پرسپولیس نیوز : دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت:در جلسه‌ من با مسئولان استقلال به من گفتند که قلعه‌نویی تصمیم گرفته امسال تو دروازه‌بان اول استقلال باشی.

سوشا مکانی که فصل گذشته عملکرد خوبی در فولاد خوزستان داشت و در نیم فصل دوم یکی از ارکان قهرمانی این تیم بود، امسال راه جدیدی را در پیش گرفت و به پرسپولیس پیوست. این بازیکن که از استقلال دیگر تیم پرطرفدار پایتخت هم پیشنهاد داشت، این روزها با سرخ‌پوشان در اردوی سرعین به سر می‌برد.

در خصوص تصمیمات جدید مکانی و دلایلش برای ترک فولاد خوزستان و همچنین پیشنهاد باشگاه خوزستان با این بازیکن صحبت‌هایی را انجام دادیم که در زیر می‌خوانیم.

 ابتدا از اردوی پرسپولیس در سرعین صحبت کن.

خدا را شکر شرایط خوب است و اردوی خوبی را هم پشت سر می‌گذاریم. در این چند روز تمرینات هوازی و بدنسازی خوبی داشتیم و کادر فنی روی این موضوع تاکید کرده که بدن بچه‌ها به شرایط ایده‌آل برسد. البته این اردو ادامه‌دار خواهد بود و فکر می‌کنم در راستای تکمیل شدن برنامه‌های آماده سازی راهی خارج از کشور هم شویم.

 جو پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

من شخصا با این جو بیگانه نیستم چون در اردوهای تیم ملی با برخی از این بازیکنان همبازی بودم و مشکلی از این لحاظ‌ها ندارم. کلا هدفم رفاقت با بازیکنان تیم است و امسال می‌خواهم در کنار پرسپولیس جام بگیرم و مطمئن هستم بقیه بچه‌ها به همراه کادر فنی همین هدف را دنبال می‌کنند.

 کادر فنی پرسپولیس آیا روی یک جام تاکید دارد یا اینکه دایی قصد دارد با تیمش در هر سه جام پرقدرت ظاهر شود؟

صد در صد تیم ما در هر سه جام برنامه‌ریزی کرده ولی من اعتقاد دارم برای موفقیت باید سخت کار کرد و از همان ابتدای فصل باید محکم شروع کنیم. ما باید تمام تمرکز خود را برای موفقیت پرسپولیس بگذاریم چون این تیم خیلی بزرگ است و در این چند سال به حق خودش نرسیده است.

 کمی به عقب‌تر برگردیم جایی که از فولاد خوزستان جدا شدی ولی هنوز دلایل جدایی‌ات را نگفتی.

من هیچ وقت در مورد جدایی‌ام از فولاد خوزستان صحبت نکردم و این اولین بار است که می‌خواهم این مسائل را مطرح کنم. متاسفانه یکسری مسئولان فولاد خوزستان به صورت خودجوش خودشان را کنار کشیدند در حالی که فولاد قهرمان شده بود و استحقاق این موضوع را داشت اما متاسفانه رفتارها درست نبود. در این مدت یکسری مسئولان فولاد بخصوص آقای ابن‌قاسم مصاحبه کردند و گفتند سوشا مکانی اعلام کرده که هوای اهواز گرم است و به همین دلیل او از فولاد رفته است در حالی که این موضوع را صد درصد تکذیب می‌کنم. وقتی این موضوع را پیگیری کردم و پرسیدم چرا این مصاحبه انجام شده است، به من گفتند روزی که قرار بود اهواز را ترک کنم یک راننده تاکسی از قول من به مسئولان فولاد گفته مکانی گفت اینجا هوا گرم است و به همین دلیل در فولاد نمی‌ماند. جالب است که حرف یک راننده تاکسی که غریبه است را قبول کردند در حالی که با خود من تماس گرفته نشد و این موضوع را استعلام نگرفتند.

