پرسپولیس نیوز : کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نمی خواهم در مورد جلسه‌ام با علی دایی صحبت کنم و آرزویم این است که با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کنم.

با توجه به حرف و حدیث هایی که بابت جدایی محمد نوری از پرسپولیس مطرح شده بود کمتر کسی فکر می کرد این بازیکن برای فصل جدید بار دیگر پیراهن این تیم را برتن کند اما دقیقه 90 ورق برگشت و نوری در پرسپولیس ماندنی شد. متن این گفت و گو با کاپیتان سرخپوشان در زیر آمده است:

 محمد نوری و بار دیگر پوشیدن پیراهن پرسپولیس؟!

بله، این چه سوالی است ؟!می‌بینید که پس از عقد قرارداد و توافق مالی در تمرینات حضور دارم و خیلی شاداب‌تر و با انگیزه بیشتر نسبت به گذشته آماده کمک هستم.

 چه اتفاقی افتاد که در پرسپولیس ماندنی شدی؟

قبلا هم گفته بودم یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد داشتم خودم هم خیلی دوست داشتم بمانم و به پرسپولیس کمک کنم و از این طریق دینم را به تیم محبوبم ادا کرده باشم اما یک سری مسائل پیش آمد که خدا را شکر به خیر گذشت و پس از گفت وگو  با دایی ماندنی شدم.

 منظورت چیست؟

من آروزیم این است که فوتبالم را با شماره 14 پرسپولیس و یک جام تمام کنم. می‌خواهم روزی از پرسپولیس بروم که جام قهرمانی را بالای دستانم به هواداران هدیه بدهم. حالا اگر در اسیا این اتفاق بیفتد خیلی بهتر است. من 4 سال افتخار پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داشتم و این را می‌گویم تا هر وقتی این تیم من را بخواهد با تمام وجودم برای این تیم بدون هیچ شرط و شروطی بازی می‌کنم.

 با مربیگری دایی؟

بله،من حتی آن روزی که خبر جدایی‌ام را دادم به هیچ عنوان به آقای دایی بی‌احترامی نکردم. من بازیکنی نیستم که تا وقتی که شاگرد یک نفر باشم احترامش را نگه دارم. من از مربیانی مثل همین دایی که یکی از آنهاست یاد گرفتم حرمت بزرگتر و کوچک‌تر را در فوتبال مانند خانواده رعایت کنم. علی دایی سال‌ها مربی‌ام بوده و باعث افتخارم است که این حرف را می‌زنم. امیدوارم بتوانم امسال به او و پرسپولیس بیشتر کمک کنم.

 اما کار سختی در سه جام دارید.

درست است. سال بسیار سخت و حساسی در پیش داریم اما در سه جام مدعی هستیم به هواداران قول می‌دهم امسال پرسپولیس متفاوتی را خواهند دید البته حضور در آسیا و موفقیت در این مسابقه هم در اولویت کاری ما قرار دارد که باید بیشتر تلاش کنیم.

 اما ما جواب سوالمان را نگرفتیم.موضوع جدایی و ماندنت در پرسپولیس واقعا عجیب و غریب بود.

ببینید من پیشنهاد داشتم و نمی‌توانم آن را کتمان کنم. بازیکنی که آزاد است همیشه پیشنهاد دارد اما من یک سال با پرسپولیس قرارداد دارم به همین دلیل باید تکلیفم با این تیم روشن می‌شد تا به سایر پیشنهادهایم فکر می‌کردم اما همه چیز تمام شده و الان در پرسپولیسم و دوست ندارم اصلا و ابدا درباره گذشته حرف بزنم.
 

 چرا؟بالاخره تو با برخی تیم‌ها صحبت کرده بودی.

من همینجا از تمام مربیانی که با من تماس گرفتند تشکر می‌کنم ولی من همیشه در ایران اولویت اول و آخرم پرسپولیس است و اگر من را نخواستند به مسائل دیگر فکر می‌کنم.این را باز هم می‌گویم تا همه در جریان باشند.

 با این حرف‌هایت معلوم است نیمکت‌نشینی را هم به جان خریده‌ای.

باید تلاش کنم من می‌خواهم در مرحله اول به پرسپولیس کمک کنم تا ثابت شود که هنوز هم می‌توانم برای تیمی که در آن بازی می‌کنم موثر باشم. بالاخره به من اطمینان شده و وظیفه سنگینی بر روی دوش من است. تمام هدف من این است تا جایگاه ثابتم را در تیم ملی به دست بیاورم و جام ملت‌ها را از دست ندهم. امیدوارم که به این هدفم برسم. در شرایطی که خدا را شکر امسال استارت خوبی زده‌ایم.

