مرجع خبری پرسپولیس : هر چه به پايان نيم فصل ليگ برتر نزديك‌تر مي‌شويم، پرونده بازگشت علي كريمي به پرسپوليس هم داغ‌تر مي‌شود. اين پرونده درست از همان روزي به جريان افتاد كه گفتند حرف عباس انصاري‌فرد ديگر در پرسپوليس برش ندارد.

 

درست از يك هفته قبل از دربي بود كه شايعه بازگشت كريمي سرزبان‌ها افتاد و به هر شكل از همان زمان اين سوال كه آيا دوست داري به پرسپوليس برگردي، به كرات از سوي خبرنگاران و گزارشگران مختلف، از كريمي پرسيده شد و پاسخ جادوگر هم كم و بيش به تمامي اين سوالات مشابه يكي بود؛ بله!

درباره اين‌كه اين انتقال منع قانوني دارد يا خير، صحبت‌هاي ضدونقيض زيادي مطرح شد اما بايد گفت ماحصل اين اظهارات براي هواداران پرسپوليس شيرين است.

آلبرت گريگوريان، دبير سازمان ليگ برتر در اين باره مي‌گويد:

 «بخشنامه‌اي به آيين‌نامه اين فصل نقل و انتقالات اضافه شده كه در آن به تيم‌هاي ليگ برتري اين اجازه را مي‌دهد كه تنها يك بازيكن را ميان يكديگر جابه‌جا كنند.»

يعني در سوژه مورد بحث، اگر پرسپوليس كريمي را مي‌خواهد، حتما بايد يكي از بازيكنانش را با رعايت شرايط مورد توافق طرفين، به استيل‌آذين بدهد. حال اگر فهرست پرسپوليس پر باشد، چه؟! آلبرت مي‌گويد: «اين يكي از ايرادهاي بخشنامه فوق است، چون حتي بازيكن قرضي هم جايي را در فهرست تيم جديدش اشغال مي‌كند و چنين انتقالي در صورتي كه فهرست تيمي پر باشد، با قانون مغايرت دارد.»

هوشنگ نصيرزاده، كارشناس برجسته فوتبال كشور هم به نوعي صحبت‌هاي دبير سازمان ليگ را تاييد مي‌كند: «در دنيا انتقال به صورت قرضي، فقط از ليگ بالاتر به ليگ پايين‌تر امكان‌پذير است، اما متاسفانه در ايران اين مساله به اشتباه جا افتاده كه تيم‌هاي ليگ برتري بين خود بازيكن جابه‌جا كنند.»

اشاره نصيرزاده به بند 7 از ماده 25 آيين‌نامه نقل و انتقالات فدراسيون فوتبال است كه احتمالا براي فصل آينده اصلاح خواهد شد، اما فعلا دامن پرسپوليس را براي جذب كريمي نخواهد گرفت.

فارغ از اين مساله كه انتقال كريمي به پرسپوليس، منع قانوني دارد يا خير، يك مشكل به ظاهر اساسي در راه اين جابه جايي وجود دارد و آن، اتكاي بيش از اندازه استيل‌آذين به ستاره شماره 8 خود است.

كريمي تا پيش از آن‌كه شايعه بازگشتش به پرسپوليس بر سر زبان‌ها بيفتد، در همان 5 هفته اول، 6 گل براي استيل‌آذين زده بود تا با توجه به اين تعداد گل و همين‌طور 4 پاس گل، تاثيرگذار‌ترين بازيكن ليگ باشد. اين روند با چند هفته تاخير از هفته دهم نيز دوباره از سر گرفته شد و كريمي 4 گل ديگر هم در اين 3 هفته اخير براي تيمش زد تا با 10 گل زده، آماري خيره‌كننده را از خود به جاي گذاشته باشد.

در چنين شرايطي، آيا استيل‌آذين مي‌تواند از ستاره‌اش دست بكشد؟! شايد تنها دليل مخالفت حميد استيلي با اين انتقال هم همين باشد. او ديروز براي چندمين بار مخالفتش را با جدايي چنين بازيكن تاثيرگذاري اعلام كرد، اما با علم به اين موضوع كه حسين هدايتي، مالك باشگاه با جدايي كريمي موافقت كرده، نتيجه نهايي درباره اين قضيه را به صحبت‌هاي آتي‌اش با سران باشگاه موكول مي‌كند: «كريمي تصميم‌گيري براي چنين انتقالي را كاملا به باشگاه واگذار كرده است. البته او كاپيتان تيم ماست و شرايط برايش در استيل‌آذين مهياست؛ او در اين تيم، به تاثيرگذارترين بازيكن ليگ تا اين مقطع تبديل شده و آقاي گل مسابقات است؛ خب با وجود چنين شرايطي، بايد ديد او در نيم‌فصل چه تصميمي مي‌گيرد.»

استيلي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تاثيرگذاري كريمي در تيم استيل‌آذين و محوريت او در مسابقات، با نبود او در تركيب تيمش چه خواهد كرد، مي‌گويد: «از نظر من هيچ اشكالي ندارد كه كريمي يا هر بازيكن ديگري محور تيم ما باشد. به طور طبيعي مي‌كوشيم كريمي همواره در تركيب تيم حضور داشته باشد اما در صورت نبود او به هر دليلي طبق برنامه‌ها نفرات جايگزين، بايد جبران كنند. به عنوان مثال در تيم بارسلونا هم بازيكني جاي مسي را نمي‌گيرد، اما نبود او در برخي مسابقات، تاثير زيادي بر كاهش قدرت اين تيم ندارد.»

در عين حال چشم اميد پرسپوليسي‌ها به بازگشت دوباره كريمي، به حسين هدايتي بسته شده است. مالك متمول استيل‌آذين كه هنوز هم خود را عاشق سينه چاك پرسپوليس مي‌داند، درباره انتقال كريمي به اين تيم مي‌گويد: «علي يك پرسپوليسي‌ است و در اين تيم شناخته شد. من حاضر بودم به طور رايگان او را در اختيار تيم پرسپوليس قرار دهم، اما كج‌سليقگي برخي باعث شد جلوي چنين كاري گرفته شود، اما هيات مديره استيل‌آذين تلاش خود را كرد. به هر حال رفتن كريمي به پرسپوليس دير يا زود صورت مي‌گيرد، زيرا خودش نيز مايل است.»

رئيس سابق هيات مديره باشگاه پرسپوليس مي‌افزايد: «هميشه نمي‌توان با هياهو و جنگ رسانه‌اي كارها را انجام داد بويژه درخصوص انتقال علي كريمي. اگر هيات مديره باشگاه استيل‌آذين با انتقال علي كريمي به پرسپوليس موافقت كند و تصميم به چنين اقدامي بگيريم، اين انتقال انجام مي‌شود.»

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)