مرجع خبری پرسپولیس : هر چند وصف زیر ارتباط زیادی با رسالت مرجع خبری نداشته باشد اما به هر روی، علی کریمی اسطوره ای برخواسته از دل همین باشگاه است و دلمان نیامد معرفت او را نادیده بگیریم .

سالها قبل وقتي براي کسي گرفتاري ايجاد مي‌شد، عده بسياري بودند که براي حل آن داوطلب شوند و گره از کار گرفتار بگشايند، اما با گذشت زمان و ماشيني شدن زندگي‌ها کم کم يادمان رفت که کمک کردن انسان‌ها در روزگاري نه چندان دور، بخش مهمي از امور روزمره افراد بوده است. حالا شرايط را طوري ساخته‌ايم که از صبح تا شب دنبال کارهاي خودمان هستيم. فقط و فقط خودمان. گويي انگار نه انگار که ديگران هم در اين دنيا حق حيات دارند.

اما با اين وجود هنوز هم پيدا مي‌شوند افرادي که چشمهايشان را تنگ نكرده و ديگران را هم در افق ديد خود قرار مي‌دهند. چنين افراد خيري مي‌توانند در همه جا و ميان همه اقشار باشند.
از کارگر و دانشجو تا مجري و هنرمند و ورزشکار، انسان‌هايي که با کارهاي خوب ثابت مي‌کنند که هنوز هم در قرن دود و آهن مي‌توان به انسانيت هم فرصت تنفس داد.

آرزوي جوان روستايي
ماه مبارک رمضان در پيش بود و «احسان عليخاني» در تدارک برنامه‌اي ويژه براي ساعات افطار. مجري جوان تلويزيون که در اجراي برنامه‌هاي مناسبتي تبحر خاصي دارد، به صورت اتفاقي نشريه‌اي محلي را مي‌بيند که در آن با يک جوان بيمار شمالي مصاحبه شده است.

جوان ساده و صادقي که قد او به خاطر عملکرد نامناسب غدد داخلي و تشخيص نادرست پزشکان بسيار بيشتر از حد متعارف رشد کرده و به 50/2 متر رسيده است. حال آنکه وي به لحاظ مالي هم در شرايطي نيست که از پس هزينه‌هاي سنگين عمل جراحي برآيد.
مرتضي مه‌زاد در گفت‌وگوي خود با نشريه محلي از آرزوهايش ياد کرد و داشتن يک دستگاه کامپيوتر و ملاقات با علي کريمي را در زمره آرمان‌هايش برشمرد. همين مسأله جرقه‌اي در ذهن عليخاني زد تا مه زاد را مقابل دوربين بياورد و ترتيب ملاقات وي با جادوگر استيل آذين را هم بدهد.

ملاقات با جادوگر
شنبه 7 شهريور، استوديو 11 شبکه سوم، مرتضي همراه با مادر خود جلوي دوربين قرار گرفته و صادقانه حرف مي‌زد. از آرزويي که مدت‌هاست روزها را به ياد آن شب مي‌کند؛ ملاقات با علي کريمي.

«يعني او را مي‌بينم؟»
اين رويايي است که جوان صادق شمالي همواره در شوق تحقق آن است و زماني که قصد خروج از تلويزيون را هم داشت و به آن مي‌انديشيد، اما هرگز فکر نمي‌کرد به همين زودي آرزويش رنگ واقعيت به خود بگيرد. مرتضي در پايان برنامه از سوي عليخاني دعوت به صرف شام شد و همراه با هم راهي رستوراني در خيابان سئول شدند. جايي که علي کريمي انتظار ورودشان را مي‌کشد!
… و چقدر زيبا بود لحظه‌اي که مرتضي سرشار از شوق تحقق آرزويش بود و کريمي خوشحال‌تر از وي که توانسته دل يک هموطن را شاد کند.
ظاهرا مقدمات اين ملاقات جمعه شب توسط احسان عليخاني فراهم شده بود تا جوان شمالي مردي را مقابل خودش ببيند که سال‌ها پاي تلويزيون در آرزوي ديدن او بود.

معرفت بسکتبالي‌ها
کريمي در جريان اين ملاقات به مه زاد قول کمک داد و قرار شد از طريق دوستان خود ترتيبي بدهد تا مرتضي مه زاد توسط بهترين پزشکان متخصص مورد معاينه قرار بگيرد. از سوي ديگر يکي از دوستان هنري عليخاني هم 2 ميليون تومان به وي کمک کرد تا گوشه‌اي از هزينه گزاف معالجه اين جوان فراهم شود.
همچنين برخي از مديران فعال در عرصه بسکتبال هم قول داده‌اند که براي حل مشکلات مه زاد وارد گود مي‌شوند.

… کريمي شنبه شب وعده‌هايش را عملي کرد و اميدواريم ساير اهالي ورزش هم به جاي شعار دادن، «عملگرا» باشند تا مرتضي مه زاد به عاملي براي اثبات دوباره انسانيت در ورزش بدل شود نه سوژه‌اي جهت تبليغات بعضي‏ها.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)