چهارشنبه 9 اردیبهشت (10:11)

مرجع خبری پرسپولیس: هافبك تيم فوتبال پرسپوليس گفت: با تمام وجود براي پرسپوليس بازي مي‌كنم، اما نمي‌دانم چرا برخي هواداران به من ناسزا مي‌گويند.

عليرضا نيكبخت واحدي درباره شرايط پرسپوليس، شرايط خودش و فوتبال ايران صحبت كرد:

pnnc:ليگ هشتم را چگونه ارزيابي مي‌كني؟
فصل خوبي بود و فوتبال ما نسبت به سال قبل پيشرفت‌ داشت اما هنوز هم براي رسيدن به شرايط ايده‌آل فاصله داريم.

pnnc:چرا هواداران پرسپوليس در فصل جاري با تو نامهربان از قبل بودند؟
نمي‌دانم؛ از خودشان بپرسيد. من براي پرسپوليس با جان و دل بازي كردم و هميشه تلاشم را براي موفقيت پرسپوليس به كار برده ام چون اين تيم را دوست دارم و مديون آن هستم البته اين كار هواداران اجحاف به بازيكنان است.

pnnc:هواداران حريف هم به تو توهين مي‌كنند…
بله؛ اين موضوع متاسفانه در فوتبال ايران ديده مي‌شود و هيچ كس در باشگاه‌هايي كه با نام فرهنگي هستند از اين موضوع جلوگيري نمي‌كند.

pnnc:چه كسي بايد جوابگو اين مشكلات باشد؟
نمي‌دانم اما تنها موضوعي را مي‌توانم به عنوان يك بازيكن بازگو كنم اين است كه اين فحاشي براي اولين بار و يا آخرين بار در فوتبال ما رخ نمي دهد. عده اي به آرامي در حال جريان‌سازي عليه بعضي ها هستند. در اين صورت فوتبال ما ضربه مي‌خورد.

pnnc:عكس‌العمل شمادر قبال اين رفتارها چيست؟
اگر فردي به خانواده‌ شما 90 دقيقه‌ بي‌احترامي كند و با حرف‌هايي زشت؛ دنيا را مقابل چشمان شما به چرخش در آورد چه رفتاي مي‌كنيد؟ خدا به ما قدرت داده است كه در قبال اين موضوع عكس‌العمل نشان ندهيم؛ اما گاهي اوقات در قبال اين كار سعي مي‌كنم صبور باشم با اين حال در مسائل فني شايد دچار مشكل شوم.

pnnc:پس هواداران را مقصر برخي اتفاقات ناخوشايند در ورزشگاه ها مي‌دانيد؟

خير؛ اما سئوال من اين است كه تماشاگرنماها تا چه وقت مي‌خواهند به اين كار خود ادامه دهند و هر چه دلشان مي‌خواهد عليه يك بازيكن بگويند. ما بايد دنبال روزي باشيم كه سالم‌ترين جو براي ورزشگاه هاي فوتبال باشد.

pnnc:چرا اين حاشيه‌ها بيشتر براي تو اتفاق مي‌افتد ؟ 
من حاشيه‌ را دوست دارم اما جنجال را هرگز قبول ندارم. بازيكنان بزرگ دنيا نيز دچار اين حواشي مي‌شوند. اين هم از شانس‌ من است كه بي‌احترامي نيز با اين مسائل آميخته شده است.

pnnc:آيا با فرهنگ‌سازي اين مسئله درست مي شود؟
اصلا مي‌دانيم فرهنگ‌سازي يعني چه؟ اين سئوالي است كه براي من در طول عمرم فوتبالي‌ام مطرح شده است. فرهنگ سازي فقط شعار نيست بلكه به عمل نياز دارد تا 30 هزار هوادار در يك ورزشگاه دنيا را براي يك بازيكن خراب نكند.

pnnc:پس تا به امروز در اين امر موفق نبوده‌ايم؟
من قاضي نيستم كه به اين مورد جواب دهم اما فرهنگ‌سازي براي يك نفر فايده ندارد. به همين دليل است كه مي‌گويم هنوز نمي‌دانيم فرهنگ‌سازي يعني چه.

pnnc:آيا به خشونت هم مانند حاشيه علاقه داري ؟  
هرگز. تعصب طرفداران استقلال و پرسپوليس در همه جامعه دنيا وجود دارد. اگر بازي‌هاي اسپانيا و ايتاليا را ديده باشيد مخصوصا در دربي‌ها درگيري‌هايي پيش مي‌آيد كه منجر به كشته شدن برخي از هواداران هم مي شود.

pnnc:يعني انتظار داريد در ايران هم همين اتفاق بيفتد؟
اصلا اين طور نيست. اين مسائل جزيي از فوتبال است اما خدا را شكر كه در ايران كمتر از اروپا اتفاق مي‌افتد. وقتي فيگو از بارسلونا با خاطرات درخشانش به رئال مادريد آمد هواداران با اشياء مختلف او را بدرقه كردند و در دربي بلاي بدي سر اين بازيكن آوردند.

pnnc:بدترين خاطره ات در طول زندگي فوتبالي كدام بازي بود؟
براي من اين موضوع زياد پيش آمده است. در يك بازي چند سال پيش در رشت به ميدان رفتم و در كنار بازيكنان بزرگي بازي مي‌كردم كه بهتر است اسم آنها نبرم اما بلايي با بي‌احترامي سر ما آورند كه آن روز فكر كردم كه چرا فوتباليست شدم. به همين دليل هرگز آن روز را فراموش نمي‌كنم و جزء خاطرات تلخ من است. غير از من حتي به الگوهاي فوتبالي من هم بي‌احترامي شد.

pnnc:چرا همان وقت با اين موضوع برخورد نشد؟
اين موضوع را بايد از كميته انضباطي پرسيد. متاسفانه آنقدر پيگيري نكرده‌ايم تا اين كار به اينجا رسيده و تاثير زيادي در فوتبال گذاشته است. شرايط طوري شده كه ديگر يك پدر دوست ندارد با فرزندانشان به ورزشگاه بيايد.

pnnc:پس چرا فوتبال ما با اين همه مشكل نام حرفه‌اي را يدك مي كشد؟
چه چيز فوتبال ما واقعا حرفه‌اي است؛ زمين يا پول دادن به بازيكنان؟ من معتقدم فقط اسم حرفه‌اي روي فوتبال ما نقش بسته و فقط در حد حرف حرفه‌اي هستيم.در عمل به دنبال رفع مشكلات نيستيم اما در حرف‌ مي‌خواهيم خود را جزء بهترين‌ها بدانيم. البته در اين راه تلاش‌هاي زيادي شده ولي نمي‌دانم چرا بدون نتيجه مانده است.

pnnc:نيكبخت سقف آرزوهاي خود در فوتبال تا كجا مي‌بينيد؟
تا جايي كه هر وقت فكر كنم موثر نيست، كفش‌هايش را آويزان كند.

pnnc:حرف پاياني؟
خطاب من در اين مصاحبه فقط به تماشاگرنماها بود؛ البته افرادي هستند كه عاشق تيم‌هاي خود هستند و 90 دقيقه بازيكنان را تشويق مي‌كنند. من در پرسپوليس از اين افراد زياد مي‌شناسم و خودم را مديون آنها مي‌دانم اميدوارم در پايان اين فصل با تلاش زياد جام حذفي را به آنها تقديم كنيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)