پرسپولیس نیوز : کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در مورد نیمکت‌نشینی‌اش در بازی با ذوب‌آهن گفت: هیچ‌وقت دنبال این نیستم که بخواهم برای تیمم حاشیه‌سازی کنم و همیشه به نظر دایی احترام گذاشته‌ام.

محمد نوری درخصوص پیروزی قرمزپوشان مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: با توجه به شرایط جدول و صقوطی که با وجود شایستگی از رده اول جدول به پنجم پس از هفته شانزدهم لیگ برتر داشتیم، شوک جدیدی به تیم ما وارد شد اما خوشبختانه خیلی خوب توانستیم از این شوک سربلند بیرون بیاییم.

وی افزود: در دیدار مقابل تراکتورسازی اگر از موقعیت‌مان خوب استفاده می‌کردیم قطعا می‌توانستیم دست پر تبریز را ترک کنیم اما شانس و همه چیز دست به دست هم داد که تراکتور یک روز خوب را داشته باشد و به سه امتیاز بازی برسد ولی مهم این بود که خیلی زود برگشتیم و مقابل تیم خوب ذوب‌آهن به پیروزی رسیدیم.

نوری ادامه داد: همیشه گفتم و باز هم تکرار می‌کنم ذوب‌آهن یکی از بهترین تیم‌های ایران است و همیشه ثابت کرده که فوتبال را خیلی خوب و با تمام معنایش بازی می‌کند. آنها واقعا بازیکنان مستعد و فرصت طلبی دارند و کار را برای ما سخت کرده بودند. پس از اینکه گل تساوی را از ذوب‌آهن خوردیم واقعا غافلگیر شدیم و یک لحظه تن و بدنم لرزید اما خدا را شکر خیلی زود به بازی برگشتیم و فکر کنم بعدا ارزش کسب این سه امتیاز بیشتر مشخص می‌شود.

نوری درباره نیمکت نشینی خودش گفت: همیشه گفته‌ام به نظر کادر فنی احترام می‌گذارم و هیچ وقت دنبال این نیستم که بخواهم برای پرسپولیس حاشیه سازی کنم و همیشه به نظر دایی احترام گذاشتم. حتما ایشان صلاح دانسته این تصمیم را گرفته اما مطمئن باشید خیلی زود دوباره به ترکیب اصلی برمی‌گردم. تابع تصمیمات کادر فنی هستم و همیشه برای من سربلندی پرسپولیس از همه چیز مهم‌تر است.

کاپیتان قرمزپوشان تاکید کرد:‌ روز گذشته یکی از سخت‌ترین روزهای ایران را شاهد بودیم آنهم در تهران و ورزشگاه آزادی که  سرما همیشه در آن چند برابر داخل شهر می‌شود اما باز هم دیدید از خیلی از تیم‌ها هواداران بیشتری داشتیم آنهم در شبی که قرعه‌کشی جام جهانی بود و باید به این هواداران بالید. کمترین هدیه‌ای که می‌توان به این هواداران داد قهرمانی است اما ما باید بدانیم در بازی‌های خارج از خانه خیلی بیشتر از این حرف‌ها باید تلاش کنیم چون امتیازهای خارج از خانه خیلی برای ما اهمیت دارد. آنوقت می‌توانیم با خیال راحت‌تر به قهرمانی فکر کنیم.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان درباره قرعه‌کشی جام جهانی نیز گفت: به نظر من قرعه خوبی نسبت به سایر گروه‌ها به نام ایران افتاد جز آرژانتین که شاید خیلی از بازیکنان آرزو داشته باشند مقابل این تیم خوب و دارای مهره‌های طلایی به میدان بروند، چون تیمی بسیار بزرگ است و تکنیک غنی در این تیم موج می‌زند، سایر تیم‌ها کمی قدرت‌شان از آرژانتین کمتر است.

وی افزود: ‌البته تیمی که به جام جهانی می رود نباید دنبال این باشد با تیم ضعیف بازی کند چون اصلا تیم ضعیف در جام جهانی نداریم. به نظر من آرژانتین تیم اول دنیاست و یک فرصت است تا مقابل این تیم خوب عرض اندام کنیم. از طرف دیگر نفر اول فوتبال دنیا یعنی مسی نیز در آرژانتین توپ می‌‌زند. به نظرم این یک افتخار بزرگ است که نصیب تیم ملی ایران شده و مطمئن هستم که این قرعه به بازیکنان تیم ملی انگیزه می‌دهد.

وی افزود: ما سخت‌ترین کار خود را مقابل آرژانتین داریم اما بوسنی هم تیمی است که از قاره اروپا آمده و نیجریه یک تیم کاملا قدرتی است یعنی با سه سبک تکنیکی، بدنی،‌ قدرتی و تیمی که در کار گروهی بسیار منظم است باید بازی کنیم. من باز هم معتقدم قرعه ما نسبتا از سایر گروه‌ها بهتر است.

نوری ادامه داد: به نظر من هم گروهی با این تیم‌ها بهتر است از همگروهی با فرانسه، اسپانیا، آلمان و یا هلند. کارمان در جام جهانی سخت است اما گروه‌مان خوب. جدا از آرژانتین در مورد نیجریه باید بگویم که آنها در آفریقا نشان دادند که تیم درجه اول نیستند و نسبت به ساحل عاج و غنا ضعیف‌تر هستند. نیجریه مانند چند سال پیش خود نیست و این را می‌توان در بازی‌های این تیم دید. ولی تیمی بسیار فیزیکی است و اگر مقابل این تیم خوب بازی کنیم و روز ما باشد می‌توانیم شروعی رویایی در جام جهانی داشته باشیم تا به آرژانتین برسیم. بوسنی هم تیم درجه اول اروپا نیست و این را همه کارشناسان می‌دانند. پس باز هم می‌گویم نسبتا کار زیاد سختی نداریم اما باید آنقدر کار کنیم تا در سطح تیم‌های دیگر باشیم و فقط دنبال یک برنامه‌ریزی خوب باشیم نه اینکه ای کاش این اتفاق بیفتد و یا آن اتفاق.

نوری در پاسخ به سؤالی که آیا می‌توانید از این گروه صعود کنید یا خیر،‌ گفت: انسان با امید زنده است، این دور از دسترس نیست همان طور که خیلی‌ها می‌گفتند شاید ما به جام جهانی نرویم اما این اتفاق افتاد. پس معتقدم صددرصد امید به صعود داریم. ما می‌توانیم خیلی راحت جزو تیم‌های مرحله بعدی باشیم اما بازی اول با نیجریه خیلی از تکلیف ما را روشن می‌کند ما توقعات را هرگز بالا نمی‌بریم اما اگر با یک برنامه‌ریزی خوب به جام جهانی برویم هیچ چیزی دور از دسترس نیست. ما نمی‌خواهیم به جام جهانی برویم و فقط دور هم باشیم! بلکه به تالار افتخارات فوتبال جهان می‌رویم تا فوتبال ایرانی را به نمایش بگذاریم. همه می‌دانند حضور در جام جهانی در افتخارات تک تک بازیکنان ثبت می‌شود و ما هم باید بهترین استفاده را از این شانس ببریم. مخصوصا برای سربلندی پرچم کشورمان در بین 32 تیم برتر جهان.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)