معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: با مدارکی که داریم، ۶ دانگ مدارک ساختمان باشگاه متعلق به پرسپولیس است و به فدراسیون تعلق ندارد.

ایمان حسین‌پور در نشست خبری آنلاین امروز گفت: خیلی به دنبال مصاحبه نبودم و خارج از رسانه باشگاه صحبت نکرده‌ام. مباحث حقوقی عموما حاشیه‌سازی می‌کند و حضور من در این نشست خبری به دلیل دستور مدیرعامل بوده تا شفاف‌سازی کنیم و هواداران و اصحاب رسانه اطلاعات دقیق را از برخی پرونده‌ها به دست بیاورند.

وی ادامه داد: وقتی به باشگاه آمدم از یک تیم حقوقی توانمند کمک گرفتم و تشکر می‌کنم از آنها که هیچ چشمداشتی ندارند و فقط به من و باشگاه کمک می‌کنند. حدد ۷-۸ وکیل حضور دارند و ۸۰ پرونده در باشگاه است. درباره بسیاری از آنها پیش از این اقدامی صورت نگرفته و ما با اصرار هیئت مدیره برخی از پرونده‌ها را استارت زدیم. پرونده‌ای داریم که بالغ بر ۵ میلیارد تومان بدهی بوجود آورده بود که مجددا اعاده دادرسی دادیم و توقف اجرای این آرا را خواستیم. در بسیاری از این پرونده‌ها آرایی که صادر شده ما اغنا نشدیم و مجبور شدیم که دوباره کار کنیم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در خصوص پرونده شستا و اینکه از طرف فدراسیون فوتبال و این شرکت اعلام شد این پرونده بسته شده ولی مجددا مباحثی در این خصوص مطرح شده است، گفت: وقتی به باشگاه آمدیم پرونده‌ای به ما داده نشد و ما پرونده به پرونده سعی کردیم تا اطلاع کسب کنیم. ناگهان با خبری مواجه شدیم که شستا ۳ دانگ باشگاه را توقیف کرده است. بعد از این اتفاق پیگیر شدیم و یکسری فایل‌های تصویری را دیدیم که مسئولان شستا گفتند مطالبات‌مان را گرفتیم. این صحبت‌ها دلگرمی برای ما بود مبنی بر اینکه خبری که در فضای مجازی منتشر شده درست نبوده است.

حسین‌پور افزود: وقتی با معاون اجرایی باشگاه صحبت کردیم قرار شد از فدراسیون پیگیری کنند. فدراسیون هم اعلام کرد مشکلی در خصوص این پرونده وجود ندارد. در خصوص ساختمان باشگاه به مدارک خوبی دست پیدا کردیم که کل ساختمان در زمان ریاست آقای دادکان برای باشگاه پرسپولیس خریداری شده و اینطور نبوده که برای فدراسیون باشد و بگویند باشگاه پرسپولیس در این ساختمان مستقر شود. این باشگاه برای پرسپولیس خریداری شده و بسیاری از مبالغ آن توسط باشگاه پرداخت شده است.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: تابلویی در ورودی باشگاه نصب شده که صراحتا گفته توسط دادکان برای باشگاه پرسپولیس خریداری شده است. این ساختمان متعلق به پرسپولیس و هواداران آن است. این مسیر طی شد تا دوباره خبری جدید آمد که شستا ۳ دانگ را برای خودش کرده است. تا این لحظه نمی‌دانیم این خبر درست است یا نه و یک خط به ما گزارش نداده‌اند. سند این ساختمان هنوز به نام فدراسیون است و به نام پرسپولیس نخورده است اقدامات قضایی‌مان را کرده‌ایم تا اگر این موضوع صحت داشته باشد پیگیر موضوع باشیم. هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است. شستا موضوعی را به ما نگفته و فدراسیون هم نامه‌ای نزده است. نامه زده‌ایم که اگر امکان حل این موضوع وجود دارد، بتوانیم ورود جدی داشته باشیم تا از منافع‌مان دفاع کنیم. تیم مدیریتی باشگاه تمام تلاشش را انجام می‌دهد که ثبات و آرامش فکری هم برای کادرفنی و بازیکنان تیم و هم هواداران بوجود بیاید. از نظر بنده با مدارکی که داریم، ۶ دانگ مدارک ساختمان باشگاه متعلق به پرسپولیس است و به فدراسیون تعلق ندارد که شستا بخواهد برای خودش به نام بزند.

