مرجع خبری پرسپولیس : بمب خبری علی فتح الله زاده که ناگهان خنثی شد و به اردوی پرسپولیس پیوست گفت و گوی مفصلی انجام داده که با هم می خوانیم:

 

بالاخره قرار است باهم صحبت كنيم.

فكر مي‌كنم يك ماه پيش بود كه قرار شد باهم صحبت كنيم، اما باور كنيد شرايط طوري رقم خوردكه نمي‌توانستم صحبت كنم. شايد اگر صحبت مي‌كردم مصاحبه جالبي نمي‌شد.

به همين دليل غيبتان زد!

 

 

نه اين‌طور نيست. نمي‌شد صحبت كنم. اردوي تيم‌ملي هم در پيش بود و با تيم‌ملي تمرين مي‌كردم. به هر حال حق با شماست، اما شما ببينيد من در اين مدت با هيچ نشريه‌اي، قرار مصاحبه نگذاشتم.

 

از همين اتفاقات شروع كنيم. چطور شد با اينكه قرارداد داخلي با استقلالي‌ها امضا كردي، به پرسپوليس رفتي؟

دلايل زيادي دارم. من با استقلال قرارداد داخلي بسته بودم و مي‌خواستم براي اين تيم بازي كنم، اما وقتي با اين تيم، قرارداد داشتم اتفاقاتي رخ داد كه اصلا علاقه ندارم بازگو كنم. مگر مي‌شود نخواهم به استقلال بروم و سپس با اين تيم قرارداد داخلي ببندم.

 

اما رفتي پرسپوليس.

دلايلي دارم، اما نمي‌خواهم بيان كنم. اين قسمت را ننويس (… و دلايلش را برايم بازگو كرد و به خاطر درخواست نصرتي، فعلا از نوشتنش معذوريم). بايد بگويم كه اگر واقعا قصد بازارگرمي داشتم با استقلال، سفيد امضا نمي‌كردم.

 

يعني تو با استقلال، سفيد بسته بودي؟

آقايان شاهدند. در قراردادم هيچ مبلغي بيان نشده است و فقط شروطي را در آن نوشته‌ايم. من به خاطر پول به استقلال نرفتم. چون مطمئن بودم و مي‌دانستم كه استقلال اگر بيشتر از پرسپوليس هم ندهد، كمتر هم نمي‌دهد. به جان عزيزم، حتي يك لحظه هم به جنبه مالي پيشنهاد پرسپوليس فكر نكردم.

 

دلايلي كه به من گفتي را قبول دارم شايد اگر با مظلومي صحبت مي‌كردي، حل مي‌شد.

من با پرويز خان صحبت كردم و ايشان مي‌دانستند كه پرسپوليس به من پيشنهاد داده . من هم دوست نداشتم مثل بعضي‌ها بازارگرمي ‌كنم. به خاطر همين پيش از اردوي تيم‌ملي بايد تصميم مي‌گرفتم.

 

حالا چرا پرسپوليس؟

من 3 سال پيش، وقتي پيراهن پرسپوليس را بر تن داشتم آقاي كاشاني مديرعامل بودند و آقاي استيلي هم مربي تيم. با توجه به شناختي هم كه از پرسپوليس داشتم و رابطه خوبم با هواداران تيم و بازيكنانش تصميم گرفتم به پرسپوليس بيايم.

 

پس به هيچ‌وجه مسايل مالي در اين انتقال پر سر و صدا نقش نداشت.

مگر مي‌شود بازيكن به پول فكر نكند، اما خدا را گواه مي‌گيرم كه مسايل مالي باعث نشد از استقلال جدا شوم و به پرسپوليس بيايم. من عاشق خانواده‌ام هستم. 3 سال، دوري از آنها را تحمل كرده بودم و با توجه به اينكه پدرم عمل كرده بودند از قبل تصميم داشتم فصل آينده را در تهران بازي كنم. دوستان و نزديكان من هم از اين موضوع مطلع بودند. اگر به فكر پول بودم به قطر مي‌رفتم كه پيشنهادش دقيقا 2 برابر قراردادم با پرسپوليس است.

 

پس به خاطر همين از تراكتور جدا شدي.

بله، جا دارد از اين فرصت استفاده كنم و از محبت هواداران و مردم تبريز، نهايت تشكر و قدرداني را داشته باشم. حدود 2 سالي كه در اين تيم بودم برايم سنگ تمام گذاشتند و هنوز قلبم با تراكتور است.

