مرجع خبری پرسپولیس : همایون بهزادی درباره داربی تاریخی سال 52 همیشه حرف‌های شنیدنی زیادی دارد. او دیروز حرف‌هایی متفاوت از همیشه مي‌زد. سرطلایی سابق پرسپولیس مي‌گوید: «از ما گذشته درباره آن روزها حرف بزنیم. همایون بهزادی 5 سال هم بیش از حد لازم زنده مانده است. اینك دیگر باید از زیبایی‌های آن بازی سخن گفت تا برای این نوجوانان و نونهالانی كه هم اكنون شاگرد من هستند الگو شود. از من گذشته جواب كسانی را بدهم كه درباره ساختگی بودن آن توپ حرف مي‌زنند و…»

بهزادی حرف‌هایش را اینگونه ادامه داد: «زیبایی آن بازی، ریشه در تاریخ بازی‌های این دو تیم داشت. به سال1322 كه شاهین و تاج قدیم (استقلال امروز) رودرروی همدیگر قرار مي‌گرفتند. ما در زمین رقیب بودیم و در خارج از زمین رفیق، ولی حیف كسانی كه آن خاطرات ماندگار را برای فوتبال ما رقم زدند این روزها خاك‌نشین دیار فوتبال هستند و هیچ‌كس به كوله بار تجربیات آنها اهمیت نمی‌دهد.»

با تمام این اوصاف به نظر مي‌رسد كه بهزادی دلش نمی‌آید گریزی به مسائل فنی نزند و در نتیجه مي‌گوید: «آن فوتبال، آن سانترها دیگر تكرار نمی‌شود. هر صد سال یك بار شاید چنین تیم‌هایی جمع و جور شوند. در آن بازی سرمربی پرسپولیس خود من بودم. در غیاب راجرز 44 روز تیم را تمرین دادم و شب قبل از بازی راجرز را از فرودگاه آوردم و ارنج تیم را دستش دادم. بدنسازی پرسپولیس آن روزها طوری بود كه تازه از نیمه دوم گلزنی‌هایش را آغاز مي‌كرد. پرسپولیس هجومی بود و اندیشه‌هایی در آن جریان داشت كه امسال این مربی كروات برای پرسپولیس در نظر گرفته است. البته گفتم تیم آن روزها تكرار نمی‌شود.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)