سه شنبه 1 بهمن (19:10)

مرجع خبری پرسپولیس : عادل، شب گذشته با چهره اي افسرده تر از هميشه جلوي دوربين نشسته بود تا بدون انرژي كه هميشه در هنگام شروع برنامه در صورت او موج مي زد، مسابقه اس ام اس برنامه را اعلام كند. وي هنوز اميدوار بود تا سيستم پيامك برنامه كه چند ساعت قبل از شروع آن از كار افتاده بود، باز هم فعال شود.

با پخش برنامه شب گذشته نود، زمزمه هایی مبنی بر احتمال کنار گذاشته شدن عادل فردوسی پور موسس و مجری موفق این برنامه که طی 8 سال گذشته به یکی از مشهورترین چهره های تلویزیونی تبدیل شده بود افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار «مرجع خبری پرسپولیس»، فردوسی پور که برخلاف همیشه در برنامه شب گذشته با چهره ای افسرده و صورت اصلاح نشده حاضر شده بود با اشاره ضمنی به احتمال بقای صندلی خود در این برنامه، گمانه های ناشی ار حذف خود را از نود تقویت کرد.
بروز شایعاتی مبنی بر اختلال عمدی مخابرات در سیستم پیامک برنامه به همراه برگزاری نیمه جدی مسابقه پیامک و عدم نمایش نتایج آن در جریان برنامه، تغییر چشمگیری در موفق ترین برنامه ورزشی تاریخ تلویزیون ایران به شمار می آید.
افسردگی و تزلزل فردوسی پور که زمانی با صراحت لهجه و ایجاد چالش های غیرطبیعی با مسئولین و چهره های مشهور ورزشی حاشیه ای، اقتدار بی سابقه ای برای خود ایجاد کرده بود، اکنون در لبه پرتگاه برکناری یا تبدیل شدن به مجری ویترینی و غیرچالشي قرار دارد و بنابر شنیده ها برخی نزدیکانش به وی توصیه کرده اند با کناره گیری، اعتبار و سابقه حرفه ای خود را حفظ کند و برخی دیگر از دوستان او از فردوسی پور خواسته اند که با ادامه حضور در برنامه نود به رغم محدودیت های جدید، از این دوره فشار عبور کند.
در این حال یکی از دوستداران برنامه نود با ارسال یادداشتی به «مرجع خبری پرسپولیس» نوشته است:
برنامه 90 در حالي كه همگان انتظار داشتند انتقادات سازنده آن به بهبود عملكرد ورزش و سازمان تربيت بدني كشور كمك كند ناكام ماند تا همگان به شجاعت يك مجري توانمند درود بفرستند.
 در حالي كه انتقادات منطقي عادل فردوسي پور در هفته هاي گذشته مقامات سازمان تربيت بدني را از كوره به در كرده بود و موضعگيري هاي آنان نشان از عدم تحمل چند جمله انتقاد سالم مي داد، شب گذشته تمام تلاشها براي انحراف شفاف سازي در برنامه 90 صورت گرفت.
عادل، شب گذشته درحالی جلوي دوربين نشسته بود که بدون انرژي هميشگی در هنگام شروع برنامه، مسابقه اس ام اس برنامه را اعلام كرد. وي هنوز اميدوار بود تا سيستم پيامك برنامه كه چند ساعت قبل از شروع آن از كار افتاده بود، باز هم فعال شود.
اما شب گذشته همه نيروهايي كه وجود عادل را براي خود خطري احساس مي كردند، متحد شدند تا ناكامي وي را تكميل كنند. در حالي كه موج انتقادات كارشناسان ورزشي در ماه هاي گذشته و به ويژه از زمان برگزاري مسابقات المپيك سازمان را نشانه رفته بود و عملكرد ضعيف تيم هاي ورزشي كشور نشان از مديريت و هدايت نادرست آنها مي داد، بغض مقامات با انتقاد عادل تركيد.

انتقادهاي عادلانه! به ناگاه با اتهام تضعیف نظام روبرو شد تا ماجرا روز به روز ريشه دارتر شده و سرانجام به تحريم برنامه 90 از جانب مقامات سازمان تربيت بدني و دستور اكيد به دست اندركاران فوتبال براي كسب مجوز از سازمان جهت شركت در برنامه هاي تلويزيوني تبديل شود.

90 برنامه اي است كه طي چند سال گذشته طيف گسترده اي از مخاطبان تلويزيوني را به خود جلب كرده است و هم اكنون مي توان به عنوان برنامه اي قابل اعتماد از هر نظر به آن نگريست.

اين برنامه كه طي سالهاي گذشته فراز و نشيبهاي فراواني را طي كرده است، سرانجام به پختگي لازم براي نقش آفريني و جريان سازي در ورزش كشور دست يافته و انتقاد سازنده آن مي تواند راهگشاي بسياري از مسايل ورزش ما باشد.

در سيستمي كه خلأ آشنايي با پيشرفتهاي روز دنيا مي تواند مشكل ساز باشد، 90 راهنمايي بود براي تطبيق استانداردهاي موجود در كشور ما با استانداردهاي جهاني و پيشنهاداتي كه در اين برنامه مي شد جرقه هايي كه هر كدام به تنهايي مي توانست ورزش ما را چند گام به جلو ببرد.

برگزاري بازيهاي ملي غيرحساس در شهرستانها آخرين پيشنهاد مجري خلاق و توانمندي بود كه به درستي نقطه تاريك اذهان را هدف گرفت تا روزنه اي جالب را به آنها نشان دهد.

اما انتقاد ناپذيري عده اي كه حتي تحمل كوچكترين انتقادات را نيز از خود نشان نداند، باعث شد شب گذشته فردوسي پور با بغضي نهفته برنامه خود را به پايان برد.

مخالفان انتقادات «عادلانه!» بايد بدانند كه راه نشستن بر كرسي با فرار از اينگونه انتقادات هموار نمي شود و سنگ اندازيهاي شب گذشته تنها باعث شد موج حمايتي مردم از فردوسي پور محكم تر شود، چرا كه افكار عمومي بهترين قاضي عرصه داوريها هستند و به درستي تشخيص مي دهند اعتراف به اشتباه بسيار بهتر از مخالفت كوركورانه است.

بهتر است مقامات تربيت بدني در صورتي كه عملكرد خود را قابل دفاع مي دانند، دعوت عادل را براي ميزگردي حضوري در هفته آينده لبيك بگويند و صادقانه و رودرروي مردم از اقدامات خود دفاع كنند تا بهترين قاضي بتواند در اين زمينه تصميم گيري كند. در غير اين صورت بايد اذعان كرد كه سازمان هيچ دفاعي را از برنامه خود نداشته و انتقادات فردوسي پور را جميعاً به جا دانست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)