 منظورت اردوی اردبیل است؟

بله. ما اردوی بسیار خوبی را دور از هیاهوی تهران برگزار کردیم. خوشبختانه در هوای خنک و به دور از گردوغبار و آفتابی ملایم و بارانی زیبا در برخی اوقات تمرین می‌کنیم. به نظرم نتیجه این اردو را در آینده خواهیم دید. روزانه دو نوبت تحت فشار بدنی هستیم. اما بچه‌ها با تمام وجود تمرین می‌کنند که این نشانگر این است که این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.فقط با اضافه شدن چند بازیکن دیگر می‌توانیم کاملتر تمرین کنیم و با تمام قدرت وارد بازی‌ها شویم.

 نظرت در مورد بازیکنان جذب شده چیست؟

این بازیکنان با نظر دایی جذب شده‌اند و جزء بهترین‌های لیگ بوده‌اند و می‌توانند در پرسپولیس موفقتر باشند. من برای همه بچه‌های تازه‌ وارد آروزی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که بتوانم به تیم کمک کنم.ما پارسال نایب قهرمان لیگ شدیم و امسال می‌خواهیم آن را به قهرمانی تبدیل کنیم. قطعا همه باید برای رسیدن به نتایج بهتر یک دست شویم تا به خواسته خودمان برسیم تا ان‌شاالله پس از چند سال به جام قهرمانی برسیم.

 دوست داری در مورد قراردادت هم حرف بزنیم؟

حرفی که نمانده من یک سال با تیم پرسپولیس قرارداد داشتم.

 اما می‌گفتی می‌توانی راحت از این تیم جدا شوی ولی بعدا قرارداد مالیت را سفید امضا کردی.

بالاخره پس از حرف و حدیث فراوان با دایی حرف زدم زیاد هم حرف من و دایی طول نکشید من به دایی گفتم عاشق تیم پرسپولیسم و خدا می‌داند که قراردادم را سفید بدون هیچ بازارگرمی امضا کردم.

 پس مبلغ چه می‌شود؟

قرار شد دایی و رحیمی جلسه‌ای با یکدیگر داشته باشند تا سپس مبلغ قرارداد من مشخص شود اما می‌خواستم ثابت کنم که من عاشق پرسپولیسم و به دنبال پول و این حرف‌ها برای یک سال ماندن نبودم.

 بازی‌های جام جهانی را نگاه می‌کنی؟

بله تا آنجایی که استراحتم ضربه نخورد بازی‌ها را نگاه می‌کنم.

 نظرت در مورد بازی ایران و نیجریه چیست؟

بازی خوبی بود درست است تیم ملی آنطوری که باید بازی می‌کرد نمایشی را در زمین نداشت اما گرفتن یک امتیاز و شکستن چند طلسم در اولین بازی جام جهانی به نظرم بسیار خوب بود البته هیچ وقت به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند. برنامه کی‌روش هم در دیدار مقابل نیجریه این بود که با ساختار دفاعی مناسب و ضدحملات به یک امتیاز برسد که به نظرم بازیکنان با تمام وجود بازی کردند و خواسته‌های کی‌روش را در زمین پیاده کردند.

این بازیکنان تیم ملی دل همه مردم ایران را با بازی اول خود شاد کردند و مطمئن باشید از همان روز دوشنبه 75 میلیون ایرانی دست به دعا شدند تا مقابل آرژانتین هم بچه‌ها به نتیجه خوب برسند همه بازیکنان تیم ملی از بهترین دوستان من هستند و شک ندارم جلوی آرژانتین هم با همه ستارگانش می‌توانند قدرت خود را نشان دهند.

 به نظرت از گروهمان صعود می‌کنیم؟

کار خیلی سخت است اما ان‌شاالله مثل همه ایرانی‌ها دعا می‌کنم که این طلسم هم شکسته شود و تیم ملی به مرحله بعدی جام جهانی صعود کند. اگر این اتفاق بیفتد برای مردم ما خیلی شیرین است مثل یک امتیازی که مقابل نیجریه گرفتیم وبا روحیه به بازی‌های بعدی فکر می‌کنیم. من به نوبه خودم از تمام بچه‌ها و کادر فنی تشکر می‌کنم که جانانه مقابل نیجریه بازی کردند و آرزویم این است که در دو بازی اینده نیز مقابل بهترین‌های جهان سفت و محکم بازی زیبا انجام دهند. مردم فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند و اگر بازیکنان زحمت خود را بکشند ما مردم قدرشناسی داریم.

