مرجع خبری پرسپولیس : مهدي فنوني‌زاده اين روزها سفت و سخت پيگير حل مشكل علي اكبريان است. او كه روزگاري با علي رفت و آمد خانوادگي داشت حالا براي همسر و فرزندان او نگران است. ملي‌پوش سابق تيم ملي مي‌خواهد با كمك علي پروين و ساير فوتباليست‌ها اكبريان را نجات دهد.

 

آقاي فنوني‌زاده گويا شما رابطه نزديكي خانواه با علي اكبريان داريد. از آخرين وضعيت او صحبت مي‌كنيد؟

بله با علي رفت و آمد خانوادگي داشتيم اما يك مدت از او خبر نداشتم و دور بودم. تا اينكه از برادرش شنيدم زندان است. الان چهار ماه مي‌شود كه علي بلاتكليف است. در اين مدت به ديدن بازپرس و قاضي پرونده رفتم كه خدا را شكر اميدوار كننده بود و يك مقدار نتيجه داد.

 

از بچه‌هاي قديم چه كساني پيگير حل كردن مشكل اكبريان هستند؟

تمام بچه‌هاي استقلال و پرسپوليس به نوعي پيگير اين ماجرا هستند. با علي‌آقا (پروين) پيش قاضي پرونده رفتيم.

 

مي‌دانيد كه علي‌آقا خوراكش كار خير است و سرش درد مي‌كند براي اين كارها. آن روزي كه من با علي‌آقا پروين رفته بوديم پيش قاضي پرونده يكسري از بچه‌ها هم براي بالا بردن روحيه علي به ملاقات او رفته بودند. ستار همداني، مهرانپور و خيلي‌هاي ديگر از بچه‌ها دنبال كار علي هستند.

 

حكم اعدام او تا چه اندازه جدي و قطعي است؟

بنده خدا يك جرم مرتكب شده و بايد جزاي عمومي آن را بكشد. تا آنجا كه قانون اجازه مي‌دهد در مجازات او تخفيف مي‌گيريم. اصلا حكم اعدام صادر نشده و قطعي نشده بود. اين را برخي‌ها براي هيجان دادن شايعه كردند وگرنه حكمي براي علي بريده نشده و دادگاه او برگزار نشده است.

 

اما گفته مي‌شود ميزان موادي كه او حمل مي‌كرده حكمش اعدام است.

40 گرم مواد با علي بوده اما قانون اعدام به شكل ديگري است. اگر چكيده و خالص شده اين 40 گرم مواد 3 گرم به بالا شود. حكم اعدام دارد. موادي كه امروز وجود دارد همه چيني و شيميايي و ناخالص است. فكر نمي‌كنم موادي كه از علي گرفتند تجزيه شده‌اش سه گرم به بالا شود كه حكم اعدام داشته باشد.

 

پس مي‌توان اميدوار بود و اين خبر را داد كه حكم اعدام علي اكبريان منتفي است؟

تا دادگاه تشكيل نشود و قاضي حكم خود را صادر نكند هيچ چيز قطعي نيست. اما تا آنجا كه من مي‌دانم و صحبت كردم به نظرم حكم اعدام منتفي شده است. تا آنجا كه توانستيم در مجازات علي تخفيف گرفتيم و سر و ته آن را زديم. اميدوارم خدا كمك كند و لطف او شامل حال علي و خانواده‌اش شود.

 

در روزهاي پيش رو چه برنامه‌اي براي كمك به علي داريد؟

يكي، دو برنامه ديگر هم داريم كه اگر خدا بخواهد و انجام شود كمك زيادي به اكبريان خواهد كرد. علي چون شيشه مصرف مي‌كرده و در حالت عادي نبوده در بازپرسي اعترافاتي كرده كه درست نيست. مصرف شيشه توهم مي‌آورد. زماني كه از علي بازپرسي مي‌كردند توهم زده بود و حرف‌هايي را مطرح كرده حالا از آنها پشيمان است. مصرف مواد مخدر به ويژه شيشه مخ آدم را خراب مي‌كند. اما حالا كه مدتي گذشته و علي از آن حالت هنگ و قفل بيرون آمده متوجه شده چه چيزهايي گفته است. در گفت‌وگويي كه با قاضي داشتيم درخواست كرديم تا با توجه به اينكه اعترافات او در هوشياري نبوده دوباره از علي بازپرسي شود. قاضي هم راهنمايي كرد كه علي اكبريان اعتراض بزند و درخواست بازپرسي دوباره كند. او در اعتراف اوليه مدعي شده كه توليدكننده شيشه بوده آنقدر توهم زده بود كه خيال مي‌كرد بابت اين كار جام قهرماني مي‌گيرد. اما حالا كه فهميده اعتراف‌هايي كه كرده چقدر جرم دارد درخواست دارد تا در شرايط عادي روحي و فكري از او دوباره بازرسي شود. اگر علي توليدكننده شيشه بود كه وضع مالي‌اش اين طوري نبود.

 

چرا براي او وكيل خوب و درجه يك نمي‌گيريد؟

ستار همداني و مهرانپور به لحاظ مالي و پشتيباني حسابي هواي علي و خانواده‌اش را دارند. فكر كنم يك وكيل خوب هم براي او گرفتند. فكر كنم ستار همداني اين وكيل را براي علي گرفته است. يك وكيل درجه يك لازم است تا به خوبي از علي دفاع كند. البته با توجه به اعتراف‌هايي كه در پرونده او وجود دارد كار خيلي سخت مي‌شود اما اميدوارم به لطف خدا و با مساعدت مسوولان يك بار ديگر از علي بازپرسي شود تا اين بار در شرايط عادي و نه در شرايطي كه شيشه مصرف كرده و توهم زده حرف‌هاي خود را بزند و اعتراف كند. به هر حال ما هر چه در توان داريم انجام مي‌دهيم تا پيش خانواده علي شرمنده نباشيم. حالا ديگر قسمت چه باشد و خدا چه بخواهد. خودم كه دلم روشن است كه لطف خدا شامل حال علي مي‌شود.فقط يك مورد ديگر وجود دارد كه نمي‌دانم گفتنش درست است يا خير؟!

 

چه نكته‌اي؟!

حقيقت اين است كه همسر علي باردار است و غير از دختر كوچكي كه دارند يك فرزند ديگر هم براي اين خانواده در راه است. در عين‌حال وضعيت مالي آنها بسيار بد است و به شدت در مضيقه هستند. از اهالي فوتبال و هم بازي‌ها و دوستان علي مي‌خواهم هر كمكي كه مي‌توانند به اين خانواده انجام دهند. حتي يك كمك كوچك هم مي‌تواند كمك بزرگي به اين خانواده باشد تا از اين شرايط خارج شود. شايد نبايد اينها را مي‌گفتم اما واقعا آنها نياز به كمك دارند. دوستان و هم‌بازي‌هاي علي و فوتباليست‌ها بايد در اين روزهاي سخت هواي اكبريان و خانواده‌اش را داشته باشند. دوستي و رفاقت و حتي انسانيت براي اين روزها است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)