پرسپولیس نیوز :  گزینه مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس گفت: با هوچی گری و توهین مسایل حل نمی شود و من فقط خواسته ام که در باشگاه شفاف سازی مالی صورت بگیرد.

تیم ملی شطرنج که در بازی های آسیایی داخل سالن اینچئون کره جنوبی حضور داشت، با یک اتفاق عجیب حذف شد و نتوانست به عنوان خوبی دست پیدا کند.

محمدجعفر کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج که این روزها اخبار حاشیه ای بسیاری از حضور وی به عنوان گزینه مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس شنیده می شود، اعلام کرد که این اشتباه از سوی سرمربی تیم ملی شطرنج رخ داده است و اگر این اتفاق رخ نمی داد، تیم ملی می توانست در بازی های داخل سالن به مدال دست پیدا کند.

*درخصوص نتایجی که تیم ملی شطرنج در مسابقات داخل سالن آسیا بدست آورد، صحبت می کنید؟
ما شرایط خوبی در این رقابت ها داشتیم و حتی امیدوار بودیم که به مدال دست پیدا کنیم اما متاسفانه با بدشانسی و البته کارشکنی داوران مسابقه اتفاقی غیر منتظره برایمان رخ داد که نتوانستیم به مدال برسیم.

*خبر رسیده که ملی پوشانی که برای شطرنج مسابقه داده اند، با لیستی که در ابتدای مسابقات، در اختیار مسئولان برگزاری رقابت ها قرار داده بودید، مغایرت داشته است.
این طور نیست. ما برای شرکت در مسابقات همیشه یک لیست اصلی داریم و یک لیست رزرو. اتفاقی که برای تیم ما رخ داد این بود که در روز مسابقه، ساعت مسابقه احسان قائم مقامی دچار مشکل شده بود و برای همین قائم مقامی برای توضیح مشکل خود به سمت داور رفته بود و سرمربی تیم ملی هم او را همراهی می کرد. در طول این مدت 10 دقیقه فرصت برای جایگزینی لیست رزرو به جای لیست اصلی تمام شد و وقتی خواستیم نفر رزرو را جایگزین کنیم داور این موضوع را قبول نکرد اما سرداور اعلام کرد که شما لیست را روی میز داور بگذارید و خود من موضوع را با او حل می کنم. در این شرایط گلی زاده جایگزین جزینی شد و مسابقه داد و ما ازبکستان را با نتیجه 3 بر یک شکست دادیم اما در پایان مسابقات ازبک ها اعتراض کردند که ما با ارنج عوض شده مسابقه داده ایم و حرفشان هم قانوناً درست بود و وقتی ما اعلام کردیم با نظر سرداور در خارج از وقت قانونی لیستمان را تغییر داده ایم، سرداور صحبت ما را رد کرد و گفت چیزی یادش نمی آید و در واقع زیرش زد تا ما بازنده اعلام شویم و ازبکستان به دور بعد صعود کند.

*با این حال انتظار بیشتری از تیم ملی شطرنج می رفت؟
بله ما خودمان هم انتظار بیشتری داشتیم و حتی امیدوار بودیم که در این رقابت ها به مدال نقره یا برنز دست پیدا کنیم اما اتفاقی که افتاد تقصیر سرمربی ما بود و من هم این موضوع را به او گفتم که مقصر شکست ماست و او را مواخذه کردم. البته بدشانسی ما هم این بود که سرداور سر حرف خود نایستاد و ما در دیداری که برنده آن شده بودیم، بازنده اعلام شدیم.

*بهرام افشارزاده دبیر کمیته ملی المپیک هم از شطرنج انتقاد کرده و گفته توقع این نتایج را نداشته است؟
ایشان حق دارند انتقاد کنند و خود ما هم می دانیم که باید نتیجه خوبی در این رقابت ها می گرفتیم و با مدال نقره یا برنز بر می گشتیم اما اتفاقی که افتاد قابل جبران نبود و سرمربی تیم ملی به جای اینکه وقت را در نظر داشته باشد، حواسش به جای دیگر رفت و با دیر فرستادن ارنج رزرو به جای اصلی باعث شد تا ما بازنده شویم. البته من از این موضوع اطلاع نداشتم و اگر به من می گفتند که چنین مشکلی پیش آمده با مسئولان مذاکره می کردم اما وقتی فهمیدم که دیگر کار از کار گذشته بود.

