مرجع خبری پرسپولیس : با اتمام فصل نقل و انتقالات قصد كرديم تا سراغ قرمزپوشان پايتخت برويم؛ تيمي كه انتخاب سرمربي‌اش در پايان فصل گذشته و بعد از قهرماني در جام‌حذفي چند صباحي سوژه داغ رسانه‌ها و اهالي فوتبال بود و حالا همه منتظرند تا ببينند اين تيم با حميد استيلي چه عملكردي در ليگ يازدهم خواهد داشت.

 

بنا را بر اين گذاشتيم تا تركيب اصلي پرسپوليس را انتخاب كنيم ولي از جهات مختلف دچار مشكل شديم؛

 

 

1- تمام 15بازيكن مدنظر حميد استيلي در پرسپوليس حفظ شدند و با احتساب شيث رضايي، 7بازيكن جديد و عمدتا سرشناس به اين تيم اضافه شدند.

 

2- پرسپوليس به غير از علي كريمي هيچ ستاره منحصربه‌فردي ندارد و فاصله گزينه‌ها در پست‌هاي مختلف با يكديگر بسيار كم است.

 

3- با شناختي كه از حميد استيلي داريم، پرسپوليس در شرايط معمولي در ليگ يازدهم در بازي‌هاي خانگي و بيرون خانه با سيستم‌هاي متفاوتي بازي خواهد كرد و…

 

به همين‌ خاطر ترجيح داديم با استفاده از نتايج نظرسنجي از فوتبال‌نويسان روزنامه و سيستم پايه 3- 3- 4 كه به راحتي قابل تبديل به2- 4- 4 يا 1- 4- 1- 4 يا 1- 3- 2- 4 باشد نفرات تركيب اصلي اين تيم را حدس بزنيم. تركيبي كه به طور قطع به يقين دچار تغييرات سريع و زيادي خواهد شد. در ضمن اگر ملي‌پوشاني چون عليرضا حقيقي و هادي نوروزي يا نفراتي چون سامان آقازماني، عليرضا محمد و حسين بادامكي و محمد منصوري را در تركيب نمي‌بينيد صرفا به خاطر 11نفره بودن فوتبال است و تركيب تيم بيشتر از اين جا نداشت.

 

علیرضا حقیقی

میثاق معمارزاده سنگرباني است كه با نمايش قابل‌قبولش در درون دروازه فولاد، قرمزها را ترغيب كرد او را برگردانند. اما اکنون عليرضا حقيقي يكي از 3دروازه‌بان تيم ملي است و استیلی نمی تواند به راحتی از کنار نامش عبور کند.

 

شيث رضايي

به نظر مي‌رسد در بازگشت دوباره به مجموعه بازيكنان پرسپوليس به شدت مورد توجه استيلي است. او در دفاع وسط هم يك گزينه كاملا قوي است ولي با توجه به قدرت بازيسازي و آمادگي جسماني شايد در شروع فصل دفاع راست ايده‌آل قرمزها باشد.

 

محمد نصرتي
يكي ديگر از خريدهاي جديد پرسپوليس است كه سابقه قهرماني با اين تيم در ليگ هفتم را دارد. نصرتي با تجربه فراوان خود از بابت يك دهه حضور در تيم ملي مي‌تواند وزن تجربي دفاع پرسپوليس را بالا ببرد. او در زدن توپ‌هاي هوايي مهارت كافي دارد ولي بعضي وقت‌ها روي زمين…

 

عليرضا نورمحمدي
فصل گذشته در خط دفاع نه‌چندان مطمئن پرسپوليس يك مهره نسبتا خوب بود. عليرضا هم مثل نصرتي روي هوا به كمتر مهاجمي باج مي‌دهد ولي روي زمين عملكرد متوسطي دارد. حسن كار او اين است كه بازيسازي از دفاع را بلد است و خيلي اهل زير توپ زدن نيست.

 

حميدرضا علي‌عسگر
هرچند در اين پست ابراهيم شكوري به عنوان بازيكن تخصصي حضور دارد ولي به نظر مي‌رسد قدرت تهاجمي بيشتر علي‌عسگر كفه او را سنگين‌تر كند. علي‌عسگر در سانتر با پاي چپ چندان تعريفي ندارد ولي در كارهاي تركيبي و تهاجمي به مراتب بهتر از شكوري است.

 

مازيار زارع
فصل گذشته در اين پست گزينه اول علي دايي بود و در انتخابات تحريريه روزنامه گل هم بيشتر از بقيه راي آورد. مازيار معمولا در درگيري‌هاي نفر‌به‌نفر كم نمي‌آورد و شوت‌هاي سنگيني هم مي‌زند ولي وقتي دور خود مي‌چرخد و ضربات اضافي مي‌زند، بدجوري اعصاب‌‌خردكن مي‌شود.

 

علي كريمي
در هر سيستمي و با هر تركيبي، اگر سر حال باشد، گزينه اول در خط مياني پرسپوليس است. خيلي مهم نيست كه 33ساله است ولي اگر بخواهد فوتبال بازي كند در همين سن و سال توانايي نابود كردن هر خط هافبكي را دارد. لزومي ندارد در مورد ويژگي‌هاي فردي جادوگر تكرار مكررات كنيم.

 

محمد نوري
هرچند عالي نبود ولي فصل گذشته يكي از بهترين‌هاي ليگ و پرسپوليس بود. نوري مثل علي كريمي در امر گلزني هم جزو هافبك‌هاي ايده‌آل فوتبال ايران است و همبازيانش را خوب تغذيه مي‌كند. به نظر مي‌رسد با حضور جادوگر او از كانون توجه حريفان خارج شده و راحت‌تر كار كند.

 

اميرحسين فشنگچي
فعلا گزينه‌ اول خط مياني در سمت چپ در حالت عادي است. بازيكني كه در شرايط آمادگي با سرعت خود مي‌تواند خيلي از مدافعان راست ليگ را جا بگذارد. خوب سانتر مي‌كند و از بابت حركات هماهنگ و تركيبي هم وضعيت قابل‌قبولي دارد ولي روي قدرت‌بدني و كارهاي دفاعي خيلي نبايد رويش حساب كرد.

 

غلامرضا رضايي
بالاخره با پشت سر گذاشتن مصدوميت عجيب و غريبش به دوران آمادگي برگشته است. غلامرضا در حركات سرعتي از پس همه مدافعان برمي‌آيد و از بابت قدرت‌بدني در درگيري‌هاي نفربه‌نفر كم نمي‌آورد. رضايي آماده مي‌تواند در نقش مهاجم مكمل هم يك مهره كليدي براي پرسپوليس باشد.

 

مهرداد اولادي
اگر همان مهردادي باشد كه فصل گذشته در خط حمله ملوان جولان مي‌داد، نان استيلي در روغن است. اولادي در كنار سرعت خوبش، تكنيك قابل‌قبولي هم دارد. از درگير شدن با مدافعان هيچ ابايي ندارد و با وجود قد نه‌چندان بلندش در امر سرزني هم مهره موثري است.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)