حسین‌پور در مورد پرونده شکایت فدراسیون هند و باشگاه گوا از باشگاه پرسپولیس گفت: اشتباهی که رخ داده، توسط باشگاه پرسپولیس نبوده ولی به محض اینکه این اتفاق افتاد، ورود کردیم و صرف نظر از اینکه آن پست از فضای مجازی پاک شد، نامه نگاری رسمی با فدراسیون هند و باشگاه گوا انجام دادیم. به هر حال فدراسیون هند قانع نشد و شکایت کرد. ما هم لایحه را فرستادیم و AFC از ما درخواست کرد که دوباره لایحه را ارسال کنیم. در این بحث اگر کلاه‌مان را قاضی کنیم، تمام مسئولان باشگاه دلجویی کردند. کار در حال انجام است و باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. ضمن اینکه در مباحث حقوقی نمی توانیم وارد جزئیات شویم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در ادامه با اشاره به پرونده استوکس و خلیل‌زاده نیز گفت: بحث استوکس و خلیل‌زاده هم در جریان است. استوکس از باشگاه شکایت کرده بود، ما هم دعوای متقابل انجام دادیم و درخواست غرامت کردیم. فعلا این پرونده در جریان است.

وی ادامه داد: در مورد خلیل‌زاده، از نظر ما صلاحیت با مرجع داخلی است. کمیته استیناف این صلاحیت را تأیید کرده و گفته کمیته وضعیت صلاحیت رسیدگی به این پرونده را دارد، اما مجدداً کمیته وضعیت اعلام کرده با توجه به اینکه بازیکن به باشگاه خارجی رفته ما صلاحیت نداریم. وقتی بحث فسخ قرارداد بازیکن ایرانی با باشگاه داخلی را مطرح می‌کنیم، عنصر خارجی وجود ندارد. این موضوع در صلاحیت مراجع داخلی است و قوانین داخلی در آن به آن مربوط است.

حسین‌پور عنوان کرد: ریاست کمیته وضعیت هم مصاحبه کرده بود که کمیته استیناف گفته ما صلاحیت نداریم. اعتراض کردیم و در کمیته استیناف این موضوع در حال رسیدگی است. علاقه‌ای نداریم پرونده‌ها را به موازات در مراجع داخلی و بین المللی پیگیری کنیم، ولی شواهدی موجود است که وقتی باشگاه خارجی به بازیکن پیشنهاد داده، خلیل‌زاده با ما قرارداد داشته است. می‌خواهیم علیه باشگاه الریان هم اقداماتی انجام دهیم و اگر این کار را انجام دهیم صلاحیت با مراجع بین المللی است، اما در کمیته وضعیت ما با باشگاه الریان کار نداشتیم و بحث ما این بود که فسخ قرارداد قانونی بود یا خیر. حتی در مقرراتی که در کمیته وضعیت است، این قانون را داریم که اگر یک طرف خارجی بود صلاحیت دارد. اگر کمیته وضعیت صلاحیت ندارد پس چرا در قانون آمده است؟

حسین پور درباره آخرین وضعیت پرونده کالدرون در دادگاه CAS یادآور شد: این پرونده هم در جریان است. نامه‌ای دریافت کردیم که تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت فرصت صدور رأی تمدید شده است. به زودی حکم این پرونده صادر می‌شود و دفاعیات هم قبلا انجام شده است. وقتی یک حکم صادر می شود، مراجع جدید به مدارک جدید توجه نمی‌کنند و به مدارک قبلی رسیدگی می‌کنند، در این پرونده هم تیم حقوقی قبل لایحه را ارائه داده بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)