سید جلال حسینی گفت: ما ۱۱ رقیب جدی و اصلی داریم که هر کدام می‌توانند جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند.

به نقل از خبرورزشی، خیلی‌ها معتقدند کاپیتان پرسپولیس یک کاپیتان ظاهری نیست که فقط بازوبند بر بازو ببندد و جلوتر از بقیه به زمین برود. او داخل زمین کارش را انجام می‌دهد، گل می‌زند و با تمام وجود دفاع می‌کند. فرقی هم نمی‌کند ۲ دقیقه بازی کند یا ۹۰ دقیقه فیکس باشد و بیرون زمین هم مراقب همبازیان جوان‌ترش است. صحبت از سیدجلال حسینی است. خیلی اتفاقی با این بازیکن باتجربه تماس گرفتیم که البته برای همکلام شدن با او بهانه به اندازه کافی داشتیم‌؛ از شایعه داد و بیداد در رختکن پرسپولیس بر سر بازیکنان بعد از بازی با پدیده بگیرید تا چمن ورزشگاه امام رضا (ع) و عملکرد مهاجمان تیم و… که کاپیتان به تمام این سؤالات با حوصله و شکیبایی جواب داد. مصاحبه با سیدجلال حسینی را با سؤالی درخصوص پیشنهاد حمید درخشان به دراگان اسکوچیچ برای دعوت کاپیتان پرسپولیس به تیم ملی آغاز کردیم.

ابتدا می‌خواهیم نظرت را درخصوص پیشنهاد حمید درخشان به دراگان اسکوچیچ برای دعوت تو به تیم ملی جویا شویم؟
این موضوع را در عید نوروز شنیدم اما ضمن تشکر از آقای درخشان باید بگویم من از تیم ملی خداحافظی کردم و قرار هم نیست آن را پس بگیرم. از طرفی در حال حاضر ما در تیم ملی مدافعان سرحال و جوان‌تری داریم که ماشاءا… خیلی هم خوب بازی می‌کنند. ان‌شاءا… با همین نفرات و سرمربیگری آقای اسکوچیچ به جام جهانی‌ قطر صعود خواهیم کرد.

ببخشید یک مقدار سؤالات ما پراکنده است اما از آنجایی که این تماس تلفنی بدون هماهنگی قبلی انجام شده، بنابراین پرسش‌هایی که به ذهنم می‌رسد را مطرح می‌کنم. راستی تو بعد بازی با پدیده مشهد در رختکن پرسپولیس بر سر همبازیانت داد و بیداد کردی؟
نه، اصلاً این‌طور نبوده است که من بخواهم در رختکن داد و بیداد کنم. خوشبختانه همبازیانم در پرسپولیس آنقدر حرفه‌ای هستند که نیازی به این کارها نباشد.

پس اصل ماجرا چه بوده است؟ یعنی هیچ صحبتی هم با بچه‌ها انجام ندادی؟
چرا، به بچه‌ها گفتم همه باید قدر موقعیت‌ها را بیشتر بدانیم. من خودم هم یک موقعیت خوب گلزنی داشتم که خراب کردم. باید با دقت بیشتری به توپ ضربه بزنیم و همین صحبت‌های معمولی که انجام دادیم اما فریاد و داد و بیداد هرگز!

درخصوص وضعیت چمن ورزشگاه امام رضا(ع) حرفی نداری؟ مربیان شما روی بلندی چمن استادیوم اعتراض داشتند و مسئولان و کادر فنی تیم پدیده هم منکر این مسئله شدند و گفتند دنبال بهانه‌گیری هستید. 
راستش را بخواهید حق با آقایحیی بود. بلندی چمن ورزشگاه مشهد واقعاً ما را اذیت کرد. پرسپولیس تیمی نیست که اهل بهانه‌گیری باشد. مگر ما به آلومینیوم اراک نباختیم؟ یا اینکه به صنعت نفت آبادان امتیاز ندادیم؟ حرفی زدیم؟ به نظر من هم چمن استادیوم امام رضا (ع) از حد استاندارد بلندتر بود.

