پرسپولیس نیوز : سرمربی تیم فوتبال «نیندورفر تی اس وی» آلمان معتقد است برخی از منتقدان کی‌روش که پیش از این مغرضانه از او انتقاد می‌کردند و اکنون با صعود ایران به جام جهانی سکوت کرده‌اند، نان را به نرخ روز می‌خورند.

وحید هاشمیان که این روزها کارهای مربیگری اش را در اوبرلیگای هامبورگ دنبال می‌کند و در انتظار اولین برد تیمش است در خصوص شرایط تیمش، شروع بوندس‌لیگا، راهیابی ایران به جام جهانی و شرایط کلی فوتبال کشورمان صحبت‌هایی انجام داده است که مشروح آن در زیر می‌آید:

* کمی از شرایط تیم‌تان و نتایجی که تا به اینجا گرفتید صحبت می‌کنید؟

ما تا به اینجا 2 هفته از مسابقات را پشت سر گذاشته‌ایم و در این 2 هفته یک مساوی و یک باخت داشته‌ایم. امروز هم هفته سوم را در پیش داریم و می‌خواهیم اگر خدا بخواهد در بازی خانگی‌مان اولین برد فصل را کسب کنیم.

* تا به اینجا از روند آماده‌سازی و بازی تیم‌تان راضی بوده‌اید؟

بازی‌ها به تازگی آغاز شده است و 4، 5 بازیکن ما پیش از شروع فصل مصدوم بودند. بعضی از آنها تازه 10 روز است که مصدومیت را پشت سر گذاشته و به تمرینات اضافه شده‌اند. این بازیکنان کم‌کم خود را آماده می‌کنند تا به تیم کمک کنند.

* لیگ این فصل چقدر با فصل قبل تفاوت دارد؟

مسابقات به تازگی آغاز شده است و باید چند هفته‌ای بگذرد تا تفاوت تیم‌ها مشخص شود.

* همزمان با هدایت تیم نیندور فر تی اس وی در کلاس های مربیگری هم شرکت می‌کنید؟

در حال حاضر که کلاس مربیگری نمی‌روم. فقط در زمان‌های مختلف در دوره‌های کوتاه مدت حاضر می‌شوم. با توجه به قانون فوتبال آلمان باید 12 ماه در اینجا مربیگری کنم و بعد از این دوره در کلاس‌های مربیگری پیشرفته‌تر شرکت خواهم کرد.

* بوندس‌لیگا هم شروع شده است. با توجه به اینکه قهرمان و نایب قهرمان اروپا از آلمان هستند فکر می‌کنید این فصل بوندس‌لیگا چگونه پیش برود؟

من دیروز به ورزشگاه رفته بودم تا بازی هامبورگ را تماشا کنم که متاسفانه این تیم با نتیجه 5 بر یک شکست خورد. تا به اینجا که 2 هفته از بوندس‌لیگا گذشته است، فکر می‌کنم مسابقات پرگل‌تر از قبل است و تیم‌ها در گلزنی موفق‌تر عمل می‌کنند.

* و البته ایران هم این فصل یک نماینده در بوندس‌لیگا دارد. با دانیال داوری ارتباطی دارید تا تجربه‌های خود در بوندس‌لیگا را به او انتقال دهید؟

نه متاسفانه ارتباطی نداریم اما آقای داوری خودش چندین سال در آلمان بازی کرده و تجربه کافی را دارد. امشب هم تیم‌شان با دورتموند بازی دارد. با این دروازه‌بان خوب کشورمان ارتباطی ندارم اما اگر بازی کند، خوشحال خواهم شد. او می‌تواند در آینده هم به تیم ملی کشورمان کمک کند.

* مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران را دنبال می‌کنید؟

نتایج و بازی‌های لیگ ایران را کم و بیش دنبال می‌کنم، چون تمرین ما عصرهاست و زمانی که تمرین تمام می‌شود بازی‌های لیگ ایران هم به اتمام رسیده است. بیشتر خلاصه بازی‌ها را می‌بینم و نتایج را دنبال می‌کنم. تا به الان هیچ بازی را کامل ندیده‌ام.

* این فصل در سال منتهی به جام جهانی هستیم، فکر می‌کنید از نظر نتیجه‌گیری و شرایط لیگ فوتبال‌مان تغییری داشته است؟

فکر می‌کنم اینکه در سال جام جهانی هستیم دلیل نمی‌شود، فقط بخواهیم این فصل خوب باشیم. باید همیشه سعی کنیم خوب باشیم تا لیگ‌مان پیشرفت کند. من هنوز تمام بازی‌ها را ندیده‌ام، همانطور که فصل قبل بازی‌ها را کامل ندیده بودم.