 

اواخر فصل گذشته، با تماشاگران تراكتور به مشكل خوردي؟

هفته‌هاي پاياني بود و با توجه به فشار و استرسي كه در تيم بود وظيفه داشتم به عنوان كاپيتان، تيم را اداره كنم. به هر حال هواداران تيم كه واقعا در سرما و گرما، حامي تيم بودند از بازيكنانشان انتظار داشتند، اما تنها در يك بازي، با هواداران تيم به مشكل خوردم كه خوشبختانه حل شد. هواداران تراكتور، شور و حرارت  خاصي دارند و تراكتور را با تمام وجودشان دوست دارند. مردم تبريز حقيقتا به من لطف داشتند و اميدوارم امسال تراكتور بتواند انتظارات هوادارانش را برآورده كند.

 

محمد نصرتي سقف قرارداد را رعايت كرده است؟

به هر حال قانوني است كه امسال، اعمال شده و چه درست و چه غلط بايد تابع آن باشيم.

 

باورش كمي سخت است.

چه چيزي؟!

 

اينكه نصرتي كه پارسال با تراكتور 444 ميليون بسته است امسال سقف را رعايت كرده باشد.

من امسال خيلي چيزها را زير پا گذاشتم به خاطر آنكه به مسايل شخصي‌ام و خانواده‌ام برسم. شما درست مي‌گوييد من از تراكتور همين رقم را گرفتم اما امسال نه پرسپوليس تيمي است كه از اين پول‌ها داشته باشد و نه من دوست دارم سقف را بشكنم!

 

راوي گفته امسال 555 ميليون قرارداد بسته‌اي

(مي‌خندد) چه راوي باطلي داريد! به راوي بگوييد نصرتي، امسال برايش با سال‌هاي قبل فرق دارد.

 

اما راوي اهل دروغ نيست.

نمي‌دانم ديگر چه بگويم…

 

گويا قرار است نيمي از قراردادت را هم به استقلالي‌ها بدهي؟

 نمي‌دانم چه پيش خواهد آمد، اما من رقمي در قرارداد داخلي‌ام با استقلال، ذكر نكرده بودم كه حالا بخواهم پولي به آنها بدهم.

 

يعني تو از استقلال، چك نگرفتي؟

من حتي يك ريالي هم از آنها نگرفتم. حالا نمي‌دانم چرا بايد به آنها جريمه هم بدهم.

 

چون قرارداد داخلي 4 برگي بسته‌اي؟

نمي‌خواهم در مورد مسايل حقوقي قراردادم صحبت كنم. فقط همين را از من داشته باشيد كه من با استقلال سفيد امضا كردم.

 

فكر مي‌كنم در قراردادهايت خيلي روي صحبت‌هاي پدرت حساب مي‌كني؟

چطور مگه؟!

 

يادم مي‌آيد به من گفتي پدرم گفت تراكتور بمان و من هم ماندم.

بله. دقيقا همينطور است. هميشه براي تصميم‌گيري‌هايم با پدرم مشورت مي‌كنم. ايشان چيزهايي را مي‌بينند كه من نمي‌بينم.

 

پدرتان گفت پرسپوليسي شو؟

در مورد آمدنم به پرسپوليس بازهم با ايشان مشورت كردم. يكي از دلايلي اصلي حضورم در تهران، شرايط پدر و مادرم بود. چون برادرم در شهرستان، فوتبال بازي مي‌كند دوست داشتم امسال ديگر كنارشان باشم. تا به حال، هر وقت با پدرم مشورت كردم، دچار مشكل نشدم. مثلا همين تراكتور. با اينكه دور از خانواده بودم، اما روزهاي فوق‌العاده خوبي را در تبريز داشتم. وقتي وارد شهري مي‌شويد كه مردمان آن شهر، فوتبال را بيشتر از هرچيز ديگري دوست دارند لذت مي‌بري.

 

به نظرت تراكتور، امسال آسيايي خواهد شد؟

سال گذشته از لحاظ مهره واقعا مشكل داشتيم، اما همراه با آقاي كمالوند كه سرمربي تيم بودند نتايج فوق‌العاده‌اي گرفتيم. اين نتايج، مرهون حضور هواداران تيم در سرما و گرما بود. در بعضي بازي‌ها وقتي به خاطر فشردگي مسابقات خسته مي‌شديم آقاي كمالوند مي‌گفت هر وقت خسته شديد به تماشاگران نگاهي بياندازيد كه مشتاقند بازي را ببريد. شما هم ديديد كه در خيلي از بازي‌ها در دقايق پاياني، نتيجه را تغيير داديم. به نظرم امسال، تراكتور با توجه به مديريت و كادرفني جديدش قطعا مي‌تواند يكي از مدعيان قهرماني باشد. آنها بدون شك بازهم حمايت هوادارانشان را خواهند داشت.