از طرفی هم شما بازی خوبی انجام داده و موقعیت‌های زیادی داشتید. دلیل خراب شدن این موقعیت‌ها فقط بلندی چمن بود؟
من هم فکر می‌کنم بازی خیلی خوبی انجام دادیم. من، احمد (نوراللهی)، مهدی، شهریار، امید و… موقعیت گلزنی داشتیم. خیلی هم خوب بازی کردیم اما برخی اوقات توپ‌ها تبدیل به گل نمی‌شود. یک سانتر این طرف یا آن طرف می‌تواند سرنوشت یک ضربه را عوض کند. فوتبال همین است اما باز هم می‌گویم باید با دقت بیشتری ضربات نهایی را بزنیم. همین ۲ امتیاز بازی با پدیده که در مشهد از دست ما رفت، می‌تواند در پایان فصل خیلی اهمیت پیدا کند بنابراین باید باهوش‌تر باشیم.

با مهدی عبدی که صحبت می‌کردیم می‌گفت بلندی چمن ورزشگاه اجازه گلزنی در شرایط تک‌به‌تک را نداد و پای او را کشید. خودت به عنوان یک همبازی باتجربه‌تر فکر می‌کنی مشکل عبدی چه باشد؟
گفتم که فقط عبدی موقعیت خراب نکرد و خود من هم فرصت گلزنی داشتم. او مهاجم جوان و بااستعدادی است که می‌تواند خیلی بهتر از این بازی کند. عبدی باید بیشتر تمرین کند و فقط تمرین کند و تمرین. توجه به یکسری مسائل جانبی می‌تواند او یا هر جوان دیگری را از هدف دور کند.

ولی برخی‌ها استرس را عامل اصلی مشکل عبدی می‌دانند؟
باز هم تکرار می‌کنم همه چیز با خوب تمرین کردن و تمرکز داشتن حل می‌شود. عبدی هم می‌تواند با زدن اولین گل دوباره برگردد.

شهریار مغانلو خرید جدید پرسپولیس را در این مدت چطور دیده‌ای؟
شهریار پسر خوبی است و بسیار هم باشخصیت است. روحیه بالایی دارد و شرایط فعلی پرسپولیس را خیلی خوب درک کرده است. مغانلو یک مقدار نیاز به زمان دارد و ان‌شاءا… به زودی در ترکیب پرسپولیس گل زده و خودش را پیدا خواهد کرد.

عیسی آل‌کثیر هم برگشت. طفلکی نیامده باز حواشی در مورد او آغاز شد.
عیسی خودش هم متوجه شده که برای موفقیت باید آرامش داشته باشد. او هم مهاجم باکیفیتی است که با توجه به دوری از میادین رسمی زمان لازم دارد تا خودش را مثل سال گذشته نشان دهد.

حالا که صحبت از مغانلو شد، می‌خواهیم درباره خریدهای جدید پرسپولیس هم از تو سؤال بپرسیم.
مهدی ترابی که فصول گذشته با ما بود و شناخت بسیار خوبی از پرسپولیس دارد. او نیاز کمتری به هماهنگی داشت و حالا به خوبی در ترکیب تیم بازی می‌کند. فرشاد فرجی هم یک مدافع خوب است که کادر فنی با شناخت کافی او را خریده‌اند. حالا که این سؤال مطرح شد، می‌خواهم بگویم ما ۶ ماه خیلی سخت و دشوار را با کمبود مدافع و حتی مهاجم سپری کردیم.

منظورت نیم‌فصل اول لیگ بیستم است؟
دقیقاً! در نیم‌فصل اول ما مجبور شدیم از خط هافبک در دفاع میانی و حتی حمله استفاده کنیم و روزهای خیلی سختی را پشت‌سر گذاشتیم. با این حال بچه‌های تیم فداکارانه در هر پستی که کادر فنی صلاح دانست، بازی کردند.

کمال کامیابی‌نیا کنار خودت در پست غیرتخصصی دفاع وسط بازی کرد. خوب هم بازی کرد و…  
نه تنها کمال بلکه همه بچه‌ها فداکاری کردند که این جای قدردانی دارد.

راستی محمدحسین کنعانی‌زادگان قرار است فصل آینده به قطر برود؟
مگر قرار است برود؟

اخبار منتشر شده درخصوص او این را می‌گوید.
من در جریان این موضوع نیستم و خبری ندارم.

این گفت‌وگو زمانی انجام می‌شود که هنوز بازی سپاهان با سایپا آغاز نشده است. حواس شما پرسپولیسی به این بازی است یا نه؟
ما یاد گرفتیم و عادت کردیم روی کار خودمان تمرکز کنیم. حالا هر نتیجه‌ای تیم رقیب به دست آورد، خُب آورده است. ما باید کار خودمان را در بازی‌های پرسپولیس درست انجام دهیم.

