پرسپولیس نیوز : مرکز علمی – کاربردی پرسپولیس در تاریخ یازدهم آذر سال 1391 افتتاح شد. در بدو تاسیس کمتر کسی تصور می‌کرد این مرکز با چنین سرعتی به رشد و بالندگی برسد.

بسیاری ناباورانه به آن می‌نگریستند در حالی که مسوولان مرکز جامع علمی – کاربردی کشور بارها در صحبت‌های خود پیگیری‌های مسوولان این مرکز و باشگاه پرسپولیس را برای توسعه فعالیت‌ها، تعریف و راه‌اندازی رشته‌های جدید و افزایش ظرفیت غیر قابل وصف خواندند.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، مرکز علمی – کاربردی پرسپولیس در اولین سالروز تاسیس خود گزارشی را از اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته ارائه کرد. بخش‌هایی از این گزارش را می‌خوانید.

درمیان موسسات و سازمان های وابسته به آموزش عالی کشور، مرکز علمی – کاربردی پرسپولیس از جایگاهی رفیع بهره‌مند است. اندیشه ایجاد مرکزی برای آموزش  ورزش در ایران و به تعبیر دیگر دانشگاه ،نخستین بار  با پیشنهاد محمد رویانیان  مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس  در سال ۱۳۹۰مطرح و با تلاش  داریوش سودی عملی گردید.

این مرکز به عنوان اولین مرکز آموزش عالی کشور می باشد ،که دارای رشته های جدید با رویکرد ورزشی و با هدف ترویج و توسعه آموزش ، پژوهش ، پرورش و تولید دانش و علوم تخصصی ورزشی در سطح جامعه گام برداشته و آرمان آن تربیت فارغ التحصیلان و متخصصان و پرورش قهرمانانی است که باعث افتخار و غرور ملی در سطح جهانی و موجب ارتقاء و رشد ورزش در جامعه و کشور عزیزمان می گردد.

اولین ترم این مرکز با سه رشته تحصیلی در مقطع کاردانی(مربیگری حرفه ای فوتبال ، مربیگری حرفه ای فوتسال ، آمادگی جسمانی ) به صورت رسمی از یازدهم اسفند ماه ۱۳۹۱با تعداد۱۰۷نفر دانشجو شروع شدو در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل می باشند.

با توجه به نیاز جامعه ، استقبال داوطلبان ، پیگیری رئیس و حمایت هیأت امناء مرکز و با عنایتی که از طرف مسئولان ذیربط وزارت علوم تحقیقات و فنآوری و دانشگاه جامع علمی- کاربردی صورت گرفت، تعداد بیست رشته جدید با تلاش کار گروه حرفه ای ۱۰۰نفره کارشناسان و متخصصان رشته های مرتبط  تدوین و به شرح ذیل جهت تدریس در سال تحصیلی ۹۳-۹۲در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در مرکز علمی- کاربردی واحد پرسپولیس مورد تصویب قرار گرفت.

در حال حاضر این مرکز در پنج رشته تا مقطع کاردانی، در ده رشته تا مقطع کارشناسی و در پنج رشته در مقطع کاردانی به کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

ریاست مرکز علمی-کاربردی پرسپولیس به عهده داریوش سودی است که در حال حاضر مسئولیت‌های رئیس کمیته تخصصی و رئیس دوره های کوتاه مدت ورزش دانشگاه جامع علمی- کاربردی کشور را نیز داراست، سیاستگزاری و برنامه ریزی این مرکز توسط هیأت امنایی متشکل از جعفر کاشانی، محمد رویانیان، دکتر محمد زادمهر، دکتر علیرضا اسماعیلی و داریوش سودی انجام می‌پذیرد.

مسئولان مرکز علمی کاربردی پرسپولیس ضمن بازدید از مراکز مهم آموزشی در کشورهای ایتالیا، آلمان ،آمریکا و روسیه که به طور تخصصی در حوزه ورزش فعالیت داشتند ضمن نگاه دقیق به نحوه آموزش های به روز بین المللی با بومی سازی این رشته ها نسبت به کاربردی سازی آن جامه ی عمل پوشانیده‌اند.

چشم انداز این مرکز تبدیل شدن به یکی از دانشگاههای بین المللی ورزشی با اعتبار جهانی می‌باشد، برخورداری از اعتبار بالا در میان دانشگاه های بین المللی نتیجه این چشم انداز خواهد بود.

 

* مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در پیامی، اولین سالروز تاسیس مرکز علمی – کاربردی پرسپولیس را به هواداران، مسوولان، اساتید و دانشجویان این مرکز تبریک گفت.

در پیام محمد رویانیان که در اختیار سایت باشگاه پرسپولیس قرار گرفت، اینگونه آمده است: مدیران می‌آیند و می‌روند و آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد آن چیزی است که از خود بر جای می‌گذارند. ایجاد یک دانشگاه علمی و تخصصی در فوتبال و ورزش از آرزوهای من و از اهداف بزرگ ما بود که سال گذشته پس از پیگیری‌های بسیار، به یاری خدا محقق شد.

این مرکز خیلی زود توانست با تلاش‌هایی که داشتیم و با پیگیری‌های هیأت امناء و آقای سودی رئیس مرکز به توسعه و پیشرفت قابل توجهی برسد. این دانشگاه کار خود را با 3 رشته و 107 دانشجو آغاز کرد و در حال حاضر به 15 رشته و 600 دانشجو رسیده‌ایم و قرار است در ترم آینده، رشته‌ها به 23 رشته افزایش یابد. البته برای ما کمیت مهم نبوده و کیفیت یک اولویت است که به آن پرداخته‌ایم.

در بخش دیگری از پیام مدیر عامل پرسپولیس آمده است: آنچه این مرکز را از مراکز مشابه متمایز می‌کند ایجاد رشته‌های جدید است که به طور علمی و تخصصی و بر اساس نیازهای روز فوتبال و ورزش راه‌اندازی شده و به صورت اختصاصی ارائه می‌شود تا بتوانیم آن را از این جهت بزرگترین مجموعه تخصصی، علمی و پژوهشی ورزشی بدانیم.

در بدو تاسیس این مرکز هم اعلام کردیم که هر چند نام پرسپولیس بر آن نهاده شد تا مایه فخر و مباهات پرسپولیسی‌ها باشد اما مجموعه‌ای است که متعلق به همه باشگاه، همه فوتبال و همه ورزش است. هدف این است که با واسطه این مرکز شاهد توسعه علمی ورزشی و تخصصی شدن فعالیت‌ها در این حوزه باشیم.

از این جهت سالروز تاسیس این مرکز را به هواداران و همه اهالی فوتبال و ورزش تبریک گفته و به هیأت امناء، رئیس مرکز، اساتید عزیز و همه دست‌اندرکاران که در تاسیس، رشد و ترقی این مرکز علمی و ماندگار سهیم بودند، خسته نباشید می‌گویم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)