پرسپولیس نیوز :مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: می‌دانم کار سختی دارم اما به پرسپولیس آمده‌ام که بازی کنم و دوست دارم این تیم سکوی پرتاب من باشد.

شایان مصلح در خصوص حضورش در تیم فوتبال پرسپولیس، شرایطی که در این تیم دارد و همچنین موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانیم:

 این روزها در تمرینات پرسپولیس حضور پررنگی داری. در خصوص شرایط این روزهایت صحبت کن.

به هر حال خود شما در تمرینات حضور دارید و می‌بینید که چقدر تمرینات سخت و طاقت‌فرسایی انجام می‌دهید. الان تمرینات بدنسازی را با قدرت برگزار می‌کنیم و صبح و عصر زیر نظر مربیان پرسپولیس مشغول انجام تمرینات بدنی هستیم. فکر می‌کنم تا آن زمان بتوانیم به آمادگی خیلی خوبی برسیم و با این نوع تمرینات تا اردوی اوکراین به شرایط خوبی خواهیم رسید. فکر می‌کنم با توجه به بازی‌های دوستانه‌ای هم که باشگاه در نظر دارد تا برگزار کنیم، بتوانیم به آمادگی خوبی برسیم. بدن‌های ما الان در اوج بدنسازی است و شاید از نظر فوتبالی خیلی آماده نباشیم اما از نظر بدنسازی در شرایط خوبی قرار داریم. این موضوع هم با توجه به تمریناتی که کادر فنی در نظر گرفته به زودی به شرایط خوب خواهیم رسید.

 در این مدت که در تمرینات پرسپولیس حضور داری تفاوت این تیم را با تیمی مثل سپیدرود رشت چطور می‌بینی؟

به هر حال پرسپولیس تیمی پر هوادار و بزرگ است. از روزی که تمرینات را آغاز کردیم هواداران یک جلسه در تمرینات ما حضور داشتند و دیدید که چه استقبال پرشوری از ما صورت گرفت. به هر حال فضای پرسپولیس یک فضای بزرگ و متفاوت نسبت به همه تیم‌های دیگر است. به دلیل بزرگی این تیم کمی زمان لازم است تا بتوانم با شرایط موجود اخت شوم.البته خوشبختانه با جو تیم و بازیکنان خیلی زود کنار آمدم و الان رابطه خیلی خوبی با هم داریم.امیدوارم که این وضعیت کماکان ادامه داشته باشد.

برانکو معمولا نشان داده خیلی سخت دست به ترکیب اصلی‌اش می‌زند. با این شرایط چقدر امیدوار هستی که بتوانی به ترکیب اصلی پرسپولیس برسی؟

من به پرسپولیس آمدم تا بازی کنم.به اینجا نیامدم که بخواهم بیرون بنشینم. شاید برانکو صلاح بداند و از همان روز اول به من بازی دهد یا اینکه با تشخیص او آرام آرام به ترکیب اضافه شوم اما این موضوع باعث نمی‌شود تا من از تلاش‌هایم کم کنم.همه تلاشم را می‌کنم تا پرسپولیس برای من یک سکوی پرتاب باشد.چرا که هدف‌های بزرگی در فوتبال برای خودم دارم. قبول دارم که برانکو فرم تیم فصل گذشته را حفظ کرده و این موضوع کار را برای بازیکنان تازه وارد سخت می‌کند اما من آمده‌ام که بازی کنم و برای رسیدن به هدفم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود.

 در فوتبال ما که هر روز اخبار حاشیه‌ای از آن بیرون می‌آید حضور بازیکنانی نظیر تو و محمد انصاری می‌تواند یک اتفاق خوب برای فوتبال کشورمان باشد؛ بازیکنانی که علاوه بر توان فنی بالا از نظر اخلاقی هم شرایط خوبی دارند. چقدر امیدوار هستی که بتوانی این وضعیت را ادامه دهی؟

در هر تیمی که بزرگ باشد اسم شما هم بزرگ می‌شود و این موضوع باعث می‌شود تا مردم روی شما حساب دیگری انجام دهند. اینکه مردم به ما لطف دارند به جای خود و ما ممنون آنها هستیم اما همین مسئله وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. به خصوص اینکه صحبت از بعد اخلاقی و مذهبی ما می‌شود. این مسائل کار ما را سخت می‌کند و همیشه از خدا می‌خواهم که هوایم را داشته باشد و از مسیرش دور نشوم. مطمئنا کوچکترین لغزشی که داشته باشم از مسیر خدا دور خواهم شد و این کوچکترین لغزش باعث می‌شود دید مردم هم نسبت به ما عوض شود و به همین دلیل است که می‌گویم وظیفه ما سخت‌تر است. امیدوارم در این مسیری که هستیم دل ما نلرزد. من در حدی نیستم که بخواهم الگوی کسی باشم اما تلاش می‌کنم در حد خودم اثرگذار شوم.

