پرسپولیس نیوز : مدیر صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: همه باشگاه‌های ایرانی از جمله استقلال و پرسپولیس تا ثانیه‌های آخر مهلت به دنبال حل مشکلات‌شان هستند.

سهیل مهدی در مورد آخرین مهلت باشگاه‌های ایرانی برای ارسال مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: هفته گذشته مهلت ارسال مدارک به پایان رسید و یک هفته هم فرصت بود تا باشگاه‌ها مدارک خود را ترجمه، تنظیم و دسته بندی و ارسال کنند. به این ترتیب امروز(شنبه)مهلت همه باشگاه‌ها به پایان می‌رسد. البته مدارک حقوقی، زیرساخت‌ها و ورزشی باشگاه‌ها پیش از این باید برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می‌شد و اکنون فقط مدارک مالی و پرسنلی باشگاه‌ها باید ارسال شود.

وی افزود: این ارسال مدارک برای هر ۱۶ باشگاه لیگ برتری ایران بود و باشگاه‌ها برای دریافت پروانه حرفه‌ای یا ملی باید مدارک خود را به AFC ارسال کنند.

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در مورد اینکه پیش بینی می‌کند چند باشگاه ایرانی مجوز حرفه‌ای از AFC دریافت کنند گفت: پیش بینی من این است که ۹ باشگاه ایرانی مجوز حرفه‌ای را کسب کنند. با این حال قضاوت دقیق و صریحی نمی‌توان در این مورد داشت زیرا ممکن است مدرک مالی یک باشگاه نقصی داشته باشد که در آنصورت ممکن است مجوز حرفه‌ای برای آن باشگاه صادر نشود مانند اتفاقی که فصل گذشته برای نفت تهران افتاد. فصل گذشته ۶ تیم ایرانی مجوز حرفه‌ای و ۲ تیم مجوز ملی دریافت کردند و پیش بینی من این است که برای فصل آینده هم ۹ باشگاه مجوز بگیرند که آمار بدی محسوب نمی‌شود.

مهدی در مورد اینکه چه اتفاقی برای باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای دریافت نمی‌کنند رخ خواهد داد گفت: ممکن است از جرایم سنگین مالی تا محرومیت و توبیخ برای باشگاه‌های که موفق به دریافت مجوز نمی‌شوند در پی داشته باشد.

وی در مورد اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال حاضر چه وضعیتی دارند و آیا موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای خواهند شد یا نه گفت: همه باشگاه‌های ایرانی تا ثانیه‌های آخر به دنبال حل مشکلات خود هستند و استقلال و پرسپولیس هم تا ثانیه‌های پایانی به دنبال حل این مشکلات هستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)