 وقتی بازی‌ها را از تلویزیون می‌بینی و در کلیپ‌های ضبط شده تصویر خودت را می‌بینی که در دور مقدماتی لباس تیم ملی را بر تن داشتی چه احساسی داری؟

نمی‌دانم چه حرفی بزنم باور کنید هیچ کس نمی‌داند ناراحتی من به چه اندازه است. هشت سال زحمت کشیدم تا درجام جهانی برزیل باشم اما الان نیستم و باید برای بچه‌های تیم ملی دعا کنم چون سربلندی کشورم مهمتر از همه چیز است. دوست ندارم در فوتبال دنده عقب حرکت کنم و باید به هیچ چیزی فکر نکنم. الان به این فکر می‌کنم که آینده خودم را با موفقیت در جام ملت‌های آسیا طوری برنامه‌ریزی کنم که عقب افتادگی‌ها را جبران کنم. قسمت این بود که محمد نوری درجام جهانی برزیل نباشد اما خدا را چه دیدید من هنوز هم می‌توانم برای جام جهانی بعدی حضور داشته باشم.

آنقدر تلاش می‌کنم که برای پرسپولیس تاثیرگذار باشم و مطمئن باشید با درخشش در سه جام هم به جام ملت‌ها می‌روم و هم دورخیزی برای حضور در جام جهانی بعدی خواهم داشت. چون دوست دارم به احساسات مردم که به من لطف داشتند با فوتبالم جواب مثبت دهم.

 همین مردمی که با خبر رفتنت به استقلال ناراحت بودند؟

من درباره گذشته هیچ حرفی ندارم پس بهتر است به عقب برنگردیم. تک تک هوادارن پرسپولیس در هر کوچه و خیابانی که من را می‌دیدند با حرف‌هایشان شرمنده خودشان می‌کردند. واقعا زبانم برای جواب دادن به لطف آنها قاصر است این لطفی که به من داشتند مسئولیتم را چند برابر می‌کند تا برای پرسپولیس بیشتر موثر باشم. وقتی احساسات مردم را دیدم باور کنید انرژی من سه یا چهار برابر شد تا به پرسپولیس خدمت کنم. از همه هواداران سپاسگزارم که همه جوره به من لطف داشتند هواداران پرسپولیس همان طور که شما من را دوست دارید من هم شما را خیلی دوست دارم و مطمئن باشید آنقدر کمک می‌کنم که  پرسپولیس روزهای بهتری را داشته باشد.می‌دانم اگر امسال مهره خوبی برای پرسپولیس باشم جواب اعتماد هواداران و کادر فنی را خواهم داد.

 به نظر تو تا به امروز چه تیمی لیاقت قهرمانی در جام جهانی را دارد؟

همه فکر می‌کردند که اسپانیا به فینال مسابقات راه پیدا کند اما الان هلند،فرانسه، آلمان و برزیل گزینه‌های به نظر من به بازی نهایی خواهند رسید و قهرمان از بین این تیم‌ها مشخص می‌شود. البته آلمان و فرانسه شانس خیلی بیشتری دارند ولی در کل این تیم‌ها از بهترین‌ها هستند من باز هم امیدوارم که تیم ملی فوتبال کشورمان هم در برابر آرژانتین و ستاره‌هایش یک بازی خوب را به نمایش بگذارند ما باید از تیم ملی انتظار منطقی داشته باشیم. ولی همیشه فوتبال ثابت کرده که این رشته قابل پیش‌بینی نیست و همیشه ستاره‌ها برنده نبودند  پس باید بچه‌ها با امید به مصاف آرژانتین بروند.

 چرا دوست نداری درباره جلسه سه ساعته پنج‌شنبه هفته گذشته با دایی که منجر به ماندنت شد حرف بزنی؟

مسئله خاصی نبود. من در تیم ملی هم شاگرد دایی بوده‌ام برای او مهم این بود که سیاست‌هایش در تیم اجرایی شود من با دایی در آن جلسه 5دقیقه درباره ماندنم حرف زدم و سپس به دیدار رحیمی رفتم موضوع خاصی نبود و همه چیز تمام شد. هم من دایی را دوست دارم و دایی هم من را دوست دارد. قطعا با تمام وجود کمک می‌کنم تا یک جام قهرمانی با آقای دایی برسم چون هوادارانمان لیاقت این قهرمانی را پس از سال‌ها دارند. من خیلی راحت قرارداد مالی‌ام را با پرسپولیس سفید امضا کردم و هیچ مشکل خاصی هم نبود از امروز به بعد هم باز می‌گویم دنده عقب حرکت نمی‌کنم و به گذشته کاری ندارم و می‌خواهم با قدرت و 100 درصد تمرکزم را به آینده مشغول کنم این هدف من است فقط این را بگویم آرزویم این است که یک جام قهرمانی در کنار دایی و سایر بازیکنان در ورزشگاه آزادی مقابل هواداران بالا ببرم و یا یک ستاره آسیایی به موفقیت‌های قبلی پرسپولیس در آسیا اضافه کنم این اهدافی است که مطمئن باشید به آن خواهم رسید البته با کمک دوستان و هواداران.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)