مرجع خبری پرسپولیس : دوري پدر فوتبال ايران از ليگ برتر هرگز باعث نمي‌شود تا ذره‌ا ي از علاقه او نسبت به ليگ فوتبال ايران كم شود. حشمت مهاجراني كه پس از اتفاقات پايان فصل دهم قيد فوتبا ل ايران را زد و راهي دوبي شد، حالا از طريق تلويزيون و اينترنت تمام بازي‌هاي ليگ را دنبال مي‌كند.

 

بازي‌هاي ليگ را دنبال مي‌كنيد؟
ليگ ايران به‌خاطر عرقي كه نسبت به آن دارم هميشه برايم جالب و جذاب است.

 

حالا هم كه در دوبي هستم از طريق تلويزيون و اينترنت بازي‌هاي ليگ و اخبار مربوط به آن را دنبال مي‌كنم. ما كار ديگري جز فوتبال نداريم.


بازي پرسپوليس- ملوان را چطور ديديد؟
من نكاتي را براي گفتن دارم كه رگه‌هاي انتقادي دارد. مي‌دانم كه حميد(استيلي) با توجه به شناختي كه از من دارد، از نيت من باخبر است و اين حق را به من و مردم مي‌دهد تا در مورد پرسپوليس صحبت كنيم. به نظرم پرسپوليس در اين بازي 2 امتياز حساس را از دست داد. 2 امتيازي كه رويش حساب كرده بود. هرچند از دست دادن اين امتياز براي سرخ‌ها گران تمام شد ولي اين ارزش را داشت كه ما تيم اصلي و يازده نفري كه مي‌توانند ثابت باشند را پيدا كنيم. پرسپوليس نيمه اول را خوب بازي كرد و در 20دقيقه پاياني هم خيلي خوب بود ولي اين تغيير از زماني ايجاد شد كه كادر فني پرسپوليس دست به تعويض زد. ما بايد اين ضررها را بدهيم تا بالاخره پرسپوليس تركيب اصلي‌اش را بشناسد. من حتي پس از پايان بازي هم صحبت‌ها و اخبار مربوط به آن را دنبال كردم. بهترين كلام را هم علي كريمي گفت. كريمي گفته بود كه قهرماني در ليگ خيلي سخت است. اين حرف علي يك اخطار بود. يك پيام بزرگ داشت براي كادر فني و بازيكنان. پرسپوليس نبايد امتيازها را به راحتي از دست بدهد چون بعدا به اين امتيازها نياز پيدا مي‌كند.

 

پرسپوليس در ديدار مقابل ملوان با سيستم 3- 3- 4 به ميدان آمد. اين موضوع را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
به نظرم پرسپوليس 20دقيقه پاياني را عالي بازي كرد. همه كارشناسان، مردم و حتي خود پرسپوليسي‌ها چنين عقيده‌اي دارند. در 20دقيقه پاياني پرسپوليس نه سيستمي را كه گفتيد داشت و نه علي كريمي در قلب خط مياني بود. اين چند تغيير بود كه هم پرسپوليس را نجات داد و هم تيم توانست بازي خوبي انجام دهد. به نظرم حسين بادامكي با توجه به حضورش در اردوي تركيه، تمرينات تهران و عملكرد خوب مي‌توانست شانس بازي كردن را داشته باشد. مازيار زارع هم پس از ورودش به ميدان خوب ظاهر شد و به نظرم مي‌توان روي اين بازيكنان حساب بيشتري كرد. من به حميد اعتقاد و علاقه دارم اما حميد بايد زودتر تركيب اصلي‌اش را بشناسد. اگر حميد يكسري مسايل را رعايت كند، موفق مي‌شود و موفقيت او، موفقيت من است.

 

علي كريمي ستاره سرخ‌ها در هفته اول بود.
علي كريمي در تمام زمان بازي خوب بود. اما كريمي وقتي بيشتر به چشم آمد و توانست موثر باشد كه به جلو رفت. در آنجا بود كه توانست هنرش را خرج كند. كريمي قدرت دريبلينگ دارد. او به‌راحتي دريبل زد و با آن كريمي سابق فرق داشت. كريمي همان چيزي بود كه مي‌خواستم ببينم. مدت‌ها منتظر او بودم همان علي كريمي كه در تيم ملي و الاهلي بازي مي‌كرد. من معتقدم با توجه به خلاقيت علي كريمي بهتر است كه او يك خط جلوتر باشد. او مي‌تواند با هر پاس، حركت و ضربه‌اي خطرساز باشد.


