام، تیم‌ها باید نگهداری و بهره‌برداری خوبی داشته باشند. خیلی از تیم‌ها در نگهداری دچار مشکل می‌شوند. زمان‌بندی بازی‌ها هم موثر است. اگر رفتار فنی داشته باشیم، بهره‌برداری بهینه خواهد داشت.

درباره آکادمی بوکس کاری انجام دادید؟

برنامه خاصی انجام ندادیم و تیم جدید می‌تواند روی آن کار کند.

 بودجه سال آینده‌تان چقدر مصوب شد؟

بودجه سال ۹۶ ما ۳۷۰ میلیارد مصوب شد که حدود ۴۶-۴۷ درصد تخصیص داده شد. برای سال جدید هم همین بودجه را درخواست کردیم باید ببینیم چقدر اختصاص می‌دهند.

حرف پایانی؟

از همه رسانه‌ها تشکر می‌کنم که در این مدت ما را حمایت کردند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)