پرسپولیس نیوز :عضو فراکسیون ورزش مجلس می گوید در هنگام برگزاری مزایده‌ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دست‌های پشت پرده اجازه نهایی شدن این کار را نداد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در خصوص ضرورت خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه طبق قانون مالکیت این باشگاه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: بخش خصوصی در صورت سکانداری باشگاه‌های ورزشی سرخابی‌ می‌تواند با مدیریت مناسب و اتخاذ تصمیم‌های صحیح، امور مالی این تیم‌ها را ساماندهی کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته مسیرهای قانونی مناسبی برای واگذاری این دو باشگاه درنظر گرفته شده بود، اظهار کرد: بر اساس این روند در گذشته مزایده واگذاری برگزار شد اما به نتیجه نرسید.

وی ضمن تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد اراده‌ای برای واگذاری سرخابی‌ها در دولت وجود ندارد، ادامه داد: متاسفانه وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی این موضوع، در هر مرحله از خصوصی‌سازی این باشگاه‌ها یک سیاست را به کار گرفت و در پایان هم مطرح کردند که بخش خصوصی مطمئنی برای واگذاری نداریم، در حالی که بخش خصوصی زیادی برای خرید سهام وجود دارند و از قابلیت‌های خوبی نیز برخوردار هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: هم اکنون پرونده قدیمی واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس وجود دارد لذا اگر رویکرد مثبتی نسبت به تحقق این مهم در دولت وجود دارد، می‌توان مجددا آن را به جریان انداخت. در گذشته مزایده انجام شد و بخش خصوصی کارآمد هم برای بدست گرفتن مدیریت این باشگاه‌ها مراجعه کردند اما دست‌های پشت پرده اجازه نداد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی سازی باید تدبیر مناسبی بیاندیشند و در خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس شتاب کنند که تحقق این امر به نفع ورزش کشور است.

چندی پیش وزیر ورزش و جوانان اذعان کرد که اگر زمینه‌ خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس فراهم شود مجموعه دولت هم مخالف نیست اما مهم‌ترین بخش این است که بتوانیم یک بخش خصوصی باکیفیت، کارآمد و موثری را داشته باشیم که بتواند این تیم‌ها را در اختیار بگیرد و نیازهایشان را برآورده کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)