پرسپولیس نیوز : مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان در ترکیب تیمی متشکل از بازیکنان سن پائولی و هامبورگ رو در روی ستاره های سابق تیم ملی آلمان قرار گرفتند.

دیداری نمادین که با پیروزی 4 بر 3 یاران کیا همراه بود . مهدوی کیا که دیروز از آلمان به ایران بازگشته به سوالات پاسخ داد:

* در مورد بازی ای که برگزار شد صحبت می کنی؟
این بازی هر سال در هامبورگ برگزار می شود و یکی از گزارشگران معروف تلویزیونی آلمان هم بانی آن است. با هدف گسترش فضاهای ورزشی و کمک به برخی نیازمندان. خوشبختانه در این بازی وحید هاشمیان هم با من در ترکیب تیم مان حضور داشت. ما تلفیقی از بازیکنان قدیمی هامبورگ و سن پائولی بودیم و بازی در استادیوم هامبورگ برگزار شد.

* چطور موفق شدید تیمی متشکل از لوتار ماتئوس و بالاک و جمعی دیگر از بزرگان تیم ملی آلمان را شکست دهید؟
تیم ما شرایط سنی پایین تری داشت و جوان تر و سر حال تر از تیم ملی آلمان بود. البته این بازی بیشتر جنبه خیرخواهانه و نمایشی داشت و واقعا مردم استقبال بی نظیری کردند و نتیجه اش خیلی مهم نبود.

* در این دیدار مثل بازی های مهم فوتبال ایران با آلمانی ها کری نخواندید؟
نه کری در کار نبود!

* این بار که مایکل شوماخر را مثل بازی خداحافظی بالاک مصدوم نکردید؟
(خنده) نه ، مایکل واقعا انسان بسیار خوبی است که همیشه هم در بازی های خیرخواهانه و خیریه حضور دارد. با هم خیلی گرم سلام و علیک کردیم. او آدم خوبی است و من یک بار دیگر راجع به آن اتفاق و آن برخورد معذرت خواهی کردم اما او حرفی نزد و همه چیز به خوشی و خنده تمام شد و رفت.

* گویا در آلمان برنامه اردوی تیم ملی نوجوانان را هم هماهنگ کردید؟
خدا را شکر شرایط برپایی اردو فراهم شد و من با کریستین وزنر ، بازیکن سابق دورتموند و شالکه حرف زدم که اردویی 10 روزه را در کمپی واقعا در 100 کیلومتری دورتموند برگزار و با شالکه و دورتموند هم بازی کنیم. فکر می کنم ان شاءا… اول مهرماه اردوی تیم ملی نوجوانان ایران در آلمان برگزار خواهد شد ، اردویی که خیلی می تواند کمک کند.

* در مورد دربی 77 چه صحبتی دارید؟
من این دربی را ندیدم چون در پرواز به سوی آلمان بودم اما شنیدم که بازی جالبی نبوده است.

* فکر می کنید چرا چند دربی اخیر صفر – صفر شده و صدای همه مردم و علاقه مندان به فوتبال را در آورده است؟
فکر می کنم حساسیت زیاد دربی روی کیفیت کار دو تیم سرخابی خیلی تاثیر منفی گذاشته و شاید همین موضوع  هم باعث شد دربی دوباره بدون گل تمام شود.

* برای اینکه دیگر دربی صفر – صفری شاهد نباشیم چه باید کرد؟
فوتبال ما و این دو تیم باید از این فرهنگ و ترس از باخت در دربی دست بردارند و فکر نکنند که نتیجه این یک بازی همه چیز است و اگر ببازند ، دنیا به آخر می رسد. من می گویم پرسپولیس و استقلال باید در طول سال با هم بیشتر بازی کنند و حساسیت ها کمتر شود. حتما راه های دیگری هم وجود دارد که حساسیت را کمتر کرد.

* در مورد داستان تکراری لغو اردو و بازی های تیم ملی چه می گویی؟
متاسفانه ما زمان را از دست می دهیم و تاریخ های فیفادی بدون انجام بازی دوستانه پشت سر هم می گذرند. همه دنیا از این فرصت استفاده می کنند جز ما !

* کی روش هم ناراحت به پرتغال برگشت و بعضی ها نگرانند مبادا سرنوشتی شبیه ایویچ در انتظار کی روش باشد.
اتفاقی که برای ایویچ افتاد دیگر در فوتبال ایران تکرار نمی شود. قطعا فدراسیون بازی های تدارکاتی مد نظر سرمربی تیم ملی را برگزار خواهد کرد تا تیم ملی ما در جام جهانی برزیل فقط سه بازی مهمان نباشد و زود به ایران برنگردد.

* چرا باید فوتبال ما با وجود رسیدن به جام جهانی با چنین دغدغه هایی مواجه باشد؟ آن هم در کشوری که منابع مالی فراوانی وجود دارد؟
الان فوتبال در دنیا به جایی رسیده که احتیاجی به هیچ چیز ندارد. در همه جای دنیا به خاطر حجم بالای تبلیغات ، اسپانسرهای فراوان و راه های زیادی که برای درآمدزایی هست ، کشور ها و تیم ها هیچ دغدغه مالی ندارند و اگر می بینید ما مشکل مالی داریم باید دنبال علت آن باشید، علت این کمبود خیلی مهم است و به نظرم باید روی آن خیلی بحث شود!

* اگر کی روش نباشد و نماند چه مربی دیگری لیاقت نشستن بر روی نیمکت تیم ملی ایران در برزیل را دارد؟
کی روش می ماند ، یعنی حتما باید بماند چون ایشان زحمت زیادی برای حضور ایران در جام جهانی کشید و حتما حق اوست که روی نیمکت تیم ملی ایران در برزیل بنشیند. ما باید مشکلات اصلی را از پیش روی تیم ملی و سرمربی خود برداریم. همه به یاد داریم چطور و با چه سختی ای به جام جهانی رسیدیم و حالا باید قدر فرصت خودنمایی در جام جهانی را بدانیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)