مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: دايي در نامه خود نوشته بود با باشگاهي كار مي‌كنم كه مديرعامل آن توسط هيئت مديره قانوني انتخاب شده باشد و اين در حالي است كه وقتي فصل تمام شد استعفايش را به من داد.

 

حبيب كاشاني در ادامه نشست خبري پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال كه نحوه انتخاب سرمربي پرسپوليس به چه صورت بود اظهار داشت: قبل از اينكه پاسخ اين سؤال را بدهم يك بار ديگر قهرماني تيم در جام جذفي را به هواداران تبريك مي‌گويم، همچنين به همه آنهايي كه اين فصل در كنارمان نيستند.

اين پيروزي حاصل نمي‌شد مگر با تلاش همه دوستان و اميدوارم هر كس در هر جايي هست موفق باشد.

وي افزود: پيش از اين از ما سؤال مي‌شد كه چرا از پيشكسوتان پرسپوليس استفاده نمي‌شود. به همين دليل تصميم گرفتيم كميته فني تشكيل دهيم و اين كميته براي انتخاب سرمربي 5 نفر را در نظر گرفت. همانطور كه مي‌دانيد زمان، هم كم داشتيم تا 20 خرداد درگير مسابقات جام حذفي بوديم.

سرپرست باشگاه پرسپوليس تصريح كرد: طبق گفته بزرگان فوتبال يك تيم براي اينكه در بدنسازي موفق باشد به 5 تا 6 هفته زمان نياز دارد. پس بايد سرعت عمل هم به خرج مي‌داديم. در نتيجه ذوالفقارنسب، زاد‌مهر و پنجعلي را به عنوان اعضاي كميته فني انتخاب كرديم. از بين 5 مربي محمد مايلي‌كهن انصراف داد. از 3 مربي ديگر برنامه خواستيم چون منصور ابراهيم‌زاده را پيدا نكرديم. تا شنبه به مربيان فرصت داديم كه برنامه‌هاي خود را به باشگاه ارائه دهند.

كاشاني اضافه كرد: هر كدام از مربيان در كميته فني حاضر شدند و به مدت يك ساعت و ده دقيقه برنامه‌هاي خود را تشريح كردند. تمامي اين جلسات ضبط شده و فيلم آن آماده است. حتي تماس‌هاي تلفني خارج از كشور هم ضبط شده است.

وي با اشاره به اينكه علي دايي چون خارج از كشور حضور داشت نماينده تام‌الاختيار او در جلسه فني شركت كرد گفت: در جلسه چون اعضاي كميته فني مي‌خواستند در مورد مسائل فني صحبت كنند و اين يك علمي است كه اكتسابي و آموزشي است اعضاي كميته فني از نماينده علي دايي عذرخواهي كردند و به او گفتند بايد در مورد مسائل فني با خود علي دايي صحبت كنند. بنابراين تماس تلفني با او برقرار شد.

كاشاني تصريح كرد: بند مشترك تمامي مربيان در خصوص پول درخواستي آنها بود. استيلي و درخشان در اين مورد نظر خود را گفته بودند اما علي دايي در پاسخ به اين سؤال گفته بود اول پول پارسال‌مان را بدهيد سپس در مورد پول سال جديد صحبت مي‌كنم. قبل از اينكه كميته فني بخواهد در خصوص مربيان نظر نهايي خود را اعلام كند علي دايي نامه‌اي زد كه پولش را نمي‌خواهد. اين يك كار جديد و ارزنده در فوتبال ما بود. به هر حال كميته فني وارد جلسه شد. فيلم‌هاي آن موجود است و هر كسي از جمله صدا و سيما بخواهد آن را ارائه مي‌دهيم.

سرپرست باشگاه پرسپوليس ادامه داد: وقتي كميته فني علي دايي را به عنوان سرمربي انتخاب كرد مقرر شد دايي ظرف 12 ساعت نظر خود را اعلام كند. عده‌اي مي‌گويند چرا 12 ساعت فرصت داده شد در جواب بايد بگويم اين طبيعي است. در فصل نقل و انتقالات بوديم و تمرينات را بايد شروع مي‌كرديم و تكليف بازيكنان را بايد روشن مي‌كرديم، استيلي اينجاست و مي‌تواند شهادت ‌دهد. وقتي علي دايي اعلام كرد نمي‌خواهد با پرسپوليس همكاري كند كميته فني 8 صبح به استيلي اعلام كرد 12 ساعت فرصت دارد تا نظرش را اعلام كند. اگر استيلي هم در اين 12 ساعت نظرش را نمي‌گفت سراغ مربي ديگر مي‌رفتيم.

كاشاني اظهار داشت: دايي در نامه خود نوشته بود با باشگاهي كار مي‌كنم كه مديرعامل آن توسط هيئت مديره قانوني انتخاب شده باشد. يعني 18 ماه قبل كه علي دايي توسط من، حبيب كاشاني، سرپرست باشگاه به عنوان سرمربي انتخاب شده بود اكنون نظرش عوض شده و اعلام كرده بود كه بايد هيئت مديره مديرعامل را مشخص كند. اين در حالي است كه وقتي فصل تمام شد استعفايش را به من يعني سرپرست باشگاه داد. همه مي‌دانيد كه پرسپوليس متعلق به دولت است.

