از سعداوی انتظار برخورد بهتری داشتیم

مرجع خبری پرسپولیس : معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس صبح امروز(جمعه) به سوئیس رفت.

 

شکری معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس به همراه رضا چلنگر صبح امروز راهی سوئیس شد تا پرونده شکایت آلفا درد دادگاه داوری ورزش(cas) را از نزدیک پیگیری کند.

 

پرونده شرکت آلفا، از دوره مدیریت حجت الله خطیب در باشگاه پرسپولیس و همچنین دوره قبلی مدیریت حبیب کاشانی در رابطه با انجام بازی های تدارکاتی پرسپولیس در آمریکا و کانادا، در جریان است.

 

مصطفی شکری پیش از سفر به سوئیس گفت:

 

 

بر اساس توافق نامه ای که در زمان مدیریت آقای حجت الله خطیب در باشگاه پرسپولیس با یک شرکت آمریکایی موسوم به آلفا، برای برگزاری دیدارهایی در کشورهای آمریکا و کانادا به امضا رسید. و به جهت عدم انجام مفاد این توافق نامه، شرکت آلفا به دیوان داوری ورزش (CAS) شکایت و مطالبه غرامت یک میلیون دلاری کرده بود.

 

 

شکری، افزود: در سال 86 در دادگاه این پرونده در لوزان سوئیس شرکت کردیم و با اعلام عدم صلاحیت دیوان داوری ورزش را در رسیدگی ابتدایی به این اختلاف، از بررسی ماهوی این موضوع جلوگیری کردیم و خوشبختانه نتیجه دادگاه به نفع باشگاه بود.

 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، ادامه داد: بر این اساس قرارداد جدیدی با شرکت آلفا برای انجام دیدارهایی در کانادا و آمریکا به امضا رسید که درآمدی حدود یک میلیون دلار برای باشگاه پرسپولیس در بر داشت. به پیشنهاد شرکت آلفا به جهت اقبال و علاقه ایرانی ها در آمریکای شمالی، قرارداد مشابهی هم نیز با باشگاه استقلال تهران منعقد کرد تا این دو تیم در این کشورها دیدارهایی با یکدیگر برگزار کنند.

 

شکری، تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس هم در راستای تعهدات خود کلیه اقدامات لازم را از جمله ویزا، پیش بینی محل اقامت، نوع تغذیه بازیکنان و کیفیت بیمه آنها در ایام اقامت در این کشورها را انجام داده بود. به دلیل کوتاهی هایی که از ناحیه شرکت آلفا و همینطور واسطه انجام این دیدارها صورت گرفت. این بار هم انجام این دیدارها میسر نشد و در حال حاضر مواجه هستیم با شکایت فردی که به عنوان کارگزار فیفا مدعی لزوم جبران خسارت وارده است.

وی، خاطرنشان کرد: با توجه به ایراد در خصوص تجمیع دو پرونده پرسپولیس و استقلال و پذیرش این موضوع، پرونده دو باشگاه به صورت جداگانه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. همچنین در خصوص ایراد بر عدم صلاحیت داور اسرائیلی و پذیرش این ایراد، داور یونانی از سوی دیوان منصوب شد تا به این موضوع رسیدگی کند.

 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در خصوص پرونده شکایت نعیم سعداوی، اظهار داشت: آقای سعداوی از زمانی که مربی تیم پرسپولیس بوده بابت طلبش به کمیته انضباطی فدراسیون قوتبال شکایت کرده است و کمیته انضباطی نیز در این خصوص رایی صادر کرده و باشگاه پرسپولیس نیز به سازمان لیگ فوتبال اعلام کرده که از محل منابع این مطالبه پرداخت شود. متاسفانه سازمان لیگ برخلاف رویه سابق که حتی بدون کسب نظر باشگاه، در گذشته مبالغی را به برخی طلبکاران پرداخت کرده بود، در این خصوص علی رغم درخواست باشگاه، این مبلغ پرداخت نشده است. آقای نعیم سعداوی هم با استناد به موادی از آیین نامه انضباطی درخواست کسر امتیاز از باشگاه را کرده است.

 

معاون حقوقی باشگاه، ادامه داد: البته این حق طبیعی هر کسی برای پیگیری حقوق خود است ولی افرادی که خودشان را عضو باشگاه پرسپولیس می­دانستند و از پنجره پرسپولیس در جامعه فوتبال دیده شده­اند، انتظار نمی­رود که به این پنجره سنگ پرتاب کنند و باعث تخریب و تضعیف باشگاه شوند. هواداران این تیم از کسانی که در صف پیشکسوتان باشگاه قرار دارند، انتظار برخورد مناسب­تری دارند. مع­الوصف با سازمان تربیت بدنی در ارتباط هستیم که با تامین منابع مشکل ایشان و سایر کسانی که از باشگاه مطالبه دارند، حل شود.

 

شکری در پایان خاطرنشان کرد: به کمیته انضباطی فدراسیون هم اعلام می کنیم که ظرف ماه جاری این مشکلات حل خواهد شد و این کمیته در استفاده از ابزارهای قانونی، تعجیل نکند.

 

هم اکنون پرونده شکایت نلو وینگادا و نعیم سعداوی از مربیان سابق پرسپولیس ، مهم ترین پرونده های حقوقی باشگاه پرسپولیس می باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)