 

مثل اينكه واقعا از تبريز خوشت آمده؟

واقعا همينطور است، دوستان بسيار خوبي را در طول 2 سالي كه براي تراكتور بازي كردم در تبريز پيدا كردم. حق مردم آذربايجان است كه تيمشان يكي از سهميه‌هاي آسيا را كسب كند.

 

پس تقابل تو با تراكتوري‌ها خالي از لطف نيست.

به هر حال بازيكن بايد حرفه‌اي بيانديشد من در حال حاضر بازيكن پرسپوليس هستم و با توجه به علاقه قلبي كه نسبت به پيراهن اين تيم دارم بايد تمام تلاشم را براي رسيدن به هدفمان انجام دهم.

 

فكر مي‌كني امسال بتوانيد قهرمان شويد؟

كار سختي پيش‌رو داريم. تمامي حريفان به خوبي در حال خريد بازيكن هستند و همه گونه امكاناتي را در اختيار دارند، اما اگر بخواهيم قطعا مي‌توانيم قهرمان شويم. به هر حال به ما مي‌گويند: «پرسپوليس زلزله»!

 

اگر علي دايي سرمربي پرسپوليس مي‌ماند كدام تيم مي‌رفتي؟

بازهم شايد همين پرسپوليس! بگذاريد در مورد علي‌آقا صحبتي كنم. سال گذشته خيلي‌ها به اختلافات بين من و ايشان دامن زدند.

 

 (حرفش را قطع كردم) بازهم كاسه كوزه‌ها سرمطبوعات شكست؟

…نه اصلا به هيچ‌وجه! برخي از دوستان منافعي در خدشه‌دار كردن رابطه من و آقاي دايي داشتند. هنوز هم مي‌گويم كه بخاطر مسايل تيم‌ملي از علي‌آقا ناراحتم، اما چيزي بيشتر از اين نبود. دوست ندارم رفتار موذيانه داشته باشم. از هركس دلخور باشم بيان مي‌كنم. ظاهر و باطن محمد نصرتي فرقي باهم ندارد. علي دايي شناسنامه فوتبال  ايران است.

 

اما شناسنامه فوتبال ايران را فصل گذشته بارها تخريب كردي.

به هيچ‌وجه! آقاي دايي آنقدر بزرگ هستند كه تخريب كردن ايشان، خنده‌دار و احمقانه باشد چرا اين برداشت‌ها را مي‌كنيد؟!

 

پس اگر اينقدر برايش احترام قايل بودي چرا فصل گذشته برايش گل نبردي؟

از دستشان دلخور بودم. همين! اكنون هم هيچ مشكلي با ايشان ندارم. يعني نداشتم. ديگر نمي‌خواهم راجع به گذشته حرفي بزنم.

 

به نظرت پرسپوليس در نقل و انتقالات موفق بوده؟

برخلاف صحبت‌هايي كه صورت مي‌گيرد معتقدم بازيكنان خيلي خوبي را در اختيار داريم. مثلا حضور علي كريمي براي هر تيمي مي‌تواند مثمرثمر باشد. بازيكناني كه گرفته‌ايم هر كدام در چند فصل اخير مسابقات، جزو بهترين‌هاي تيمشان بوده‌اند.

 

پس ابزار لازم براي قهرماني را داريد.

براي قهرماني در مسابقات بايد تمامي مسايل را لحاظ كرد كه جذب بازيكن موردنظر سرمربي، تنها جزيي از اين قضيه است. داشتن كادر فني خوب و مديريت قوي و بودجه مناسب و … از ديگر ابزارهاست. خوشبختانه با توجه به شناخت قبلي كه از آقايان  كاشاني و استيلي دارم فكر مي‌كنم بتوانيم به اين مهم برسيم.

 

فكر مي‌كني كدام تيم‌ها در فصل آينده برايتان دردسر ساز باشند؟

هنوز رقابت‌ها آغاز نشده است و نمي‌توان نظر داد، اما به نظرم اكثر تيم‌هايي كه در ليگ حضور خواهند داشت تيم‌هاي سرسختي خواهند بود.

