هافبک پرسولیس گفت: یکی از اهداف بزرگ من بازی در جام جهانی‌ است. الان در ۲۵ سالگی این هدف را انتخاب کرده‌ام و می‌دانم برای دستیابی به آن اول باید در پرسپولیس خوب باشم.

میلاد سرلک در ۲۵ سالگی آرزوهای بزرگی در سر دارد که اگر مایل به دانستن آن هستید تا پایان این مصاحبه با خبرورزشی را همراهی کنید.

در آستانه بازی با آلومینیوم اراک شرایط تیم پرسپولیس چطور است؟
قبل از هر چیز از هواداران عزیز می‌خواهم برای سلامتی پیشکسوت دوست‌داشتنی تیم ملی و پرسپولیس آقامهرداد میناوند دعا کنند. ما بازیکنان پرسپولیس هم از ته‌دل دعا می‌کنیم این بزرگوار هرچه زودتر سالم و سلامت به آغوش خانواده بازگردد. در مورد سؤال شما هم باید بگویم خدا را شکر اوضاع خیلی خوب است. بعد از برد شیرین در بازی سنگین مقابل فولاد خوزستان تیم از روحیه بالایی برخوردار شده و تلاش می‌کنیم در این دیدار هم موفق ظاهر شویم.

لابد می‌دانی تیم رسول خطیبی مفت‌باز نیست و یقه اغلب تیم‌های مدعی را گرفته است!
بله، امسال همه بازی‌ها سخت است. آلومینیوم اراک تیم قابل احترامی است ولی در این فصل هر تیمی جلوی پرسپولیس بازی می‌کند باانگیزه خیلی زیادی وارد زمین می‌شود.

خودت هم تجربه چنین شرایطی را زمانی که روبه‌روی پرسپولیس بازی می‌کردی، داشتی. به نظرت دلیل اصلی این انگیزه زیاد چیست؟
بدون شک پرسپولیس تیم بزرگی است. همه بازیکنان دوست دارند جلوی پرسپولیس بهترین نمایش خود را ارائه دهند و این را خوب می‌دانم. با این وجود ما هم پرسپولیس هستیم و باید همیشه عالی باشیم. باید بهترین بازی خود را ارائه دهیم و حداکثر امتیازات را جمع کنیم.

میلاد سرلک بدون اغراق جزو هافبک‌های تدافعی فوتبال ماست که در بازیسازی هم تبحر دارد. الگوی فوتبالی تو چه کسی است؟
راستش را بخواهید سبک بازی لوکا مودریچ را خیلی دوست دارم و طرفدار او هستم!

ولی لوکا مودریچ که هافبک تدافعی نیست و یک هافبک هجومی است!
اما معمولاً از عقب توپ می‌گیرد و پخش می‌کند. جدای از مودریچ خودم سرخیو بوسکتس را خیلی قبول دارم. یک هافبک دفاعی کامل و بی‌نقص است.

ولی تصور می‌کردیم رئالی باشی؟
(‌می‌خندد) نه، من شدیداً بارسایی هستم ولی سبک بازی لوکا مودریچ را دوست دارم.

ولی تیم مورد علاقه تو و یحیی گل‌محمدی مدت‌هاست دچار افت شده است!
بارسا همیشه بارساست و مطمئن باشید دوباره به اوج برمی‌گردد.

تو سال‌هاست در فوتبال ایران بازی می‌کنی و اگر اشتباه نکنیم از جوانی در لیگ برتر توپ می‌زدی اما الان با پوشیدن پیراهن پرسپولیس خیلی بیشتر دیده شدی. توضیح می‌دهی؟
من زمان آقای کرانچار هم در سپاهان بازی می‌کردم. همین‌طور حسین آقا فرکی یا آقای عبدا… ویسی و ایگور اشتیماتس و… اکثر مربیانی هم که با من کار کردند به بنده لطف داشتند. با این وجود قبول دارم در پرسپولیس و در ۲۵ سالگی بیشتر دیده شدم.

 

این سؤال شاید خیلی کلیشه‌ای باشد که در دوران کودکی و نوجوانی هم واقعاً پرسپولیسی بودی؟
واقعاً از دوران کودکی پرسپولیسی بودم. من اهل شعار دادن نیستم و شاید درست نباشد بگویم (‌حرفش را می‌خورد!)

