مصاحبه امیر قلعه نویی که چند روز قبل از بازی با پیکان انجام شد، حرف و حدیث های زیادی را به وجود آورد.

خبرآنلاین؛ در مورد حرف های قلعه نویی دیدگاه های مختلفی وجود دارد و البته سرمربی استقلال در روزهای اخیر بابت استفاده از این جملات به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
اصغر شرفی بازیکن و مربی اسبق تیم ملی در مورد این موضوع حرف های جالبی می زند، او در ابتدای صحبت هایش می گوید:« من نمی دانم استفاده از واژه اجنبی پرست در فوتبال ایران چه معنایی دارد. اصلا این واژه به هیچ عنوان ربطی به ورزش و فوتبال ندارد و یک اتهام سنگین است. البته در فوتبال ایران همه چیز به هم ربط دارد و همه چیز در هم است. در این فوتبال بقالی به پارچه فروش ربط دارد و پارچه فروش هم به کله پزی ربط دارد چون چیزی سر جایش خودش نیست.»
او در ادامه حرف هایش در خصوص انتقادهایی که از کیفیت دربی می شود تاکید می کند:« من نمی دانم چرا انتقاد از دربی به بعضی ها برمی خورد. این مسابقه نماد فوتبال ایران است اما به هیچ عنوان بار فنی نداشت و شما دیدید که در زمین مسابقه بازیکنان دو تیم 4 پاس سالم و پی در پی نمی توانستند به هم بدهند. این بازی نه سرعت داشت و نه بار فنی و همه دیدند که دربی اصلا از لحاظ تاکتیکی حرفی برای گفتن نداشت. شما دیدید که میلیون ها نفر این بازی را تماشا کردند و هزاران نفر به استادیوم رفتند ولی هیچ کس خوشحال نشد.»
شرفی در قسمت دیگری از حرف هایش در خصوص این که قلعه نویی منتقدان دربی را اجنبی پرست توصیف کرده خاطرنشان می کند:« من نمی دانم این موضوع اصلا چه ربطی به اجنبی پرستی دارد. الان مربیان و بازیکنان خارجی زیادی در لیگ ما هستند که ما به آنها بهترین امکانات را داده ایم و آنها در کنار ما زندگی می کنند. این خارجی ها در کنار ما زندگی می کنند، اجنبی پرستی دیگر چه صیغه ای است؟ الان تمام دنیا در زمینه فوتبال با یکدیگر تبادل دارند و این حرف ها اصلا معنی ندارد.»
شرفی در قسمت دیگری از حرف هایش می گوید:« شما دیدید که در سال های گذشته بازیکنان زیادی از ایران در خارج از ایران بازی کردند.مهدی مهدوی کیا به جشن باشگاه هامبورگ دعوت می شود، حشمت مهاجرانی جایگاه برجسته ای در فوتبال آسیا دارد یا این که علی دایی به جلسات فیفا می رود. پس ایا باید بگوییم آنهایی که امسال دایی و مهدوی کیا را دعوت می کنند اجنبی پرست هستند؟»
شرفی در پایان حرف هایش خاطرنشان می کند:« من معتقدم انسان ها باید عزت نفس داشته باشند و این درست نیست که پول میلیاردی بگیرند، ماشین چندصدمیلیونی سوار شوند و آن وقت بگویند بخاری نداریم.زمانی که ما بازی نمی کردیم حتی درست و حسابی تغذیه نداشتیم و مشکلات زیادی وجود داشت ولی نمی گذاشتیم کسی متوجه شود و حداقل عزت نفش داشتیم.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)