پرسپولیس نیوز : کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران گرفت تیم ایران در جام جهانی دست و پا بسته نیست.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تیم جوانان می‌تواند به جام جهانی صعود کند، به شرطی که به خوبی برای حضور در رقابتهای آسیایی آماده شود. وی همچنین گفت: تیم ملی بزرگسالان ایران در گروه سختی قرار گرفته و مهم‌ترین موضوع این است که بتواند به بهترین شکل از حیثیت فوتبال ایران در جام جهانی دفاع کند. 

مهدی مهدوی‌کیا در مورد عملکرد تیم فوتبال جوانان در اردوی آماده‌سازی امارات گفت: اردوی خوبی بود و تیم ایران توانست یک پیروزی و یک تساوی به‌دست آورد. ما در نخستین دیدار در حالی مقابل تیم جوانان امارات به تساوی رسیدیم که حتی می‌توانستیم با اختلاف 4-5 گل به پیروزی برسیم. در بازی دوم هم تیم ما از دقیقه 15، 10 نفره شد اما بازیکنان تا آخر جنگیدند و به پیروزی رسیدند. البته این بازی به ما کمک کرد تا تیم را در شرایطی که یک بازیکن کمتر دارد امتحان کنیم.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی جوانان آسیا اضافه کرد: قطعا ایران و سایر تیم‌ها شرایط سختی در آن رقابتها دارند و باید با تمام قوا برای جهانی شدن مبارزه کنند. مطمئناً هر تیمی که به میانمار می‌‎آید، هدفش حضور در  جام جهانی است، به همین دلیل ما هم باید با برگزاری دیدار تدارکاتی بهتر و بیشتر خودمان را به بهترین شکل برای حضور موفق در آن رقابتها آماده کنیم.

مدیرفنی تیم فوتبال جوانان ایران در خصوص اینکه طلسم 4 ماهه این تیم با سفر به امارات در خصوص برگزاری اردوهای خارجی شکست، یادآور شد: البته امارات جزو تیم‌های درجه اول آسیا نیست اما همین اردو نیز به ما خیلی کمک کرد. قطعاً همان طور که گفتم تیم جوانان نیاز به اردوها و دیدارهای تدارکاتی بین‌المللی بیشتری دارد و با قدرت در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان می‌رود.

وی در مورد احتمال رویارویی با تیم امارات در مرحله پلی‌آف مسابقات قهرمانی آسیا که حکم صعود به جام جهانی را دارد، یادآور شد: تیم ما در این دو بازی نشان داد از امارات بسیار سرتر است و قطعاً این به ما کمک می‌کند تا اگر در مسابقات نهایی با امارات روبرو شویم، راحت‌‌تر به پیروزی برسیم.

مهدوی‌کیا با اشاره به اینکه در این رده، بازیکنان کم تجربه هستند و در مسابقات دچار احساسات و هیجانات می‌شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکثر بازیکنان این تیم حدود 4-5 سال است کنار هم بازی می‌کنند و قطعا یکی از مدعیان حضور در جام جهانی جوانان است، به شرطی که به خوبی برای حضور در آن رقابتها آماده شود.

وی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر، در خصوص اینکه آیا تیم ملی می‌تواند از گروه خود در جام جهانی صعود کند، تاکید کرد: ایران در گروه سختی قرار گرفته و مهم‌ترین موضوع این است که بتواند به بهترین شکل از حیثیت فوتبال ایران در این مسابقات معتبر دفاع کند. البته تیم ملی برای تیم‌های مطرح دنیا حریف دست بسته‌ای نخواهیم بود ولی برای رسیدن به موفقیت کار سختی دارد و باید خیلی تلاش کرد.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در مقایسه تیم نوجوانان و بزرگسالان نیجریه که چندی پیش در جام جهانی نوجوانان امارات برابر تیم نوجوانان ایران پیروز شد، تصریح کرد: نیجریه حریفی سرسخت با قوای بدنی بالا است که این موضوع در تیم نوجوانان و بزرگسالان این تیم کاملا مشهود است. قطعا تیم ملی در آن بازی کار سختی پیش رو خواهد داشت.

"بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که قرارداد کارلوس کی‌‎روش باید پیش از آغاز جام جهانی تمدید شود تا مشکلات حاشیه‌ای پیش نیاید"، وی در این خصوص اظهار کرد: امروز مهم حضور موفق در جام جهانی است و نباید تمرکز سرمربی تیم ملی را به هم ریخت. کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و می‌داند اگر تیم ملی نتیجه بگیرد هم به سود ایران است و هم کارنامه خودش را بهتر خواهد کرد.

مهدوی‌کیا در پایان گفت: البته باید شرایطی فراهم شود که کی‌روش  بعد از جام جهانی او به کارش ادامه دهد و با توجه به شناختی که وی از شرایط فوتبال ایران و وضعیت ملی‌پوشان دارد بهتر از انتخاب یک مربی جدید است.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)