مرجع خبری پرسپولیس : در اينكه مصطفي دنيزلي مربي بزرگي است و در تيم‌هاي مطرح فوتبال تركيه مربيگري كرده و البته نتايج خوبي گرفته شكي نيست ولي جدا از بحث نتايج، رفتارهاي مصطفي دنيزلي و نوع آداب و رسومي كه در تيم حاكم مي‌كند به گونه‌اي است كه مي‌تواند آموزنده باشد.


دنيزلي كه به‌رغم سخت‌گيري‌ها و نظم و انضباط خاصش، ارتباط خوبي با بازيكنان برقرار كرده، بيشتر از هر چيزي به رفتار حرفه‌اي و ديسيپلين اهميت مي‌دهد.

 

اين نكته‌اي است كه پرسپوليسي‌ها در صورت رعايت آن مي‌توانند منتظر روزهاي خوبي در كنار افندي باشند اما اتفاقات كوچكي كه او به رعايت آنها شهره است، چيست؟

1­- خلوت كردن اطراف تيم
اولين اتفاقي كه با حضور دنيزلي در پرسپوليس افتاد به تمرينات اين تيم مربوط مي‌شد. شكل و شمايل تمرينات پرسپوليس پس از حضور افندي به كلي تغيير كرد. دنيزلي مثل همان اولين مرتبه حضورش در تهران خيلي زود محل تمرينات پرسپوليس را از وجود افراد اضافي خالي كرد. دنيزلي خيلي زود نزديكان، دوستان، مسوولان بي‌مسووليت و آدم‌هاي اضافي را از محل تمرين پرسپوليس دور كرد. افندي كه حتي نمي‌خواست تيم‌هاي حريف و مربيان ديگر تيم‌هاي ليگ برتري از وضعيت تيمش باخبر شوند، ورود اصحاب رسانه را به تمرينات پرسپوليس ممنوع كرد و اين‌ سكوت خبري باعث شد تا حواشي و بحران‌هاي مختلف از پرسپوليس دور شود. در حالي كه دوره مربيان قبل پرسپوليس خيلي از دوستان، نزديكان و حتي دلال‌هاي منشوري داخل فنس زمين چمن درفشي‌فر مي‌شدند، با حضور دنيزلي حتي كساني كه تا ديروز به مربيان پرسپوليس آويزان بودند، از اين تيم فاصله گرفتند.

دنيزلي در گفت‌وگوهايش با بازيكنان پرسپوليس در مورد رفتارهاي آنها در تمرينات پرسپوليس هم صحبت‌هاي جالبي انجام داد و به طرز نامحسوسي براي آنها خط و نشان كشيد. ورود هرگونه همراه، دوست، رفيق و بچه‌محل به هر نحوي به داخل تمرينات پرسپوليس فعلا ممنوع است و اين باعث مي‌شود كه تمركز و دقت بازيكنان پرسپوليس در جريان تمرينات اين تيم بالاتر برود.

2­- تغذيه مناسب
شايد مسوولان باشگاه از نحوه ولخرجي‌هاي دنيزلي دل خوشي نداشته باشند ولي افندي با رعايت اصول تغذيه باب جديدي از رفتارهاي حرفه‌اي را در پرسپوليس گشوده است. دنيزلي كه پس از ورودش به تهران، پرسپوليسي‌ها را براي صرف ناهار به دركه برد، پس از هماهنگي با مسوولان باشگاه و سرآشپز هتل المپيك، وعده‌ها و رژيم غذايي خاصي را براي بازيكنان پرسپوليس در نظر گرفت و حالا سرخ‌ها طبق دستور غذايي دنيزلي و تداركي كه او براي بازيكنانش در نظر گرفته، پس از پايان هر جلسه تمريني غذا مي‌خورند.

دنيزلي كه به موضوع تغذيه اهميت زيادي مي‌دهد، حتي دستور داد بازيكنان مجرد پرسپوليس صبحانه را در درفشي‌فر صرف كنند و نكته جالب اينكه حتي از كريمي خواسته شد به عنوان يكي از بازيكنان بزرگ‌تر و محبوب پرسپوليس زودتر از بقيه در محل تمرين حاضر شود و صبحانه را همراه با بازيكنان جوان پرسپوليس بخورد.

قطعا هزينه‌هاي وعده‌هاي غذايي بازيكنان پرسپوليس براي صبحانه و ناهار حسابي براي باشگاه سنگين خواهد بود ولي با توجه به رفتار حرفه‌اي دنيزلي و پاسخ مثبتي كه سرمربي ترك از اين رفتار مي‌گيرد، مسوولان باشگاه نيز با اين موضوع مشكل خاصي نخواهند داشت.