*شنیده می شود به خاطر این اتفاقات قرار است یک مربی خارجی را جایگزین سرمربی تیم ملی کنید؟
نه این طور نیست. لاندا 4 سال است که به عنوان سرمربی خارجی تیم ملی فعالیت می کند و ما با او به نتایج خوبی دست پیدا کردیم و نمی توان با یک اتفاق او را اخراج کرد. این اتفاق یک موضوع فنی بود که رخ داده و ما با سرمربی تیم ملی برخورد کردیم و او هم از ما عذرخواهی کرد. لاندا مربی خوبی است و بچه ها از کار با او راضی هستند. گاهی در چنین مسابقاتی به مربی و بازیکنان استرس زیادی وارد می شود و چنین مشکلاتی به وجود می آید اما باید باز هم به این موضوع اشاره کنم که تیم ما شایستگی کسب مدال را داشت و ما می توانستیم در بخش تیمی به موفقیت دست پیدا کنیم.

*از بحث شطرنج که خارج شویم این روزها خبرهای حاشیه ای زیادی از فعالیت شما در باشگاه پرسپولیس شنیده می شود. موضوع همکاری شما با این باشگاه به کجا کشیده شد؟
من همچنان به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به فعالیتم ادامه می دهم و تا وقتی که وزارت ورزش و جوانان بخواهد بر سر پستم باقی می مانم و درباره حضور در این باشگاه نه بحثی داشته ام و نه مشکلی با کسی دارم.

*علی دایی در اظهارنظر جدید خود عنوان کرده حتماً زمانیکه شما مدیر بوده اید، او 20 سال در زندان بوده. دراین خصوص چه نظری دارید؟
من پاسخی برای صحبت های ایشان ندارم!

*اما در زمان حضور شما در پرسپولیس کشمکش های زیادی بین شما، محمد رویانیان و علی دایی به وجود آمده است؟
من در طول سال های فعالیتم در ورزش تجربه این را دارم که هیچگاه و در هیچ مقطعی علیه کسی صحبت نکرده ام و در شان خودم نمی دانم که جواب کسی را بدهم! من فقط در یک جمله به صورت شفاف و روشن گفتم که باید درباره مسایل مالی شفاف سازی شود و یک مدیرعامل باید از این موضوع استقبال کند اما دوستان براساس ظن و گمان خودشان مسایل را پیش بردند و همین موضوع باعث شده حاشیه ایجاد شود.

*با این شرایط و این تضاد دیدگاه که بین شما، مدیر عامل پرسپولیس و علی دایی وجود دارد، فکر می کنید بتوانید با رویانیان در هیات مدیره پرسپولیس دور یک میز بنشینید؟
اصلاً تعامل به همین تضاد دیدگاه هاست. ما که نمی خواهیم همدیگر را کتک بزنیم‍! در دنیا به اندازه همه آدم ها عقیده و دیدگاه وجود دارد منتهی انسان ها دور هم می نشینند و با تعامل مسایل را حل می کنند. من هیچ ابایی از حضور در هیات مدیره پرسپولیس ندارم و با دشمنم هم سر یک میز می نشینم چون خودم را می شناسم و می دانم که یا قانع می شوم و یا فرد مورد نظرم را قانع می کنم. مطمئناً من و رویانیان منافع باشگاه را به منافع شخصی خودمان ترجیح نمی دهیم و همه به فکر سربلندی پرسپولیس هستیم.

*درباره صحبت های علی پروین که علیه شما انجام شد، چه نظری دارید؟
با توهین و هوچی گری هیچ چیزی پیش نمی رود به اعتقاد من با همین صحبت هاست که در پرسپولیس حاشیه ایجاد می شود! به نظر من این عزیزان دلشان برای پرسپولیس نمی سوزد و اگر راست می گویند نباید جو را متشنج کنند. من از زمان حضورم در پرسپولیس تنها دو مصاحبه کردم و گفتم باید شفاف سازی شود. پرسپولیس که ملک شخصی آقایان نیست و متعلق به وزارت ورزش و دولت است و اگر مسئولان تصمیم بگیرند که یک چوب خشک هم در باشگاه مدیر باشد، همه باید از او تمکین کنند. به نظر من در چند سال گذشته همین مسایل حاشیه ای باعث ناکامی پرسپولیس شده است. این باشگاه ملک شخصی نیست که اسناد و مدارک آن را در صندوق عقب ماشینمان بگذاریم و برویم! پول این باشگاه متعلق به بیت المال است و تمام حساب و کتاب آن باید درست و شفاف باشد و مدیران باشگاه باید این شرایط را با جان و دل قبول کنند و گرنه من با کسی هیچ مشکلی ندارم.

*با این شرایط فکر می کنید به عنوان مدیر عامل پرسپولیس انتخاب شوید؟
من به هیچ عنوان به مدیرعاملی پرسپولیس فکر نمی کنم و از اول هم گفته بودم که نمی خواهم مدیرعامل شوم و تنها با درخواست وزارت ورزش و جوانان، به عضویت هیات مدیره باشگاه درآمده ام.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)