پرسپولیس نیوز : جواد منافی معتقد است وزارت ورزش هرچه زودتر باید تکلیف مدیریت پرسپولیس را مشخص کند. او همچنین با رسانه‌ای شدن قراردادها مخالف است.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره نایب قهرمانی این تیم در لیگ برتر اظهار کرد: ما تیمی را تحویل گرفته بودیم که در فصل گذشته هفتم شده بود و سال قبل‌تر از آن هم دوازدهم بود. چند سال بود که پرسپولیس خوب نتیجه نمی‌گرفت و با وجود ا ینکه هزینه هم کرده بود اما رتبه خوبی در جدول نداشت.

او ادامه داد:‌ ما خیلی زود تمرین‌های بدنسازی خود را از 7 خرداد شروع کردیم. یارگیری خوبی در فصل نقل و انتقالات انجام دادیم اما از همان ابتدای فصل مشکلاتی داشتیم که به مرور بیشتر می‌شد. بازی‌ها را خوب شروع کردیم و اعتقاد داشتیم که تیم خوب بسته شده است. بازیکنان جوان تیم هم پاسخ اعتماد دایی را دادند و الان خیلی از آن‌ها ستاره هستند و از سایر تیم‌های لیگ برتر پیشنهاد دارند.

منافی با اشاره به مشکلات پرسپولیس در طول فصل گفت: واقعا سختی‌های زیادی کشیدیم. دیگر همه می‌دانند که چه مسائلی در طول فصل برای ما پیش ‌آمد. از مشکلات مالی بگیرید تا مشخص نبودن تکلیف مدیریت و انجام نشدن تعهدات باشگاه در قبال بازیکنان، همه در کار تیم تاثیر گذاشتند. پروین هم که آمد هیچ کاری نتوانست انجام دهد. واقعا در این فصل می‌توانستیم کار را با قهرمانی تمام کنیم اما همه این مسائل گریبان ما را گرفت. باز هم خدا را شکر می‌کنم شرمنده مردم نشدیم و سهمیه آسیا را به دست آوردیم.

مربی پرسپولیس با بیان اینکه دایی امسال تنها بود گفت: پیشکسوتان پرسپولیس هم با مصاحبه‌های آنچنانی خود شرایط را برای ما سخت کرده بودند و دایی مجبور بود که برای دفاع از حیثیت تیم بازیکنان را آرام کند و خودش به تنهایی مقابل این هجمه‌ها قرار گیرد. من فکر نمی‌کنم در استقلال چنین مسائلی وجود داشته باشد اما در پرسپولیس پیشکسوتان حتی به اسم فامیل و قیافه بازیکنان ما هم گیر می‌دادند. با این حال ما با همه این مسائل مبارزه کردیم. از زمانی که رویانیان را برداشتند، کاملا تنها بودیم و هیچ کس نبود که جوابگوی بازیکنان باشد.

او ادامه داد: اگر بازیکنان اعتصاب کردند برای این بود که می‌خواستند نشان دهند کسی نیست به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند. در آن چند وقت حتی یکی از اعضای هیات مدیره سر تمرین نیامد که به بازیکنان روحیه بدهد. در حالی که این افراد هر روز در روزنامه‌ها و تلویزیون مصاحبه می‌کردند و می‌خواستند در چشم باشند. نمی‌دانم کجای دنیا اعضای هیات مدیره یک باشگاه اینقدر مصاحبه می‌کنند. پروین هم فقط یک بار سر تمرین آمد و گفت من کاری از دستم برنمی‌آید!

منافی گفت: از ابتدای فصل می‌گفتند بازیکنان ما میلیاردی پول گرفتند. کدام میلیاردی؟ اعضای تیم ما فقط 30 – 40 درصد از پول‌شان را گرفتند. واقعا بازیکنان ما امسال سختی‌های زیادی کشیدند و حق‌شان این نبود.

مربی پرسپولیس درباره مسائل مختلفی که برای دایی پیش می‌آمد و ممکن بود تمرکز او را بر هم بزند گفت: امسال فشار روی دایی خیلی زیاد بود. خودش هم گفت که در طول دوران بازیگری و مربی‌گری بدترین سال خود را تجربه کرده است. مجبور بود بازیکنان را آرام کند که با بی‌پولی‌ها بسازند و احترام پیشکسوت را نگه دارند. از سوی دیگر خودش هم با پرونده قهرمانی مبارزه می‌کرد.

بازیکن سال‌های دور تیم ملی فوتبال و پرسپولیس در ادامه درباره انتشار قراردادهای مربیان و بازیکنان و تاثیر آن در فوتبال ما گفت: به اعتقاد من این کار به هیچ وجه حرفه‌ای نیست. قرارداد مربی و بازیکن با یک باشگاه شخصی است و به هیچ کس ارتباطی ندارد. ای کاش اگر این کار را می‌کنند قرارداد تیم‌های صنعتی را هم رسانه‌ای کنند. البته همین الان هم مشخص شده که قرارداد استقلالی‌ها بیشتر از ما بود. تازه آن‌ها 80 – 90 درصد پول‌شان را گرفته‌اند اما فقط 30 – 40 درصد گرفته‌ایم. ضمن اینکه در آن سندی که از قرارداد برای ما منتشر شد، 2 میلیارد وزارت ورزش و ماشین‌های بدون سند و چک‌های برگشت خورده هم جزو دریافتی ما حساب شده بود.

او گفت: کفاشیان خیلی خونسرد و با خنده گفت که 2 میلیارد پرسپولیس را خرج کردیم رفت. اما جالب است که این پول را هم جزو دریافتی‌های ما حساب کرده‌اند. به نظر من امسال یک سری افراد نمی‌خواستند پرسپولیس نتیجه بگیرد و اگر قرار باشد این شرایط باقی بماند فصل آینده کار سخت می‌شود.

منافی در پایان گفت: تکلیف مدیریت باشگاه باید هرچه زودتر مشخص شود. سال آینده باید در آسیا حضور داشته باشیم و به نظر من باید خیلی قوی‌تر از سال قبل تیم ببندیم. خودتان دیدید که امسال سه تیم ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. بنابراین کار در آنجا سخت است. الان هم با این شرایط پرسپولیس از سایر تیم‌ها عقب می‌ماند و شاید نتواند بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)