مرجع خبری پرسپولیس : یك شب از شب‌های تابستان برای یك بار هم كه شده آدم مثبتی شدیم و ساعت 9 شب سرباز وظیفه راهنمایی رانندگی را به مقصد «مستقیم» سوار ماشین‌مان كردیم.

همین كه گفت «مستقیم»، از لهجه شیرین‌اش- كه ما را یاد «بریونی» معروف اصفهان می‌انداخت – فهمیدیم از نصف جهان آمده و نمی‌تواند این حقیقت را انكار كند ما كه دوست داریم خیلی زود همه چیز را به فوتبال ربط بدهیم سر صحبت را با یك سوال ویژه باز كردیم: «سركار ذوبی هستی یا سپاهانی؟» اما جواب سرباز وظیفه ویژه‌تر بود. او بلافاصله و بدون كوچكترین مكثی، با قاطعیت و با همان لهجه شیرین جواب داد: «هیچ كدوم، فقط پرسپولیس!»

اصفهان، پرسپولیسی زیاد دارد. حداقل می‌توان گفت برعكس اهواز و یكی دو مركز استان دیگر تعداد طرفداران رنگ سرخ خیلی بیشتر از رنگ آبی است. این اتفاق درحالی عجیب به حساب می‌آید كه نصف جهان نزدیك به یك دهه دو قدرت به فوتبال ایران معرفی كرده و هر كدام از آنها هوادارانی قدیمی و نوین دارند. شاهدان عینی می‌گویند در این چند سال گذشته و در تمام بازی‌های سپاهان- پرسپولیس ورزشگاه میزبان به رنگ قرمز و زرد، دو رنگ مهیج و جالب درآمده، با درصدهای متفاوت. اما جالب است كه این درصد خیلی كم به سود سپاهانی‌ها سنگینی كرده و در بیشتر مسابقات درصد سرخ به زرد 60 به 40 بوده و تنها یك بار عكس آن رخ داده است. این اتفاق هم نه در فولادشهر بلكه در یگانه فصلی كه سپاهان از پرسپولیس در ورزشگاه بحث برانگیز نقش جهان پذیرایی كرده رخ داده است.
از آن روزی كه سپاهان، حریفانش را به بیرون شهر و ورزشگاه رقیبش ذوب‌آهن می‌كشاند، جمعیت سپاهانی‌های دوآتشه به علاوه اصفهانی‌های فوتبالدوست با میزان هواداران سرخپوش و پرچم قرمز به دست به سختی و در خوشبینانه ترین حالت برابری می‌كند.
***
سال آخر لیگ آزادگان، سپاهانی‌ها طرفدار پرسپولیس بودند و غالبا در ورزشگاه‌ها در یك جبهه مشترك قرار می‌گرفتند. شاید اصفهانی‌های فوتبالدوست یادشان باشد. همان سال در ورزشگاه 22 بهمن، بازی سپاهان – پرسپولیس، هواداران سپاهان فریاد می‌زدند: «پرسپولیس، سپاهان، دو قهرمان ایران.» قدیمی‌های سپاهان می‌گویند پرسپولیس و سپاهان از مكتب شاهین برآمده‌اند و به خاطر همین هم خانوادگی هیچ‌وقت نمی‌توانند دشمن هم باشند. اما حالا شرایط كاملا تغییر كرده و سپاهانی‌ها به نوعی پرسپولیس را رقیب درجه یك خود می‌دانند. داستان این دو هم از آن فینال جام حذفی و ماجرای عمادرضا شروع شده و با آن مسابقه نیمه نهایی سال بعد، بازی آخر لیگ هفتم و اتفاقات كوچك و بزرگ دیگر هم ادامه پیدا كرده تا زرد و قرمز نه برادرخوانده، كه رقیب هم باشند. عجیب‌تر آنكه با وجود حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمكت سپاهان و كل كل ویژه سپاهانی‌ها و استقلالی‌ها، در هر مسابقه‌ای كه سپاهان به عنوان مدعی خودنمایی می‌كند در اصفهان این پرسپولیس است كه هدف انواع و اقسام شعارهای خردكننده‌ قرار می‌گیرد.
***
چهار سال است كه داستان سپاهان و پرسپولیس پر از حاشیه و اتفاقات عجیب بوده تا جایی كه تركش‌های این دوئل به چشمان یك سرباز وظیفه هم صدمه زده و او را تا آستانه نابینایی كشانده است. حتی كار به ساختن بلوتوث هم كشیده شد و كلیپی چند دقیقه‌ای از تعظیم یك استقلالی و پرسپولیسی به پرچم سپاهان دست به دست در محافل فوتبالی اصفهان می‌چرخید. همه این‌ها باعث شده قبل از بازی روز شنبه 7 آذر، اصفهان برای شكست پرسپولیس و یكه‌تازی در صدر جدول به تمهیداتی ویژه بیندیشد. اصفهانی‌ها می‌خواهند روز شنبه خبری از آن توازن رنگ سرخ و زرد روی سكوهای فلزی فولادشهر نباشد. جرقه اول را محمدرضا تابش قائم مقام باشگاه سپاهان حدود سه هفته پیش از مسابقه زد و صراحتا گفت: «نباید بیشتر از 10 درصد ورزشگاه را به پرسپولیسی‌ها بدهیم.» خیلی زود كانون هواداران سپاهان هم دست به كار شد و حالا سپاهانی‌ها می‌خواهند اول صبح به فولادشهر بروند و ورزشگاه را سراسر زرد كنند تا قرمزها راهی به این گوی فلزی پیدا نكنند. هرچند سپاهانی‌ها در دو سه فصل اخیر نیز می‌خواستند چنین كاری انجام دهند و هرگز موفق نشدند اما این بار كار را زودتر آغاز كرده‌اند تا به هدف‌شان دست یابند. در سال‌های اخیر اختلافات باشگاه فولاد مباركه سپاهان با هیات فوتبال اصفهان در نهایت منجر به این می‌شد تا شورای تامین استان اصفهان اجازه زردپوش شدن فولادشهر و حضور 10 درصدی پرسپولیسی‌ها را ندهد اما این بار هم احتمالا این اتفاق رخ خواهد داد. روز شنبه تعطیل رسمی است و اگر قرار باشد سپاهانی‌ها صبح زود به ورزشگاه بروند، به همان میزان پرسپولیسی هم سر از ورزشگاه محل مسابقه درمی‌آورند. جوانان اصفهانی در روزهای تعطیل علاقه زیادی به كوهنوردی آن هم در كوه‌های بیرون شهر دارند. اصفهانی‌ها پیش‌بینی می‌كنند با سرازیر شدن جوان‌ها از كوه‌های اطراف و شهرهای نزدیك به فولادشهر ساعت 12 ورزشگاه پر خواهد شد. احتمالا با درصد متوازنی از دو رنگ مهیج قرمز و زرد تجربه می‌گوید باز هم نقشه سپاهانی‌ها نمی‌گیرد، مگر اینكه نصف جهان برای شكست پرسپولیس به وفاقی بی سابقه علیه غول تهرانی نزدیك شود. فكر می‌كنید فوتبالدوستان اصفهانی خودشان هم باور می‌كنند كه شنبه ورزشگاه سبزها، سراسر زرد باشد؟
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)