مرجع خبری پرسپولیس : نويد نامور مستند زندگي احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان و كاپيتان پرآوازه‌ي تيم ملي فوتبال ايران سال‌هاي قبل را مي‌سازد.

 

‌کارگردان اين مستند با بيان مطلب بالا گفت: اكنون مستند زندگي احمدرضا عابدزاده در مرحله تحقيقات و انتخاب عوامل است و سعي خواهيم‌ كرد تصويربرداري اين اثر را حدود يك ماه ‌آينده آغاز كنيم.

وي درباره‌ي عواملي كه قطعا در توليد اين مستند همكاري مي‌كنند، عنوان كرد: با برخي از عوامل صحبت كرديم، اما هنوز به نتيجه‌گيري قطعي نرسيديم. در حال حاضر تنها نغمه عافيت ـ‌ مستندساز و همسرم‌ـ به عنوان مشاور پروژه قطعي شده است. اميدوارم كه تمامي عوامل تا هفته آينده انتخاب شوند.

 

نامور با توضيح بيشتر درباره مستند زندگي احمد‌رضا عابدزاده گفت: همزمان با جنگ ايران و عراق عابدزاده نوجوان مجبور به مهاجرت از آبادان به اصفهان شد.‌ ما مستند را از اين مقطع زندگي او آغاز مي‌كنيم و پس آن، دوران انتخابش به عنوان دروازه‌بان در تيم ملي توسط مرحوم پرويز دهداري، بازي در تيم‌هاي استقلال و پيروزي، بازي براي تيم ملي فوتبال ايران‌ و حضور در جام جهاني 1996 فرانسه، مربيگري و حال و روز فعليش را نمايش خواهيم داد. همچنين دوران بيماري مهلك احمدرضا نيز يكي از مقاطع مهم و تاثيرگذار فيلم خواهد بود.

 

نامور در توضيح انگيزه خود براي ساخت مستند زندگي احمدرضا عابدزاده بيان كرد: عابدزاده در گذشته يكي از بهترين دروازه‌بانان و كاپيتان تيم ملي بود. ايشان هميشه در ذهن من، اسطوره اراده و اعتماد به نفس هستند كه فكر مي‌كنم زندگيش حرف‌هاي مهم زيادي دارد.

 

اين مستندساز ادامه داد: من و همسرم تاكنون تنها مستندهاي اجتماعي توليد كرده‌ايم و شايد برخي فكر كنند اين مستند تنها يك مستند ورزشي باشد،‌ اما نكاتي در زندگي اين دروازه‌بان بلند آوازه كشورمان وجود دارد كه در عين تلخي، بسيار تاثيرگذار و قابل توجه است.

 

وي در پاسخ به اين پرسش كه «ساخت مستند زندگي مرحوم ناصر حجازي به كجا رسيد؟»، تصريح كرد: من در تعطيلات نوروز 1390 با مرحوم ناصر حجازي به توافق رسيدم كه مستند زندگي‌ ايشان را بسازم و در اين راستا حتي چند ساعت تصويربرداري نيز انجام داديم. اما متاسفانه پس از درگذشت ايشان، كار نيمه تمام ماند و علي‌رغم پيگيري‌هاي اينجانب موفق به صحبت با خانواده ايشان نشدم.

 

اين مستندساز عنوان كرد: در هر صورت من انتظار داشتم كه آتيلا حجازي به احترام توافقي كه با پدر ايشان صورت گرفته، پيگيري و برخورد صميمانه‌تري نسبت به ساخت اين پروژه داشته باشند، اما … .

 

نويد نامور در پايان سخنانش با اشاره به اينكه از ساخت مستند زندگي مرحوم ناصر حجازي منصرف شده است، اظهار كرد: در هر صورت به همه همكارانم كه ممكن است بخواهند مستندي از زندگي ايشان را تهيه‌ كنند اعلام مي‌كنم كه حدود چهار ساعت راش از ناصرخان دارم كه در هيچ دوربين ديگري نيست و مي‌توانم براي هرچه بهتر شدن مستند ايشان،‌ آن‌ها را در اختيار همكاران بگذارم.

 

نويد نامور پيش از اين، مستند «تيام» را با هدف كمك به «فاطمه» دختر پنج ساله‌اي كه به دليل ريختن آهك در چشمانش بينايي‌اش را از دست داد، ساخت. اين مستند با حمايت افرادي چون ايمان مبعلي، شبنم مقدمي، مسعود رايگان، رويا تيموريان و امين زندگاني ساخته شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)