مدیر فنی اسبق باشگاه نفت تهران گفت: علی کریمی حرف درستی زد و خدا کند که یک نفر پیدا شود تا به داد این فوتبال برسد.

 

بهرام میرشیبانی  درخصوص بیانیه‌ای که امروز وزارت نفت صادر کرد و در آن عنوان شد که طلبکاران باشگاه نفت باید طلبشان را از شرکت بهنام پیشرو کیش به عنوان خریدار جدید بگیرند، گفت: به نظرم کسانی که به نویسندگان این بیانیه اطلاعات داده‌اند اطلاعاتشان ناقص بوده است. توافقی بین شرکت بهنام پیشرو کیش و مؤسسه فرهنگی ورزشی نفت انجام شد تا این تیم به این شرکت خصوصی واگذار شود. سوال من این است که اگر باشگاه نفت فروخته شده پس پول آن کجا رفته است؟ قطعاً اعضای کمیته انتقال باشگاه نفت و همچنین هیأت مؤسس و امنا در جریان همه این موارد هستند.

وی ادامه داد: مگر نمی‌گویند این باشگاه فروخته شده پس پول آن کجا رفته است؟ بحث واگذاری باشگاه نفت به دستور وزیر نفت انجام شد و قرار بود با فروش این باشگاه و پولی که بابت آن به دست می‌آید طلب طلبکاران آن را بپردازند اما الان در اقدامی عجیب وزارت نفت بیانیه داده که هرکسی طلبی از باشگاه نفت دارد باید آن را از شرکت بهنام پیشرو کیش بگیرد! سوال من این است که پول حاصل از فروش باشگاه نفت چه شد؟! تمام نامه‌هایی که ما داریم در سربرگ باشگاه نفت نوشته شده و امضای مدیرعامل و بازرس قانونی در آن قرار دارد. اینها جزء طلب وزارت نفت بوده است که باید با پول حاصل از فروش این باشگاه به طلبکاران داده می‌شد اما حالا با این بیانیه ما را با بهنام پیشرو کیش طرف کرده‌اند، به نظرم باید نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کنند که چرا این حرف‌ها الان مطرح شده است؟

مدیر فنی سابق باشگاه نفت اظهارداشت: من طبق اخبار مستندی شنیده‌ام که برای اینکه باشگاه نفت بتواند در یک بازی لیگ برتر به میدان برود باید مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به حساب کمیته انضباطی واریز می‌شد اما در اقدامی عجیب به جای ۲۰۰ میلیون تومان، ۲۰۰ میلیون ریال به حساب آنها واریز شده است و مسئولان کمیته انضباطی هم که در جریان این موضوع هستند به خیال اینکه ۲۰۰ میلیون نوشته شده تومان است نه ریال اجازه انجام بازی به نفت را دادند! حالا ما با شرکتی روبه‌رو هستیم که پول برای خودش ندارد آنوقت چطور می‌خواهد پول طلبکاران را بدهد؟ متأسفانه آقایان ما را بازیچه خودشان کرده‌اند اما همین‌ها یادشان رفته که زمانی که ما در خاک عربستان و میان وهابی‌ها شعار یا حیدر یا حیدر سر دادیم آنها کجا بودند؟ این بچه‌ها حق خودشان را می‌خواهند و پول زور نمی‌خواهند اما ما هر روز به این طرف و آن طرف پاسکاری می‌شویم.

