مرجع خبری پرسپولیس : قدر نخبه‌ها و متخصصين خودمان را نمي‌دانيم و بعد كه در عرصه‌هاي بين‌المللي كم مي‌آوريم با خودمان مي‌گوييم بحرين، امارات و قطر اندازه كرج ما هم نيستند! دلمان را خوش مي‌كنيم و مي‌گوييم جمعيت قزوين بيشتر از قطر است و…


فرصتي دست داد تا با حشمت مهاجراني سرمربي سابق تيم‌ملي كشورمان گفت‌وگويي انجام دهيم. مرد باتجربه‌اي كه در ايران كار پيدا نكرد در عوض بلافاصله در امارات مشغول شد!


 

حشمت‌خان! تيم پرسپوليس را رها كردي و رفتي؟!

حميد استيلي تيم خوبي دارد. براي او آرزوي موفقيت دارم.

 

به نظر شما پرسپوليس با استيلي مي‌تواند جام بياورد؟

پرسپوليس روي كاغذ مهره‌ها و بازيكنان خوبي دارد و فقط نيازمند گذشت زمان است تا تيم هماهنگ شود. البته حميد در انگيزه دادن به بازيكنان بسيار مهارت دارد. من در جلسات او شركت كرده‌ام و مي‌دانم كه چطور بازيكنان را به اوج انگيزه و اشتياق مي‌رساند.

 

چرا زمينه همكاري شما با تيم پرسپوليس فراهم نشد؟

ببينيد، من از اول هم با هدف مديريت فني به ايران نيامدم بلكه آمده بودم تا فوتبال پايه مملكتم را درست كنم. همه كارشناسان مي‌گويند فوتبال پايه ايران خراب است و همين مسئله باعث مي‌شود كه بازيكنان در سنين بالا تاكتيك‌پذير نباشند و به هماهنگي لازم تيمي دست نيابند. اگر مي‌بينيد فوتبال كشورهايي چون ژاپن، كره به اروپا نزديك مي‌شود به خاطر اين است كه آنها از 20 سال پيش به فوتبال پايه خود توجه جدي كردند اما ما هنوز هم اندر خم يك كوچه‌ايم.

 

در همين مسابقات جهاني فوتبال كه در كلمبيا برگزار مي‌شود، تيم‌هاي كره‌جنوبي، كره‌شمالي و عربستان واقعا پا به پاي تيم‌هاي اروپايي كار مي‌كنند و فوتبال مدرن و زيبايي هم ارائه مي‌دهند و نتيجه هم مي‌گيرند. حتي تيم امارات هم رشد و جهش بسيار خوبي در فوتبال داشته است. به هر حال تيم‌هايي كه رشد مي‌كنند، زحمت مي‌كشند و برنامه دارند. اين طور نيست كه شب بخوابند و صبح با يك تغييرات و بركناري برخي مديران درصدد ايجاد تحول باشند!

 

چرا ما ايراني‌ها زياد اهل برنامه نيستيم و به تيم‌هاي پايه توجه نمي‌كنيم؟

چون ما دلمان را به گذشته خودمان خوش كرده‌ايم و فقط از تاريخ و فرهنگ غني خود درگذشته سخن مي‌گوييم و در جا مي‌زنيم. ما نمي‌خواهيم از گذشته درس بگيريم و بگوييم كه قبلا چه بوديم و الان چه هستيم. ايران در فوتبال واقعا سرمايه‌هاي عظيمي دارد كه مي‌تواند به سرعت به فوتبال اروپا برسد اما فقط اندكي به حوصله و برنامه‌ريزي نياز داريم.

 

شنيديم در امارات دوباره از شما استقبال خوبي به عمل آمده؟

قرار است در شهر شارجه يك آكادمي فوتبال بين‌المللي بزنيم البته هنوز رسما قراردادي منعقد نشده است و چون ماه مبارك رمضان فرا رسيده، بايد جلساتي را بعد از افطار با مسئولان شهر شارجه بگذاريم.


چرا در دبي آكادمي نزديد؟

چون در دبي آكادمي منچستر يونايتد در محل باشگاه «الوصل» داير است و به كشف استعداد و آموزش اصولي و مدرن فوتبال مي‌پردازد.


آيا باشگاه‌هاي الشعب و الشارجه هم با شما همكاري خواهند داشت؟

بله، هر چند باشگاه‌هاي چون الشعب و الشارجه خودشان آكادمي فوتبال دارند اما من مي‌خواهم استعدادهاي خوب شهر شارجه را جمع كنم، از شهرهاي عجمان گرفته تا فجيره و…


در اين خصوص كدام سازمان با شما وارد مذاكره شده است؟

شهرداري شارجه.

 

در تهران براي تاسيس آكادمي فوتبال چه كساني مانع فعاليت شما شدند؟

در تهران بايد سازمان ورزش و فدراسيون فوتبال با من همكاري مي‌كردند تا بتوانم تجربياتم را در اختيار نوجوانان و نونهالان فوتبال كشورم قرار دهم اما افسوس…!

 

به نظر شما نوري و مبعلي در امارات موفق مي‌شوند؟

مبعلي كه با جو فوتبال امارات خيلي خوب آشناست و پژمان هم سبك فوتبالش طوري است كه مي‌تواند در امارات موفق شود اما به نظر مي‌رسد او هنوز هم دلش با ملوان است!

 

حرف پاياني؟

خوشحالم كه مسابقات ليگ‌برتر ايران شروع شد و سعي مي‌كنم مسابقات را زيرنظر بگيريم و آرزو دارم تيم‌ملي هم بتواند به جام‌جهاني 2014 برزيل راه يابد.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)