قرار است یک دربی بین استقلال و پرسپولیس در کشور آلمان برگزار شود. نظرت در خصوص این بازی چیست؟

من تاکنون در سطح بزرگسالان دربی را تجربه نکردم اما در بازی‌های حساسی مثل سپیدرود رشت و ملوان بازی کردم و با شرایط بازی آشنا هستم. قطعا آن دربی با این دربی خیلی فرق خواهد داشت و با هم قابل مقایسه نیستند. می‌دانم که برای مردم این بازی چقدر مهم است و هواداران حتی نسبت به بازی‌های دوستانه هم حساس هستند. شاید از نظر بدنی چون در فصل بدنسازی هستیم، بازی خیلی جذابی نباشد اما مطمئنا از حیث اهمیت بازی و برای شادی دل هواداران در این بازی تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بتوانیم در این بازی دوستانه هم سربلند بیرون بیاییم. قطعا دربی در هر شرایطی حساسیت‌های خاص خودش را دارد و از نظر فوتبالی سعی خواهیم کرد تا یک بازی باکیفیت را انجام دهیم تا در نهایت دل هوادارانمان شاد شود.

 با اینکه از لیگ یک به پرسپولیس آمدی اما حضورت در این تیم پرحرف و حدیث بود و این مسائل شاید باعث شود تا فشار زیادی روی تو به وجود بیاید. برای مقابله با این مسئله چقدر آمادگی داری؟

همه این مسائل را می‌دانم و معتقدم که باید واقع‌بین بود. من بازیکنی هستیم که از لیگ دسته اول به پرسپولیس آمدم. درست است که خیلی‌ها به من لطف دارند و از من تعریف می‌کنند اما به هر حال برای اینکه بتوانم خودم را با سطح اول فوتبال ایران تطبیق دهم نیاز به زمان دارم. برای هر بازیکنی سخت است که در این شرایط بخواهد به سرعت خودش را تطبیق دهد و من هم نیاز به زمان دارم. البته می‌دانم که پرسپولیس جای آزمون و خطا نیست و اینجا نباید کسی برای آزمایش بیاید اما این را هم در نظر داشته باشید که برانکو هوای بازیکنان جوان را دارد و به خوبی جوانان را پرورش می‌دهد. شما ببینید که بازیکنانی مثل صادق محرمی و محمد انصاری در همین پرسپولیس با وجود جوانی اما با اعتماد برانکو چهره و ستاره شدند و این نشان می‌دهد که اینجا بازیکنان هم می‌توانند خودشان را نشان دهند. در وهله اول من باید اعتماد به نفسم را حفظ کنم و واقع‌بین باشم. این مسئله باعث می‌شود تا با مسائل واقع‌بینانه برخورد کنم. برانکو از بازیکنان جوان خیلی خوب بازی می‌گیرد.

مشکل اقامتت در منزل شخصی در تهران حل شد؟

هنوز نه. فعلا در تهران در منزل اقوام هستم اما از سوی باشگاه قول‌هایی داده شده که به من پول بدهند و مطمئنا وقتی خودم پولی از باشگاه به حسابم واریز شود،‌ مشکل مسکن من هم حل خواهد شد.

 یک سؤال غیرفوتبالی! فوتبال ورزش خشنی است اما تو در این فوتبال خشن روحیه لطیف و حساسی داری به طوری که شعرهای احساسی و کلاسیک خیلی خوبی می‌گویی. در این خصوص هم صحبت کن.

راستش را بخواهید باید بگویم حدود ۶ سالی می‌شود که طبع شاعری در من رشد کرده و دست به قلم شده‌ام. شعرهایی گفته‌ام و بنا دارم نهایتا تا سال بعد کتاب اشعارم را چاپ کنم. درست است که فضاها با هم یکی نیست و فوتبال با شاعری خیلی فرق می‌کند اما من معتقد هستم خداوند در وجود همه ما همه چیز را نهادینه کرده اما مهم این است که ما بتوانیم به آن پر و بال بدهیم. حتی رشته تحصیلی من هم مهندسی صنایع است که هیچ ارتباطی به شعر و شاعری و فوتبال ندارد اما همواره سعی کرده‌ام از استعدادهایم استفاده کنم. فوتبال با جسم من کار دارد و شعر و شاعری با روح من. خدا را شکر می‌کنم در شعر و شاعری پیشرفت خوبی داشتم. البته در بحث شعر و شاعری الگوی خاصی ندارم و سعی می‌کنم همواره خودم باشم. در هر کاری که انجام می‌دهم می‌خواهم تا انتهای آن بروم حالا آن چیز فوتبال باشد یا شعر یا هر چیز دیگری. من کلا علاقه زیادی به شعر دارم و همین موضوع باعث شده تا سبک‌های مختلف شعر را پیگیری کنم. در این بین علاقه خاصی هم به سعدی دارم!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)