3­- ورود به تصميم‌ها
اگر فلش‌بكي به تمرينات و بازي‌هاي گذشته پرسپوليس بزنيد، متوجه مي‌شويد كه در بعضي از جلسات تمريني و حتي بازي‌هاي پرسپوليس نيمكت اين تيم شرايط چندان قابل توجهي نداشت. حتي در بازي‌هاي رسمي پرسپوليس كساني روي نيمكت اين تيم مي‌نشينند كه تا پيش از آن بازيكنان باشگاه به صورت دسته جمعي نسبت به عملكرد و رفتارهاي آن افراد اعتراض داشتند. دنيزلي در بازي دوستانه تيمش مقابل آرمين قزوين حتي طرز نشستن روي نيمكت را به بازيكنان پرسپوليس ياد داد و از آنها خواست كه حتي براي اين موضوع نيز مسايل حرفه‌اي را رعايت كنند. با توجه به همين سخت‌گيري دنيزلي بود كه در همان بازي دستگرمي پرسپوليسي‌ها با لباس‌هاي يكدست، رفتارهاي حرفه‌اي و تشكيل دادن يك نيمكت شيك توانستند به سوژه اصحاب رسانه و عكاس‌ها تبديل شوند. برخلاف آنهايي كه مي‌گويند دنيزلي توجهي به بازيكنان با تجربه پرسپوليس ندارد و حتي شمشير را براي آنها از رو كشيده، افندي علي كريمي را به عنوان دست راست خودش انتخاب كرده و جادوگر عامل خوبي براي قرار گرفتن در ميان دنيزلي و بازيكنان پرسپوليس محسوب مي‌شود. از سوي ديگر در حالي كه خيلي‌ها مي‌كوشيدند تا مهدوي‌كيا را از پرسپوليس دور كنند، دنيزلي با توجه به احترام به سوابق مهدوي‌كيا، جلسه‌اي را در آخرين ساعات شنبه گذشته با مهدوي‌كيا در هتل آزادي برقرار كرد و پس از پايان آن جلسه دو نفره كيا جواز سرخپوش شدن را كسب كرد.

4­- اتوبوس VIP
دنيزلي در همان جلسه‌اي كه در تركيه با رويانيان داشت در مورد خيلي از مسايل با مديرعامل سرخ‌ها صبحت كرد. هرچند كه اخبار مربوط به جلسه استانبول به بيرون درز نكرد ولي دنيزلي در همان جلسه به رويانيان اعلام كرد كه انتظارات ويژه‌اي از مديريت دارد و بايد امكانات سخت‌افزاري براي او مهيا شود. دنيزلي وقتي متوجه شد كه پرسپوليس براي انجام اولين بازي دور برگشت مي‌بايستي به انزلي برود، تقاضاي در اختيار گرفتن يك دستگاه اتوبوس مجهز را داد و آنطور كه در اين مورد شنيديم اتوبوس مورد نظر دنيزلي شرايط و صندلي‌هاي VIP و لوگوي بزرگ پرسپوليس تهيه شده است. آنطور كه دنيزلي در اين مورد اعلام كرده، بازيكنان پرسپوليس و اعضاي كادر فني اين تيم با در اختيار داشتن چند صندلي VIP تا انزلي در اتوبوس جديد سرخ‌ها راحت باشند و با شرايط خوبي به انزلي رسیدند. با توجه به اين موضوع تداركاتچي‌ها، پزشكان، ماساژور‌ها نزديكان باشگاه هم با يك دستگاه ميني‌بوس پشت سر اتوبوس اصلي سرخ‌ها به سوي انزلي حركت كردند. در حالي كه در دوران مربيان قبل پرسپوليس، بعضي از بازيكنان مي‌گفتند كه يكي از نزديكان باشگاه را با لباس‌هاي عجيب و غريب در اتاق سرمربي ديده‌اند و از اين موضوع دلخور بودند، به وجود آمدن چنين نظم و انضباطي حتي براي بازيكنان نيز خوشايند است و آنها تلاش مي‌كنند تا هرطور شده خودشان را با رفتار حرفه‌اي و خصوصيات اخلاقي دنيزلي وفق دهند.

5­- جريمه به دلار
خوب است كه بازيكنان در مورد دنيزلي و خصوصيات اخلاقي سرمربي جديد پرسپوليس يك موضوع قابل توجه ديگر را هم بدانند. آنطور كه در مورد افندي با خبر شديم او بازيكنانش را به صورت دلاري جريمه مي‌كند. يعني ممكن است كه بازيكني به دليل كوچك‌ترين بي‌نظمي 200 تا 300دلار جريمه شود. دنيزلي كه مي‌داند بازيكنانش به شدت نسبت به اين موضوع حساس هستند، اين جريمه‌ها را در مقابل پاداش‌هاي بازيكنان اعمال مي‌كند و البته اين جريمه‌ها به حساب باشگاه واريز مي‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)