سرپرست باشگاه پرسپوليس خاطرنشان كرد: خودتان شرايط را مي‌دانيد. تازه وزير وزارت ورزش به مجلس معرفي شده است و انشاء‌الله كه آقاي عباسي رأي مي‌آورد. اگر وزير ورزش انتخاب شود بايد اساسنامه تغيير كند. چون صد درصد سهام باشگاه پرسپوليس دولتي است و براي رفع اين ايراد بايد شركت تجهيز و پيشكسوتان پرسپوليس را هم وارد سهامداران باشگاه كرد. سپس مجمع باشگاه اعضاي هيئت مديره را مشخص مي‌كنند و هيئت مديره هم مديرعامل را انتخاب مي‌كند. در نتيجه اين زمان به نفع باشگاه نبود كه وقتي علي دايي چنين نامه‌اي مي‌دهد اين طور برداشت شد كه مايل به همكاري نيست. به هر حال من براي علي دايي آرزوي توفيق دارم و اميدوارم در راه‌آهن موفق باشد.

كاشاني در ادامه اين نشست خبري در خصوص وضعيت مالي پرسپوليس و اينكه وزارت ورزش قصد ندارد به اين باشگاه پول بدهد گفت: سال گذشته براي اولين بار تفاهم‌نامه‌اي را با سازمان تربيت‌بدني امضا كرديم مبني بر اينكه 50 درصد درآمد پرسپوليس توسط سازمان داده شود. از مبلغ 6 ميليارد توماني كه قرار بود سازمان تربيت بدني در اختيار باشگاه قرار دهد 4.5 ميليارد تومان به ما كمك شد. در واقع از دي سال گذشته تا اول مرداد امسال يك ريال هم به باشگاه پرسپوليس پرداخت نشده است. از زمان درگيري بين ديوان محاسبات و دولت امكان برداشت پول از حساب سازمان تربيت‌بدني وجود نداشت. در واقع ما سال گذشته را با 4.5 ميليارد تومان پشت‌سر گذاشتيم.

كاشاني تصريح كرد: اين در حالي بود كه طبق دستور رئيس‌جمهور بايد به دو باشگاه پرسپوليس و استقلال 2.5 تومان كمك مي‌شد اما اين پول هم از ما دريغ شد. امسال هنوز تفاهم‌نامه‌اي امضاء نكرديم ولي مي‌دانيد كه تيم‌هاي ديگر 12 و حتي 18 ميليارد تومان هزينه كرده‌اند حتي اداره تيم ليگ يكي هزينه‌اش از پرسپوليس بيشتر است و در اين مدت از طريق جذب اسپانسر و هوادار توانسته‌ايم درآمد‌زايي كنيم.

كاشاني با بيان اينكه يك مشكل پيش رو دارند گفت: ما هنوز 20 درصد قرارداد فصل گذشته را به بازيكنان نداده‌ايم. در تلاش هستيم كه ظرف دو و سه روز آينده طبق قولي كه به بازيكنان داده‌ايم اين پول پرداخت شود.

سرپرست باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال كه فصل گذشته با وجود نتايج ضعيفي كه پرسپوليس در ليگ برتر كسب كرد از علي دايي حمايت كرد و آيا اين حمايت از استيلي هم وجود خواهد داشت يا خير گفت: سياست من ثابت است.اول اينكه من به تيم ايراني اعتقاد دارم چون معتقدم تيم ايراني موفق است. من نه تنها از دايي بلكه اين حمايت را از افشين قطبي داشتم. زماني كه پرسپوليس در زمان قطبي چهار بر يك از استقلال اهواز باخت از حمايت‌هايم دست نكشيدم. سياست من حمايت از مربي است. امسال هم اين تفكر وجود دارد. امسال گزارش‌هاي كميته فني را مورد بررسي قرار مي‌دهيم. مايلي‌كهن كه حضورش در عرصه ورزش براي هر تيمي نعمت است به ما كمك خواهد كرد. اين صحبت‌هايي كه مي‌كنم همه مي‌دانند كه من نه اهل نان قرض دادن و نه اهل چاپلوسي هستم. سعي مي‌كنيم در كنار تلاش‌هاي كه استيلي مي‌كند نواقص را برطرف كنيم و تيم خوبي داشته باشيم.

كاشاني ادامه داد: هر كس شرح وظايفي دارد. شايد يك باشگاهي سالي 10 ميليارد هزينه كند اما گاهي در باشگاه پرسپوليس سر چاي كيسه‌اي هم اختلاف داريم. تعارف نداريم نه من براي استيلي به جهنم مي‌روم و نه او براي من. هر كس در حيطه وظايف خودش كار مي‌كند. اعضاي خوبي در كميته فني داريم كه استيلي مي‌تواند از آنها بهره ببرد.


ادامه دارد…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)