چرا سکوت کردی؟!
آخر نمی‌خواهم حرفی بزنم که بگویند میلاد سرلک…

راحت باش!
من اول به لطف آقا یحیی و بعد هم خواست خودم به پیراهن تیم محبوبم در دوران کودکی رسیدم. نمی‌دانم چه جوری بگویم اما خیلی تلاش کردم پرسپولیسی شوم چون عاشق این تیم بودم.

و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم چک شخصی دادی. درست است؟
همین! نمی‌خواستم این موضوع را دوباره مطرح کنم.

چه اشکالی دارد؟ به هرحال این نشان‌دهنده علاقه تو برای پیوستن به پرسپولیس است. 
بله، این مبلغ چک را از جیب خودم دادم.

چقدر از این چک پاس شد؟
یک میلیارد تومان آن پاس شده و ان‌شاءا… مابقی هم پاس می‌شود.

ولی شنیدیم ۵۰۰ میلیون تومان آن روز پنج‌شنبه برگشت خورده است!
بله ولی ان‌شاءا… حل می‌شود.

تو در نقل و انتقالات تابستانی به پرسپولیس پیوستی. آیا در آن مقطع از باشگاه استقلال هم پیشنهادی داشتی؟
نه، راستش را بخواهید هیچ پیشنهادی از استقلال نداشتم.

اهل بازارگرمی هم نیستی که؟!
چرا باید دروغ بگویم؟! وقتی پیشنهادی از تیم استقلال به من نشده دلیلی هم ندارد بخواهم آن را وسط بکشم.

میلاد سرلک خیلی زود در ترکیب پرسپولیس جا افتاد. خودت فکرش را می‌کردی؟
اتفاقاً شروع کار من، حامد لک، عیسی آل‌کثیر، سعید آقایی، احسان پهلوان، علی شجاعی و آرمان رمضانی به‌عنوان بازیکنان تازه‌وارد پرسپولیس مصادف شد با لیگ قهرمانان آسیا! باید از همان مسابقه اول در این رقابت‌های سخت به میدان می‌رفتیم اما با کمک آقا یحیی، سایر اعضای کادر فنی و همه بازیکنان به‌ویژه بزرگترهای پرسپولیس توانستیم با استرس کمتری بازی کنیم.

 

بگذار یک‌جور دیگر این سؤال را مطرح کنیم که اولین بازی برای پرسپولیس آن هم برابر یک تیم عربستانی برای هر بازیکنی می‌تواند همراه با استرس باشد. به شخصه تو را از دوران بازی در نساجی مازندران می‌شناسم و می‌دانم اصولاً بازیکن خونسردی هستی اما چطور خودت را مهیای بازی با التعاون کردی؟
می‌دانستم پیراهن چه تیم بزرگی را پوشیده‌ام. بنابراین سعی کردم با تمرکز بالا به زمین بروم. گفتم که آقا یحیی، مربیان پرسپولیس و بازیکنان تیم هم رختکن را جوری ساخته بودند که من و بقیه بچه‌های تازه‌وارد اصلاً احساس غریبی نکنیم. نمی‌خواهم مقایسه کنم ولی واقعاً کمتر چنین جوی را دیده بودم. همه سعی می‌کردند به ما کمک کنند چون یک هدف جمعی وسط بود.

تو به تیمی آمدی که احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا را به‌عنوان دو هافبک دفاعی خوب و کم‌نوسان سال‌های اخیر فوتبال ایران در اختیار داشت. نترسیدی در پرسپولیس به یک نیمکت‌نشین محض تبدیل شوی؟
احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا دو هافبک قدر و زحمتکش هستند که در این سال‌ها نقش ویژه‌ای در قهرمانی‌های پرسپولیس داشته‌اند. دو بازیکن باتجربه و بزرگ که واقعاً در زمین می‌جنگند و می‌دوند. من زمانی که با پرسپولیس قرارداد امضا کردم اصلاً به این مسائل فکر نمی‌کردم.