فکر می‌کنم صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل نقطه عطفی بود برای فوتبال کشورمان. ما در چندین سال گذشته بازی‌های خوبی از تیم ملی کشورمان ندیده بودیم و فوتبال‌مان چندان کیفیتی نداشت. رفتن به جام جهانی باعث شد شوک مثبتی به فوتبال وارد شود و در کل اتفاق خوبی برای فوتبال ایران رقم خورد.

* در زمانی که همه از کی‌روش انتقاد می‌کردند و معتقد بودند تیم ملی با او به جام جهانی نمی‌رود، شما از این مربی حمایت کردید و گفتید کی‌روش یک تنه نمی‌تواند برای فوتبال ما کاری کند. حالا ما به جام جهانی رفته‌ایم و منتقدان هم ساکت شده‌اند. در این باره صحبت می‌کنید؟

خب ببینید، کسانی که انتقاد می‌کنند باید دلیل و مدرک برای انتقادشان داشته باشند و روی کارشناسی صحبت کنند. فکر می‌کنم آن دسته‌ای که یک روز منفی می‌گویند و روز دیگر مثبت، یک روز یک چیز می‌گویند و روز دیگر چیزی دیگر، انسان‌های نان به نرخ روزخوری هستند و مغرضانه انتقاد می‌کنند. من در این مدت تنها چیزی را که دیدم گفتم و مواردی که از کی‌روش و کارش دیده بودم را بازگو کردم.

* حالا فکر می‌کنید می توانیم در جام جهانی هم موفق شویم؟

به نظرم نباید در مورد موفقیت یا عدم موفقیت در جام جهانی از حالا صحبت کنیم. فعلا باید خوشحال باشیم که به جام جهانی رفته‌ایم و سعی کنیم در این تورنمنت بزرگ هم بهترین بازی‌های خود را به نمایش بگذاریم.

* اما کی‌روش گفته اگر برنامه‌هایش به خوبی اجرا شود و فدراسیون همکاری‌های لازم را انجام دهد، موفقیت ایران در جام جهانی و صعود از گروهش در دسترس است.

ان‌شاالله که این اتفاق بیافتد. قطعاً خوشحال خواهیم شد که آقای کی‌روش با تیم ملی کشورمان به موفقیت برسد. ابتدا باید ببینیم در چه گروهی قرار می‌گیریم و بعد خودمان را با تیم‌های هم‌گروه مقایسه کنیم.

* شما کدام بازیکن را مهره تاثیرگذار ما در جام جهانی می‌بینید؟ خیلی‌ها دژاگه و قوچان‌نژاد را ستاره‌های ایران در جام جهانی می‌بینند.

به نظرم موقعی که همه بازیکنان یک تیم خوب باشند، مشخص است تیم خوب است و کار تاکتیکی دارد اما تیمی که روی 2، 3 بازیکن متمرکز می‌شود، مطمئنا مشکل تاکتیکی دارد و باید این مشکل را حل کند. من هم امیدوارم که همه بازیکنان ایران در جام جهانی موفق باشند و مشکل تاکتیکی نداشته باشیم.

* این روزها در حاشیه فوتبال کشورمان اتفاقات خوبی رقم نمی خورد که یکی از آنها اختلافات علی دایی و علی کریمی است. از این موضوع خبر دارید؟ قبول دارید اختلاف این 2 در نهایت به ضرر فوتبال ایران خواهد بود؟

در همه جای دنیا مقوله فوتبال و بازی کردن آن یک سمت قرار دارد اما متاسفانه چیزی که به فوتبال جذابیت می‌دهد، حاشیه‌های آن است. چند روز پیش بود که کریستیانو رونالدو مصاحبه تندی علیه ژوزه مورینیو انجام داده بود که حواشی زیادی را به دنبال داشت.

در کل فکر می‌کنم اینگونه رفتارها چندان جالب نباشد. البته من در جریان اختلاف آقای دایی و آقای کریمی نیستم و ریز مسائل را نمی‌دانم که بخواهم درباره‌اش صحبت کنم. اینکه چنین رفتارهایی به فوتبال ضربه می‌زند یا خیر هم باید کارشناسی شود و بعد از آن درباره‌اش اظهارنظر کرد.

* و سئوال آخر اینکه در بازی دوستانه پرسپولیس با هامبورگ که ستاره‌های سابق پرسپولیس، از جمله مهدوی‌کیا در آن از فوتبال خداحافظی می‌کنند، حضور خواهید داشت؟

فعلا که کسی از من دعوت نکرده تا بخواهم در این باره صحبتی کنم.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)