میرشیبانی اظهارداشت: وزیر محترم نفت هم نماینده‌ای معرفی کرد تا مشکلات حل شود اما نه تنها حل نشد بلکه مشکلات بیشتر هم شد. سوال من این است اگر باشگاه نفت فروخته شده پس مبلغ آن کجا رفت؟ و اگر آن را هبه کرده‌اند پس چرا می‌گویند این باشگاه فروخته شده است؟ بنابر اطلاعات موثق، باشگاه نفت در ازای یک میلیارد تومان پول نقد و ۱۵ میلیارد تومان چک تضمینی واگذار شده و این در حالی است که چک ۱۵ میلیارد تومانی نه تنها پاس نشده بلکه آن را به اجرا هم نگذاشتند و این برای ما جای سئوال دارد. مطمئناً نهادهای نظارتی باید به این موضوع ورود کنند که چرا اگر چکی وجود دارد به اجرا گذاشته نمی‌شود، این طور که به نظر می‌آید در واقع باشگاه نفت یک میلیارد تومان فروخته شده است. بازیکنان به خاطر کسوت و احترامی که برای من قائل بودند حاضر می‌شدند بدون دریافت پول بازی کنند اما مگر می‌شود حق مردم را نداد؟ این یک حق‌الناس است که باید پرداخته شود.

مدیر فنی اسبق باشگاه نفت تهران خاطرنشان کرد: محمدرضا ساکت فردی مدیر و مدبر است اما من از او تعجب می‌کنم و گله دارم که چرا اجازه داد باشگاه نفت امسال هم در لیگ حاضر شود؟ از فصل ۹۵-۹۴ این باشگاه ۱۵ میلیارد تومان بدهی دارد و در فصل ۹۶-۹۵ هم حدود ۷-۶ میلیارد تومان بدهی دیگر اضافه شد که در مجموع رقمی بالغ بر ۲۳-۲۲ میلیارد تومان بدهی روی دست این باشگاه گذاشته شده است، امسال هم هزینه‌هایی برای باشگاه نفت شده که آن هم به این بدهی‌ها اضافه می‌شود آن وقت کدام شیرپاک خورده‌ای حاضر می‌شود باشگاهی با این همه بدهی را بخرد؟ همین می‌شود که فوتبال ما ضرر می‌دهد و زیان می‌کند. الان باشگاه پرسپولیس بیش از ۱۰۰ میلیارد و باشگاه استقلال هم بیش از ۸۰ میلیارد تومان بدهی دارند که همین مسئله باعث می‌شود آنها روز به روز مشکلاتشان بیشتر شود و همه این مسائل به خاطر سوء مدیریتی است که در فوتبال ما حاکم است. همین حالا بیش از ۶۰ نفر از این باشگاه طلب دارند و شما حساب کنید که ۶۰ خانواده درگیر این موضوع هستند اما این بچه‌های به جای اینکه حق و حقوقشان را بگیرند فقط بی‌احترامی دیدند. کار برخی از این بازیکنان و مربیان حتی به طلاق رسید و خانواده‌هایشان از هم پاشیده شد اما کسی جواب آنها را نمی‌دهد. فوتبال در دنیا با نظم و ترتیب پیش می‌رود اما اینجا هر روز به مشکلات اضافه می‌شود و باید یک نفر به داد فوتبال ایران برسد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به جدایی علی کریمی از نفت تهران افزود: از علی کریمی تشکر می‌کنم، او نشان داد یک مرد واقعی و بزرگ در فوتبال است. او در مصاحبه‌ای منش و بزرگی‌اش را نشان داد و اعلام کرد که حق و حقوق طلبکاران نفت را باید داد وگرنه آه و نفرین پشت سر این تیم خواهد بود و در نهایت هم وقتی که دید مشکلات مالی برطرف نمی‌شود از این تیم جدا شد. آقایان قصد داشتند با آبروی کریمی هم بازی کنند. به قول کریمی خدا کند یک نفر پیدا شود تا به داد فوتبال ایران برسد. ما شاهد هستیم که همه به میزهایشان چسبیده‌اند و فقط می‌خواهند به هر قیمتی باشند. کسی حاضر نیست برای فوتبال خودش را فدا کند و همه می‌خواهند پشت میزشان بنشینند. امیدوارم سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان صحبت‌های من را بخواند و به داد فوتبال و این باشگاه برسد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)