مگر می‌شود یک بازیکن با یک تیم بزرگ قرارداد ببندد و به این موضوع فکر نکند که ممکن است یک ذخیره دائمی شود؟
باور کنید فکر نکردم چون عاشق پرسپولیس بودم. همین که این تیم برای عقد قرارداد با من جلو آمده بود کافی بود. البته این را می‌دانستم اگر خوب تمرین کنم و حواسم به خودم باشد به طور قطع به من بازی می‌رسد.

ولی تصمیم ریسکی گرفتی. در حالت عادی و معمولی هرکس باشد با خودش می‌گوید احمد و کمال چند سال کنار هم بازی کرده و کاملاً هماهنگ شده‌اند. بنابراین سرمربی این ریسک را نمی‌کند که نفر جدید و تازه‌واردی را بازی دهد!
هر تصمیم بزرگ یا موفقیتی به کمی ریسک کردن هم نیاز دارد. من آن لحظه فقط به پرسپولیس فکر می‌کردم.

رابطه‌ات با احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا چطور است؟
عالی، مثل همه بچه‌ها! در تیم پرسپولیس جوی دوستانه و صمیمی وجود دارد و همه با هم رفیق هستند. این رفاقت در کنار رقابت و تلاش زیاد در تمرینات است. یک نکته‌ای را می‌خواستم بگویم و آن هم مربوط به روزهای اول حضورم در پرسپولیس است.

بگو!
من خودم بازیکنی هستم که در تمرین هرگز کم نمی‌گذارم اما با دیدن شکل تمرین بچه‌های پرسپولیس تعجب کردم! باور نمی‌کردم یک بازی تمرینی آنقدر جدی و با کری‌خوانی شدید همراه باشد.

کری‌خوانی شدید بین خود بچه‌ها؟
دقیقاً همین‌طور است. هیچ‌کس دوست نداشت تیمش حتی در بازی درون‌تیمی و دوستانه ببازد. همه می‌جنگیدند و خیلی جدی تمرین می‌کردند. من خودم قبلاً از بیرون به پرسپولیس نگاه می‌کردم اما وقتی عضو این تیم شدم فهمیدم رمز قهرمانی‌های پی‌درپی این تیم چیست.

رمز قهرمانی‌های پی‌درپی پرسپولیس جدی بودن در تمرینات است؟!
خیلی جدی‌تر از جدی!

جالب است یحیی گل‌محمدی هم پس از قبول هدایت تیم پرسپولیس گفته بود: «از دیدن جنگندگی و تلاش بازیکنان پرسپولیس در تمرینات تعجب می‌کنم و انگیزه می‌گیرم.»
حرف درستی است. من از چیزی حرف می‌زنم که به چشم خودم دیدم و مشاهده کردم. همه برای یک هدف می‌جنگند و مبارزه می‌کنند. بعدتر و در لیگ قهرمانان آسیا این موضوع را بیشتر لمس کردم.

در کدام بازی؟
در همه مسابقات این موضوع دیده می‌شد. شما فکرش را بکنید دو، سه ساعت قبل از یک مسابقه حساس به یک تیم بگویند بهترین مهاجم شما در آن تورنمنت محروم شده و نمی‌تواند بازی کند. چه احساسی پیدا می‌کنید؟!

منظورت اعلام محرومیت ۶ ماهه عیسی آل‌کثیر در فاصله چند ساعت مانده به بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر عربستان است؟
درست است. جمع و جور کردن تیم در آن شرایط خیلی سخت است اما خدا را شکر پرسپولیس ثابت کرد می‌تواند هر سدی را بشکند. آن روز همه تصمیم گرفتیم به زمین برویم و جای خالی عیسی را پُر کنیم.

فوتبال ایران تجربیات تلخی در ضربات پنالتی برابر تیم عربستان دارد. معمولاً ما در ضربات پنالتی مغلوب آنها شدیم و به‌طور نمونه می‌توان به دو جام ملت‌های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۶ آسیا اشاره کنیم. ما در این دو دوره در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا در ضربات پنالتی به عربستان باختیم و نتوانستیم به فینال صعود کنیم. به همین خاطر وقتی بازی تیم شما با النصر عربستان به ضربات پنالتی کشیده شد، فکر نمی‌کردیم آنقدر راحت از سد این تیم بگذرید!
ما تصمیم گرفته بودیم به فینال آسیا برسیم. نمی‌خواستیم در مرحله نیمه‌نهایی از این رقابت‌ها خداحافظی کنیم و به همین خاطر با تمرکز بالا پشت ضربات پنالتی ایستادیم. از طرفی می‌دانستیم حامد لک هم گلر پنالتی‌گیری است. این موضوع هم به ما اعتماد به نفس بالایی می‌داد و خدا را شکر شرمنده هواداران پرسپولیس نشدیم.

