پرسپولیس نیوز : رییس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس هیچ مشکل قانونی و حقوقی ندارد، اظهار کرد: مقاومت در برابر خصوصی سازی این دو تیم مقابله در برابر قانون است.

سیدشریف حسینی در خصوص بحث‌های اخیر درباره واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، گفت: قانونی که در مجلس برای خصوصی‌سازی تیم‌ها مصوب شد قانونی برای کلیه باشگاه‌هاست به این معنا که همه باشگاه‌های دولتی باید خصوصی شوند و ذکر نامی از پرسپولیس و استقلال بخصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر باشگاه‌های زیادی به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و حرف و حدیث و بحث‌های این‌چنینی وجود نداشته است.

رییس کمیته فوتبال مجلس همچنین با بیان اینکه دولت برای واگذاری این دو تیم تحت فشار نیست، تصریح کرد: این یک قانون است و باید اجرایی شود و اینکه بعضی جملات در برخی مصاحبه‌ها مشاهده می‌شود که ما تحت فشار قوه قضاییه و قوه مقننه هستیم اشتباه است چرا که ما همه مکلف و موظف به اجرای قانون بوده و وزارت ورزش باید تا پایان سال 93 نسبت به واگذاری تیم‌های دولتی اقدام کند.

حسینی خاطرنشان کرد: قابل توجه است که وظیفه اصلی با وزارت ورزش نیست بلکه آماده سازی آن با این وزارتخانه بوده و کار اصلی را باید وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی انجام دهند.

این عضو هیات رییسه مجلس در ادامه بیان کرد: موضوع دیگر این است که قانون برای مسائل مقطعی مصوب نمی‌شود بلکه اصل 44 قانون اساسی در همه زمینه‌ها از جمله تولید، صنعت، کشاورزی و ورزش تکلیف مشخص کرده و مسیری که طی می شود در راستای کاهش حجم تصدی‌گری دولت، افزایش نظارت دولت و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در کنار بخش دولتی برای رشد، ارتقا و شکوفایی وضعیت کشور است.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر اینکه طبق اصل 44 قانون اساسی، برگشت از خصوصی به دولتی ممنوع است، افزود: با توجه به این موضوع زمانی که این تیم‌ها خصوصی شوند هیچگاه طبق قانون به دولت بازگشت داده نمی‌شوند چرا که در این رابطه ممنوعیت قانونی وجود دارد و این اتفاق نخواهد افتاد.

حسینی یادآور شد: به طور کلی باید شرایطی ایجاد کرد که بهترین نوع واگذاری در این زمینه اتفاق بیفتد و نگاه نباید فقط به عنوان واگذاری به هر نحوی باشد به طوریکه گویا می‌خواهیم باری از روی دوش خود برداریم.

وی ادامه داد: لیگ برتر ما با حضور دو تیم استقلال و پرسپولیس لیگی زنده است در نتیجه باید شرایطی ایجاد شود تا تیم‌های ما تیم‌های رقابت‌پذیری در فوتبال کشورمان باشند و برای آینده نیز طوری برنامه‌ریزی شود تا نحوه واگذاری به درستی انجام گرفته و وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی شرایط تیم‌ها را به خوبی تبیین و تعیین کنند تا بر اساس واقعیت‌ها این واگذاری انجام گیرد.

رییس کمیته فوتبال مجلس همچنین با اشاره به بحث حق پخش فوتبال از صداوسیما، گفت: این موضوع باید با نشست‌های مشترک و توافقات میان صداوسیما و فدراسیون فوتبال حل شود. البته در حال حاضر نیز این حق پخش توسط صداوسیما پرداخت می‌شود اما فدراسیون عقیده دارد این مبلغ کافی نیست که باید در خصوص این موضوع بحث‌های جدی‌تری انجام گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه در لیگ حرفه‌ای دست در جیب دولت کردن بی‌معناست، یادآور شد: از نظر قانونی و حقوقی هیچ مشکلی برای این واگذاری وجود ندارد و مقاومت در برابر خصوصی سازی، مقاومت در برابر قانون است و این هیچگاه قابل قبول نیست.

حسینی در پایان تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد شود که علاوه بر اینکه گذشته به خوبی آنالیز می‌شود، حال به طور دقیق بررسی شده و بر اساس واقعیت‌های موجود آینده تیم‌ها را پیش ببریم و واگذاری‌ها را انجام دهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)