اما كرش هم در تيم ملي دقيقا از علي كريمي در چنين پستي استفاده مي‌كند؟ گفته مي‌شود كه اين توصيه سرمربي تيم ملي به حميد استيلي بوده است.
اگر نظر مرا مي‌خواهيد زارع را به عنوان تنها هافبك دفاعي در تركيب مي‌گذارم و از كريمي، نوري و بادامكي در جلوي او استفاده مي‌كنم. پرسپوليس چپ و راست‌هاي دونده و خوبي دارد كه مي‌توانند در پست‌شان موثر باشند. تجويز حميد استيلي براي نيمه دوم و 30- 20دقيقه پاياني آنقدر قابل تمجيد بود كه حتي مي‌تواند نظرات كرش را هم رد كند. با همين تغييرات حميد بود كه پرسپوليس توانست به گل برسد و فوتبال خوبي انجام دهد. در نيمه دوم پرسپوليس تغيير سيستم داد و كريمي يك خط جلوتر رفت. من به كرش و بقيه مربيان احترام مي‌گذارم ولي هر مربي مي‌تواند در مورد تيم خودش برنامه‌ريزي كند و تصميم بگيرد. استيلي در نيمه دوم نشان داد كه اگر خودش نسخه تيمش را بپيچد، مي‌تواند موفق‌تر باشد و در فوتبال هر كس مي‌تواند اشتباه كند. اين نيست كه بگوييم چون كرش حرفي زده، وحي منزل بوده است.

 

در مورد شعارهاي هواداران پرسپوليس چه نظري داريد؟ آنها را شنيديد؟
به نظرم اين گروه از هوداران پرسپوليس خيلي عجولانه رفتار كردند. هوادار واقعي و كسي كه حرفه‌اي رفتار مي‌كند حتي در وقت‌هاي تلف شده هم نبايد تيمش را تنها بگذارد. وقتي پرسپوليس گل خورد شعارهايي شنيديم كه براي تيم حالت تخريبي داشت ولي يك دقيقه بعد همه چيز عوض شد و همان افراد به تشويق حميد اسيتلي پرداختند!
اين نشان مي‌دهد كه آن گروه از دوستان ما به جاي ارايه يك رفتار حرفه‌اي به شدت دستخوش صحنه‌ها و تغييرات بازي بوده‌اند. اميدوارم همه هواداران پرسپوليس با اتحاد و تلاش بيشتري فقط به حمايت و تشويق تيمشان بپردازند.

 

پرسپوليس در هفته دوم به مصاف تيم شاهين يعني فصل قبل شما و حميد استيلي مي‌رود. اين بازي را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

به نظرم بازي خيلي سختي است. اين ديدار حتي از بازي با ملوان هم سخت‌تر است. البته معتقدم پرسپوليس بازي به بازي بهتر و روان‌تر مي‌شود و مي‌تواند بازي‌هاي بهتري انجام دهد. جدا از اين حرف‌ها درخشان جزو گزينه‌هاي پرسپوليس بوده و حالا انگيزه زيادي دارد. هر چند درخشان خودش را پرسپوليسي مي‌داند و هميشه هم عضو اين تيم است ولي او حالا سرمربي شاهين است و بايد به دنبال پيروزي‌ تيمش باشد. در اين سو نيز حميد استيلي شناخت خوبي از شاهيني‌ها دارد. حميد يك فصل با شاهين بوده و شناخت خوبي از اين تيم دارد. حميد استيلي بايد كاري كند كه همه چيز عوض شود. او بايد نتيجه بگيرد تا تثبيت شود. پرسپوليس در بازي اول هم خوب بازي كرد و شك نكنيد حميد و تيمش مي‌توانند در صورت رسيدن به تركيب اصلي، بهترين بازي‌ها را انجام دهند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)