خودت هم پنالتی‌زن سوم پرسپولیس بودی که خلاف جهت هم زدی. روی ضربات پنالتی تمرین می‌کنی؟
همیشه خوب پنالتی زدم و آن روز هم لطف خدا و دعای خیر هواداران پرسپولیس کمک کرد شرمنده نشوم.

شاید این پرسش هم تکراری باشد اما شماره ۱۰ برای یک هافبک دفاعی عجیب نیست؟!
خیلی‌ها این سؤال را از من می‌پرسند!

به خاطر لوکا مودریچ شماره ۱۰ می‌پوشی؟
معمولاً هافبک‌های دفاعی شماره ۱۰ نمی‌پوشند اما چون این شماره خالی بود انتخاب کردم.

حتماً هم راضی هستی؟
خدا را صدهزار مرتبه شکر! تا الان که پیراهن شماره ۱۰ برای من آمد داشته و ان‌شاءا… از این به بعد هم همین‌طور باشد.

ولی می‌دانیم به پیراهن شماره ۶ خیلی علاقه داری. فصل گذشته هم در نساجی مازندران با همین شماره بازی می‌کردی و وقتی به پرسپولیس آمدی با شماره ۶۶ در آسیا به میدان رفتی، چون محمدحسین کنعانی‌زادگان قبلاً آن را انتخاب کرده بود. درست است؟
همین‌طور است اما الان از انتخاب خودم راضی هستم. من با پیراهن پرسپولیس خوشحالم و شماره ۱۰ هم که جای خود دارد.

بازی کردن در پرسپولیس شاید راحت به نظر برسد اما در پُست هافبک دفاعی کمی سخت‌تر است. می‌دانی چرا؟
بفرمایید؟!

میلاد سرلک در تمرین پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی علاقه زیادی به بازی هجومی و مالکانه دارد. او معمولاً از مدافعان کناری خودش می‌خواهد بالا بازی کرده و در فاز تهاجمی مشارکت بیشتری داشته باشند. همین مسئله کار هافبک‌های دفاعی را برای پوشش و جلوگیری از ضدحملات حریفان سخت‌تر نمی‌کند؟
من خودم عاشق این فوتبال هستم. آقا یحیی و مربیان پرسپولیس خیلی به تاکتیک تیمی اهمیت می‌دهند و این مسئله را همه می‌دانند. من و همبازیانم سعی می‌کنیم به وظایف تاکتیکی خودمان عمل کنیم و در عین حال از فوتبال هم لذت ببریم.

آیا در حال حاضر به تیم ملی هم فکر می‌کنی؟
هر روز و هر شب به تیم ملی فکر می‌کنم. در شرایط جسمانی خوبی به‌سر می‌برم و امیدوارم بتوانم در فصل جاری یکی از بازیکنان مؤثر پرسپولیس باشم. می‌خواهم از پرسپولیس به تیم ملی دعوت شوم.

چقدر برای خودت شانس قائل هستی که مورد توجه دراگان اسکوچیچ قرار بگیری؟ حتماً می‌دانی رقیبان بزرگ و مطرحی هم داری. 
یکی از اهداف بزرگ من بازی در جام جهانی‌ است. الان در ۲۵ سالگی این هدف را انتخاب کرده‌ام و می‌دانم برای دستیابی به آن اول باید در پرسپولیس خوب باشم. اگر بتوانم در پرسپولیس بازیکن مؤثری باشم، می‌توانم امیدوار به دعوت به تیم ملی هم باشم. این یک هدف بزرگ است.

و در دسترس؟
چراکه نه؟! مهم‌ترین اتفاق زندگی هر فوتبالیستی دعوت به تیم ملی است. خیلی دوست دارم در کارم تداوم داشته باشم. اگر بتوانم بدون افت و خیز کار کنم یا خدای نکرده دچار مصدومیت نشوم، این هم یک هدف قابل دسترس خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)