 بیشتر توضیح می‌دهی. پس دلیل جدایی‌ات چه بود؟

واقعا برایم جالب بود که گفته بودند مکانی گفته هوا گرم است این برایم خیلی عجیب بود. رفتن من از فولاد خوزستان دو دلیل بیشتر نداشت. این را می‌گویم که هواداران بدانند و در جریان امور قرار بگیرند. باعث افتخار من بود که نیم فصل در خدمت فولاد بودم و تمام تلاش خودم را انجام دادم اما نبود حسین فرکی و رفتن او از فولاد یکی از دلایل جدایی‌ام بود و دومین دلیل این بود که زمانی که در اردوی تیم ملی بودم مصاحبه‌ای از سرمربی جدید فولاد خواندم که برایم خیلی عجیب بود. آقای اسکوچیچ اعلام کرده بود از روزی که به ایران آمدم فقط بختیار رحمانی را می‌شناسم و باید فیلم تمامی بازیکنان فولاد را ببینم و بعد درباره آنها نظر بدهم. آقایان تیمی که قهرمان شده بازیکنش نیاز به تست و بازبینی فیلم ندارد و عملکرد او مشخص است. یک مربی حق دارد در مورد بازیکنان تیمش تصمیم بگیرد اما به نظرم این گونه صحبت کردن هم درست نیست. شما می‌بینید بازیکنانی که از فولاد جدا شده‌اند همگی به تیم‌های بزرگ رفته‌اند که مطمئنا چه از نظر زندگی ورزشی و چه از نظر سطح فنی به آنها اضافه خواهد شد. خواهشا مسئولان فوتبال با این صحبت‌ها من را مقابل تماشاگران قرار ندهند و اعتراف می‌کنم اگر حسین فرکی دراین تیم می‌ماند خیلی از بازیکنانی که از فولاد رفته‌اند تصمیم دیگری می‌گرفتند، نمی‌گویم آنها صد در صد می‌ماندند ولی شاید تصمیم دیگری می‌گرفتند. حرف سرمربی محترم فولاد حرفه‌ای نبود زیرا برای منی که 10 سال سابقه در این فوتبال دارم و می‌بینم تیمی که قهرمان شده سرمربی‌اش مدعی می‌شود که باید فیلم بازی بازیکنان را ببیند و بعد در مورد آنها نظر بدهد. این حرف‌ها را زدم و تا حالا هم به آن اشاره نکرده بودم زیرا می‌خواستم مردم خوب خوزستان بدانند که این اتفاقات رخ داده و گرمای هوا و این مسائل بهانه‌ای است برای قراردادن ما مقابل تماشاگران.

 از این موضوع بگذریم. بعد از جدایی از فولاد با پیشنهاد استقلال روبرو شدی و ظاهرا مسئولان این باشگاه به تو گفته بودند که امیر قلعه‌نویی امسال به عنوان دروازه‌بان اول روی تو حساب باز کرده و از نظری‌جویباری خواسته تا این موضوع را به تو منتقل کند. آیا چنین موضوعی صحت دارد؟

من نمی‌خواهم در مورد این مسائل صحبت کنم چون حالا دیگر بازیکن پرسپولیس هستم فقط درباره سؤالی که شما پرسیدید به یک جمله بسنده می‌کنم. در جلسه‌ من با مسئولان استقلال برخلاف حرف‌هایی که مطرح می‌شود هیچ صحبتی درباره مهدی رحمتی نشد و تنها چیزی که آنها به من گفتند این بود که قلعه‌نویی تصمیم گرفته امسال تو دروازه‌بان اول استقلال باشی. فقط همین.

 یعنی نمی‌خواهی بیشتر توضیح بدهی؟

اجازه بدهید حالا که بازیکن تیم دیگری هستم صحبتی در این مورد انجام ندهم.

 از این موضوع هم بگذریم حیلی‌ها مدعی شدند مکانی اشتباه کرده که در حضور نیلسون به پرسپولیس آمده و خیلی‌ها هم این ریسک تو را روی شجاعتت برای آینده تحسین کردند. حتی حالا که این شایعه مطرح شده که نیلسون به ایران بر نمی‌گردد پرسپولیسی شدن تو بیشتر به چشم آمده است.خودت چه نظری داری؟

درباره این سؤال شما هم فقط یک جمله می‌گویم چون نمی‌خواهم وارد حواشی شوم. قطعا من یکسری موافق و یکسری مخالف دارم اما بازیکن کم‌تجربه‌ای نیستم. من با 10 سال سابقه حضور در این فوتبال با حرف یکسری آدم هدف‌دار نه با تعریف‌ها سرمست می‌شوم  و نه با این انتقادها پا پس می‌کشم. من به پرسپولیس آمدم اول برای موفقیت در زندگی ورزشی‌ام و دوم برای موفقیت این تیم. دوست دارم به چیزهایی که می‌خواهم برسم و طی این سال‌ها به آن نرسیدم دست پیدا کنم و مطمئن هستم این تیم امسال نتیجه لازم را می‌گیرد. من نمی‌خواهم درباره نیلسون و دیگران حرف بزنم چون به کار فنی خودم اعتقاد دارم.

 در پایان این گفت‌وگو صحبت خاصی نداری؟

حرف آخرم این است که اگر بعضی مواقع حرفی نمی‌زنم و یا مصاحبه نمی‌کنم دلیل بر این نیست که چیزی برای گفتن ندارم. بعضی مواقع سکوت من از صد تا مصاحبه برای خیلی‌ها بدتر است.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)