 

كار با كارلوس كي‌روش چطور است؟

عالي! واقعا عالي! تنها كلمه‌اي كه مي‌توان در مورد ايشان گفت همين است: «عالي». فوتبال را مي‌فهمد. بازيكن را مي‌فهمد. مشكل را مي‌شناسد. قوت را مي‌داند. آقاي كي‌روش از هر لحاظ كه فكرش را كنيد يك سر و گردن از بقيه مربيان بالاتر است. اهل داد و فرياد نيست. مودبانه صحبت مي‌كند و بازيكن را كاملا در چارت خودش قرار مي‌دهد. رابطه خوبي هم با بازيكنان دارد. اهل حاشيه نيست و يكبار نديدم به مسايلي بپردازد كه به درد تيم نخورد. هيچوقت تا الان در مورد حاشيه‌هايي كه در فوتبالمان هست، در جمع بازيكنان حرف نزده. او كارش را بلد است. اميدوارم ما هم بتوانيم آنچه را كه ايشان مي‌خواهند برآورده كنيم.

 

يادم هست چند سال پيش مي‌گفتي دنيزلي يكي از بهترين‌هاست. كي‌روش از او هم بالاتر است؟

آقاي دنيزلي يك مربي متفكر و يك روانشناس قوي بودند. او به شخصه به فوتبال من خيلي كمك كرد. دنيزلي هم يكي از بهترين‌هاي مربيگري است. اميدوارم امثال آقاي كي‌روش و دنيزلي بازهم وارد فوتبال كشورمان شوند تا نتيجه بگيريم. مدتهاست در فوتبال ملي، دنبال نتيجه گرايي بوده‌ايم و به جايي هم نرسيديم. حالا ديگر وقت آن رسيده كه فوتبالمان پوست‌اندازي كند.

 

مي‌توانيم با كي‌روش به جام‌جهاني برويم؟

شك نكنيد. اگر بتواند برنامه‌هايش را اجرا كند حتي مي‌توانيم در جام‌جهاني، موفق ظاهر شويم. افكار حرفه‌اي مربي، به يك تيم انرژي مثبت مي‌دهد.

 

شنيده‌ايم در برخي تمرينات تيم‌ملي، پست تو را عوض مي‌كرد؟

به هر حال ايشان همچنان قصددارند بازيكنان را مورد ارزيابي قرار دهند، اما كمتر پيش مي‌آيد جاهايمان را عوض كنند.

 

شنيده‌ام اصلا ديگر دوست نداري در دفاع چپ بازي كني؟

بله! علاقه‌اي ندارم در اين پست باشم. دوست دارم در پست‌هايي بازي كنم كه به نظم بيشتر به درد تيم مي‌خورم.

 

مي‌گويند خيلي دوست داري كاپيتان تيم‌هايي كه در آن حضور داري باشي؟

(مي‌خندد) چه شايعاتي درست مي‌كنند. خيلي بايد فكر كرد تا چنين چيزهايي را عنوان نمود.

 

قبلا به من گفته بودي دوست داري در اوج، فوتبالت را كنار بگذاري.

بله. هنوزم چنين اعتقادي دارم. بازيكن نبايد به هر قيمتي بازي كند. بايد تا جايي كه مثمرثمر است، بازي كند.

 

اوج فوتبالت چيست؟

موفقيت در جام‌جهاني همراه با تيم‌ملي و حضور موفق در تيم باشگاهي‌ام.

 

يعني احتمال دارد بعد از جام‌جهاني از فوتبال خداحافظي كني؟

احتمالش هست. اگر بدانم بايد كفش هايم را آويزان كنم حتما خودم اين كار را انجام مي‌دهم.

 

در پايان حرف خاصي نداري؟

خيلي ممنون از اينكه حرفهايم را گوش دادي. حداقل حالا ديگر تو مي‌داني چرا از استقلال بيرون آمدم و به پرسپوليس پيوستم. اميدوارم همچون 4 سال پيش كه در پرسپوليس بودم و توانستيم قهرمان ليگ شويم، امسال بازهم بتوانيم اين موفقيت را كسب كنيم.

 

 

سئوالات پينگ‌پنگي:

ناصرحجازي: اسطوره هميشه جاويد

مدافع: ‌آخر ين دژ

پرسپوليس: عشق

تراكتور: همچنان در قلب من.

پول: زياديش هم بده.

كي‌روش: حرفه‌اي

قلعه‌نوعي: مربي كاربلد

علي‌دايي: بازهم مي‌گويم شناسنامه فوتبال ايران

گلزني:‌ لذت

گل به خودي: مزخرف

فتح‌اله‌زاده: مدير استقلال

استقلال: تيم

پدر و مادر: همه چيزم

عشق: لازمه زندگي

فراز كمالوند: مربي آينده‌دار

شماره 20: گفتند امسال آن را مي‌دهند، اما برايم فرقي ندارد.

تيم‌ملي: عرق ملي

علي كريمي: جادوگر

لژيونر: فكرش مهم است

اتومبيل: خيلي بخاطرش پول نمي‌دهم.

 

منبع: روزنامه 90

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)