رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: مدیرکل استان خراسان رضوی باید تیم ابومسلم را به خداداد عزیزی و وفایی واگذار کند.

به گزارش فارس ، هوشنگ نصیرزاده در خصوص اینکه باشگاه ابومسلم شکایتش را به AFC ارسال کرده و خداداد عزیزی اعلام کرده شکایتش از پلیس راه مالزی هم عبور کرده‌،‌ اظهار داشت: من اگر به جای مدیر کل استان خراسان رضوی بودم به طور قطع تیم را به خداداد عزیزی و وفایی واگذار می‌کردم. این باشگاه پرونده بسیار پیچیده‌ای دارد که همچون جدول کلمات متقاطع حل کردن آن سخت است.

وی ادامه داد: در زمانی مالک این باشگاه عباسی اعلام شده اما به دلیل عدم فعالیتش امتیاز باشگاه به کمیسیون ماده 5 که وظیفه تعیین تکلیف باشگاه‌ها را بر عهده دارد، واگذار شد. پس از آن هم این تیم به وفایی داده شد.

رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال یادآور شد:‌در اردیبهشت 92 مجددا کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان این امتیاز را به وفایی که مشاور استاندار وقت خراسان بود، واگذار کرد و بار دیگر تفاهم‌نامه‌ای بین عباسی که بر روی کاغذ مالکیت را بر عهده داشت و وفایی که یکی دو سال در تیم فعالیت می‌کرد، امضا شد اما به یک باره کمیسیون ماده 5 این امتیاز را به فرد دیگری غیر این این افراد واگذار کرده است. این در حالی بود که واگذاری امتیاز باعث شده بود گروه وفایی تیمی را تشکیل دهند و با نفراتی هم قرارداد ببندند و تعهداتی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: این نوع برخورد باعث شد تا فدراسیون فوتبال هم سردرگم شوند. موضوع مهمی که وجود دارد این است که باشگاه ابومسلم دارای پروانه‌ای است که در 20 تا 30 رشته فعالیت دارند. به عنوان کارشناس مقررات فدراسیون فوتبال معتقدم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نباید در یکی از این رشته‌ها ورود کند و کل امتیاز را به نفع دیگری مصادره کند. این موضوع یعنی دخل و تصرف در امتیاز این باشگاه که مربوط به وزارت ورزش و جوانان و یا استان خراسان رضوی است. توصیه من به فدراسیون فوتبال این بود که بهتر است وارد این مسئله نشود.

نصیرزاده تاکید کرد: تا اینجای مصاحبه من از تیم تحت مدیریت وفایی و خداداد عزیزی حمایت کردم و این نشان می‌دهد آقای عزیزی بدون اینکه مصاحبه را بخواند علیه من صحبت کرده است اما در مورد شکایتی که به AFC ارسال شده باید بگویم که دانش بین‌المللی فوتبال ما خوب نیست. این موضوع ارتباطی به آسیا ندارد زیرا وظیفه کنفدراسیون‌ها برگزاری مسابقات و کلاس‌های آموزشی است. کنترل فدراسیون‌ها طبق ماده 2 اساسنامه فیفا به عهده فیفا است نه کنفدراسیون‌ها. بنابراین هر کسی که بگوید به AFC شکایت کردیم به غیر از مسابقات آسیایی باید به دانش بین‌المللی او شک کرد.

وی افزود: مورد بعدی اینکه این نامه توسط فرد دبیرستانی هم بهتر می‌توانست تنظیم شود. مسئولان باشگاه نامه‌ای را روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار دادند که با این حرکت شان، اعتبار و کلاس خود را پایین آوردند. به هر صورت اداره ورزش وجوانان خراسان آنچه که در ظاهر به نظر می‌رسد این است که باید خردمندانه‌تر تصمیم می‌گرفت نه اینکه در آستانه مسابقات تیم را به شخص دیگری واگذار می‌کرد اما شاید کمیسیون ماده 5 و مقامات محلی و استانی مطالب دیگری را در نظر قرار دادند که ما با فاصله هزار کیلومتری از آن بی‌خبریم. به هر صورت این موضوع باید ظرف یک هفته به سرعت مشخص شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)