چهارشنبه 23 بهمن (11:14)

مرجع خبری پرسپولیس :  هفته بيست و ششم ليگ برتر فوتبال در شرايطي برگزار مي‌شود كه همه چيز تحت تاثير دربي پايتخت قرار دارد.

 دو تيم پرسپوليس و استقلال روز جمعه در ديداري حساس به مصاف هم مي‌روند.
با اين حال در اين هفته مسابقات ديگري هم برگزار مي‌شود كه در نوع خود جالب توجه است.
هفته بيست و ششم را مي‌توان هفته دربي‌ها ناميد. علاوه بر دربي تهران‌ در شيراز و اهواز دو تيم همشهري به مصاف هم مي‌روند.
نگاهي به بازي‌هاي اين هفته نشان مي‌دهد كه آخر هفته خوبي در انتظار فوتبال‌دوستان است.

*برق- مقاومت سپاسي
در چند سال اخير دربي شيراز بازي خوبي از آب در نيامده است. با اين حال بازي فردا براي هر دو تيم حساس است. برق با فرشاد پيوس نه تنها از بحران خارج نشد بلكه 2 باخت متوالي را تجربه كرد تا نماينده شيراز جزء نامردهاي سقوط باقي بماند. مقاومت هم با غلامحسين پيرواني به دنبال رسيدن به رتبه‌هاي بالاي جدول است.

*ملوان – پاس همدان
دو تيم همسايه جدول رده‌بندي در انزلي به مصاف يكديگر مي‌روند. ملوان در جايگاه سيزدهم قرارداد و پاس در رتبه چهاردهم. وينگو بگوويچ اين روزها حال و روز خوبي ندارد. با اين حال به نظر مي‌رسد وي هر نتيجه‌اي كه بگيرد تا پايان فصل در پاس باقي خواهد ماند. شاگردان احمدزاده پس از شكست برابر سايپا به دنبال يك پيروزي خانگي هستند.

*استقلال اهواز – فولاد خوزستان
دربي خوزستان هميشه براي هواداران از اهميت خاصي برخوردار است. از استقلال اهواز خبرهاي خوبي به گوش نمي‌رسد. ميثاقيان مي‌داند كه پيروزي در اين بازي به اين حرف و حديث‌ها خاتمه خواهد داد. فولاد اما با مجيد جلالي روند مناسبي را در پيش گرفته و براي رسيدن به رتبه‌هاي بالاتر در نظر دارد اين روند را ادامه دهد.

*پيكان- پيام مشهد
تيم بحران زده پيام در قزوين ميهمان پيكان است. پيام هم اكنون در رتبه هفدهم جدول قرار دارد و براي فرار از سقوط بايد در خارج از خانه هم امتياز بگيرد. اين كار البته آسان نيست چرا كه پيكان در خانه تيم خطرناكي نشان داده است.

ابومسلم – مس
پرويز مظلومي كه فصل گذشته با ابومسلم نتايج خوبي كسب كرده بود، فردا مقابل تيم سابقش قرار مي گيرد. بازگشت او به مشهد مي‌تواند جالب توجه باشد. ابومسلم پس از 4 پيروزي هفته گذشته، شكست خورد تا حنطه ‌با هوشياري بيشتري كار را دنبال كند.

*صباي قم- داماش گيلان
صبا براي تثبيت جايگاهش در جدول چار‌ه‌اي جز شكست داماش ندارد. نماينده گيلان اين روزها در شرايط خوبي به سر نمي‌برد. مسئولان داماش در چند وقت اخير عليه داوري موضع گرفته‌اند. آيا فردا هم بايد منتظر اين ماجرا باشيم؟

*سايپا – ذوب آهن
ديدار سايپا و ذوب آهن مي‌تواند يكي از مسابقات ديدني اين هفته باشد. سايپا با مايلي كهن اوج گرفته و به هيچ وجه نمي‌خواهد به ذوب آهن باج دهد. تيم دوم جدول هم با هدايت ابراهيم زاده براي اينكه از كورس قهرماني عقب نيفتد، به دنبال 3 امتياز است. همه اينها باعث مي‌شود انتظار يك بازي ديدني را داشته باشيم.

*سپاهان- راه‌آهن
سپاهان با فرهاد كاظمي روزهاي خوبي را تجربه نمي‌كند. كاظمي نتوانسته در سپاهان نتايج خوبي كسب كند. راه‌آهن هم پس از شكست سنگين برابر استقلال به اصفهان مي‌رود و اميدوار است با دست پر ميدان را ترك كند.

*استقلال تهران- پرسپوليس
اوج ديدارهاي هفته بيست و ششم دربي تهران است. پرسپوليس و استقلال براي شصت و ششمين بار به مصاف يكديگر مي‌روند تا بار ديگر التهاب و هيجان در فوتبال ايران به اوج خود برسد. اين دو تيم در شرايطي كاملا متفاوت قرار دارند. استقلال با امير قلعه‌نويي فوق‌العاده نتيجه گرفته و مدعي اول قهرماني است، اما پرسپوليس با حاشيه‌هاي مختلفي مواجه بوده است. وينگادا پرتغالي اولين حضور خود را روي نيمكت پرسپوليس تجربه مي‌كند. مسئولان و هواداران اين باشگاه اميدوارند خاطره آري هان يكبار ديگر تكرار شود.
آري هان هلندي تنها چند روز پس از حضور در پرسپوليس مقابل استقلال به نتيجه تساوي دست يافت، آنهم در شرايطي كه اوضاع پرسپوليس مناسب بود.
روي كاغذ استقلال شرايط بهتري دارد و استقلالي‌ها اميدوار هستند با شكست پرسپوليس يك گام ديگر به قهرماني نزديك‌تر شوند.
اينكه پرسپوليس به خواسته‌اش مي‌رسد يا استقلال موضوعي است كه بايد تا عصر روز جمعه منتظر آن بود.

*برنامه بازي‌هاي هفته بيست و ششم

پنج شنبه 24/11/87، ساعت 15
برق شيراز- مقاومت سپاسي شيراز، ورزشگاه حافظيه شيراز
پيكان قزوين – پيام مشهد، ورزشگاه شهيد رجايي قزوين
ملوان انزلي – پاس همدان، ورزشگاه تختي انزلي
استقلال اهواز- فولاد خوزستان، ورزشگاه تختي اهواز

جمعه 25/11/87 ساعت 15
ابومسلم مشهد- مس كرمان، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد
صباي قم – داماش گيلان، ورزشگاه يادگار امام(ره) قم
سايپا- ذوب آهن اصفهان، ورزشگاه انقلاب كرج
سپاهان- راه‌آهن، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

ساعت 14
استقلال تهران- پرسپوليس، ورزشگاه آزادي تهران

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)