مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: واگذاري پرسپوليس و استقلال فعلا عملياتي نيست و براي واگذاري اين دو باشگاه به مردم به دنبال راه‌حل مناسبي باشند.

 

حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس در نشست خبري امروز باشگاه پرسپوليس در خصوص بدهي‌هاي اين باشگاه گفت: در آخرين حسابرسي كه سال گذشته انجام داديم مشخص شد، باشگاه پرسپوليس 9 ميليارد بدهي دارد. در اين چند سالي كه من حضور دارم معتقدم كه در هيچ جاي دنيا چنين اتفاقاتي نمي‌افتد.

 

وي افزود: درآمد ما به حساب سازمان ليگ واريز مي‌شود و بليت‌ فروشي و تبليغات نيز به همين گونه به حساب‌هاي سازمان ليگ منتقل خواهد شد اما در اين 3 سالي كه در باشگاه پرسپوليس هستم همه اين پول‌ها براي تسويه حساب با طلبكاران هزينه شده و در ليست طلبكاران باشگاه 15 نفر بيشتر حضور ندارند.

كاشاني تصريح كرد: در صحبتي كه پنجشنبه گذشته با رئيس كميته انضباطي داشتيم ايشان گفت نامه‌اي تهيه و در آن اشاره كنم كه مبالغ طلبكارها پرداخت مي‌شود. من به ايشان گفتم نمي‌توانم دروغ بگويم مثل سال‌هاي پيش اين اجازه را مي‌دهيم كه از درآمد ما در طول فصل مبالغ طلبكارها پرداخت شود و ما اگر چنين نامه‌اي را بنويسم مشكلي نخواهيم داشت. قرار است امسال با قدرت جلو برويم و بدهي‌ها را پرداخت كنيم تا از خجالت آنهايي كه از ما پول مي‌خواهند در بياييم. ناصر ابراهيمي و رهبري فرد هنوز از ما طلبكار هستند كه شرمنده آنها هستيم و امسال با درآمد حاصله كارهايمان را پيش مي‌بريم و اميدواريم تا سال‌هاي بعد و مديريت‌هاي جديد بدهي بوجود نيايد و روند صعودي ما ادامه داشته باشد.

سرپرست باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال كه آيا تمامي بازيكنان مدنظر استيلي جذب اين تيم شده‌اند يا خير، گفت: بايد كمي به عقب برگردم. بعد از جام حذفي از 5 مربي برنامه خواستيم كه آقايان مايلي‌كهن، دايي، استيلي‌، ابراهيم‌زاده و درخشان گزينه‌هاي ما بودند. جا دارد كه از همه اين عزيزان تشكر كنم كه به ما جواب دادند اما در همان ابتدا آقاي مايلي‌كهن اعلام كرد كه مايل نيست در چنين پستي فعاليت كند و متأسفانه مي‌بينم بعضي‌ها مي‌پرسند كه چرا ايشان را مدير فني كرديد. بايد بگويم ايشان خودشان تمايلي براي فعاليت به عنوان سرمربي نداشتند و حتي همه مي‌دانند كه مايلي‌كهن استادي مانند مربياني چون استيلي است. ابراهيم‌زاده بعد از 2 روز تاخير از ما عذرخواهي و اعلام كرد كه تمايل دارد در تيمش باقي بماند.

كاشاني تاكيد كرد: از 6 بازيكني كه مي‌توانستيم در ليگ برتر به خدمت بگيريم 3 برنامه را مدنظر داشتيم. اول اينكه اسكلت تيم را حذف كنيم. دوم اينكه بازيكنان مازاد هر تيم را بنا به ميل خود استخدام كنيم و سوم اينكه بازيكنان مدنظر كميته فني با حضور آقاي مايلي‌كهن انتخاب شوند. به طور مثال سيد جلال حسيني مدنظر ما بود ولي همه ديدند كه او با سپاهان تمديد كرد. در نقل و انتقالات تيمي مي‌تواند مدعي باشد كه برنده است به اين شرط كه بازيكنانش را از دست ندهد. در بحث دروازه‌باني آقاي استيلي ترجيح داد كه از حقيقي استفاده كند كه جا دارد به ايشان تبريك بگويم كه به محصول باشگاه پرسپوليس اطمينان كرد.

سرپرست باشگاه اظهار داشت: در خط هافبك علي كريمي را به خدمت گرفتيم كه چون اينجا حضور دارد و قصد تعريف از او را ندارم. در خط حمله نيز مهرداد اولايي به جمع ما اضافه شد و درست در آخرين ساعات نقل و انتقالات بود كه آقاي استيلي با ما تماس گرفت و گفت به جواد كاظميان نياز داريم. بايد توضيحي بدهم كه قرار نبود رحمان احمدي از جمع ما جدا شود و متأسفانه اتفاقاتي افتاد كه ايشان از پرسپوليس رفت. با اين وجود تاكيد مي‌كنم كه ما ليست اول، دوم و سوم نداريم و با مشورت كادر فني و كميته فني موظف بوديم كه بازيكنان موردنظر را به خدمت بگيريم.

سرپرست باشگاه پرسپوليس در پاسخ به سؤالی مبني بر اينكه فتح‌الله‌زاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال از خصوصي شدن اين دو باشگاه مطرح در اين زمان گلايه كرده و آيا شما با نظر او موافق هستيد يا خير، گفت: دولت در رديف 250 اساسنامه استقلال، پرسپوليس و راه‌آهن را در رديف تيم‌هايي كه بايد خصوصي شوند، قرار داد. اعتقاد دارم دولت موظف است اين تيم‌ها را واگذار كند.

وي ادامه داد: 15 روز پيش نزد رئيس جمهور رفتيم و نگراني‌هاي خود را مطرح كرديم. ايشان گفت نظر ما به اين محوريت نيست كه رقمي بگذاريم و به عنوان برند به يك شخص خاص بفروشيم اين تيم مال مردم است و استقلال هم متعلق به مردم است و بايد از طريق فرابورس اين دو تيم كاملا در اختيار مردم قرار بگيرد اما روش‌هاي مختلفي دارد به طور مثال اگر شركت و ياسازماني از دولت طلبكار است اين دو تيم را به عنوان مطالبات به آنها واگذار كنيم. دوم تيم را به شكلي واگذار كنيم كه دولت تا 5 درصد اختيار تغيير اعضاي هيئت مديره را داشته باشد و سپس طبق فرمايش رئيس جمهور اهليت آدم‌ها مشخص شود. در آن جلسه آقاي فتح‌الله‌زاده نيز اعلام كردند كه حتي برخي‌ها حاضرند از كشورهاي حوزه خليج فارس اين دو باشگاه را خريداري كنند كه اين مسئله مي‌تواند خطرساز باشد. معتقديم جنس اين كالا با جنس سهام شركت‌هاي صنعتي فرق مي‌كند.

سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: اميدوارم دوستان عجله به خرج ندهند و واگذاري دو تيم فعلا عملياتي نيست و براي واگذاري اين دو باشگاه به مردم به دنبال راه‌حل مناسبي باشند. اميد دارم مشكلات برطرف شود و كار را به همين شكل ادامه دهيم تا در آينده از راه‌هاي بهتر اين دو باشگاه را واگذار كنيم.

 


ادامه دارد…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)