ولی خیلی‌ها سپاهان اصفهان را اصلی‌ترین یا جدی‌ترین رقیب پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی می‌دانند.
به شخصه نه تنها سپاهان بلکه استقلال تهران، فولاد خوزستان، تراکتور تبریز و همه تیم‌های لیگ را سخت می‌دانم. همه تیم‌ها جلوی پرسپولیس با انگیزه فراوان بازی می‌کنند و دیگر حریف آسانی وجود ندارد.

سخت‌ترین رقیب شما برای قهرمانی کدام تیم است؟
ما در ادامه مسابقات لیگ برتر ۱۱ بازی با ۱۱ تیم‌ داریم. من می‌گویم همه این ۱۱ تیم که قرار است برابر پرسپولیس بازی کنند، رقیب اصلی ما هستند.

جالب شد! می‌گویی پرسپولیس برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی خودش ۱۱ رقیب جدی و اصلی دارد؟!
شک نکنید! ما ۱۱ رقیب جدی و اصلی داریم که هر کدام می‌توانند جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند. شاید در نگاه اول سپاهان، استقلال یا فولاد و تراکتور مدعی جدی به همراه پرسپولیس باشند اما تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، باید جلوی همه تیم‌ها با قدرت ظاهر شود.

بگذار یک جور دیگر سؤال خودمان را مطرح کنیم. پرسپولیس در ۴ سال گذشته ۴ بار توانسته به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسد. در این ۴ دوره هم تو بازیکن و کاپیتان پرسپولیس بوده‌ای. فکر می‌کنی این بار و لیگ بیستم چه تفاوتی با ۴ دوره قبلی داشته باشد؟
بارها گفتم این دوره سخت‌تر از ادوار قبلی است و برخی‌ها هم خُرده گرفته و می‌گیرند.

آخر تو هم خیلی این جمله را تکرار می‌کنی.
دلیل دارم! شما می‌توانید از قهرمانان المپیکی یا جهانی بپرسید. وقتی یک ورزشکار قهرمان جهان می‌شود، تکرار آن سخت‌تر از کسب قهرمانی است. آن ورزشکار اگر قهرمانی خودش را تجدید کند، برای بار سوم کار به مراتب سخت‌تری خواهد داشت. چهارمین مرتبه باز سخت‌تر شده و بگیرید الی آخر!

ورزشکارانی مثل یوسین بولت در دوومیدانی یا حسین رضازاده خودمان در وزنه‌برداری و همین‌طور سایتیف در کشتی توانسته‌اند بارها قهرمانی خود را تکرار کنند. 
این ورزشکاران جزو نوابغ هستند. در فوتبال هم همین موضوع صدق می‌کند…

(‌حرفش را قطع می‌کنم) این پرسپولیس هم تیم نابغه‌ای است؟
من چنین ادعایی ندارم. من از خودم نمی‌گویم اما ما تیم سختکوشی هستیم که برای موفقیت پرسپولیس همه وجود خود را می‌گذاریم. منظور من از بحث ورزشکاران قهرمان یادآوری سختی کار پرسپولیس برای کسب پنجمین قهرمانی بود. تکرار هر قهرمانی سخت‌تر از خود قهرمانی است و شک نکنید پنجمین قهرمانی متوالی سخت‌تر از اولین، دومین، سومین و چهارمین قهرمانی است. مصاحبه‌های تکراری من درباره سختی کار هم ناشی از همین مسئله است.

بسیار خوب، توضیح جامع و کاملی دادی. برگردیم به بازی با پدیده مشهد که پس از پایان مسابقه اعتراض نسبتاً تندی به سازمان لیگ داشتی و مصاحبه کوتاهی هم انجام دادی.
من حرف بدی نزدم. هیچ نظارتی روی حضور افراد اضافی در ورزشگاه مشهد نبود. حالا شما شاید سکوها یا کنار زمین را دیده باشید اما باور کنید ۱۵۰ یا شاید ۲۰۰ نفر در راهروهای استادیوم حضور داشتند که می‌توانست همین موضوع باعث انتقال ویروس کرونا باشد. چرا سازمان لیگ به جای نظارت دقیق فقط می‌خواهد بازی‌ها را به هر شکلی برگزار کند؟ این وسط نقش ناظر مسابقه چیست؟ اگر یکی از بازیکنان پرسپولیس کرونا گرفته و نتوانند در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند، چه کسی مقصر است؟ در آسیا که با ما شوخی ندارند! اگر جواب تست یک بازیکن مثبت شود، بلادرنگ او را به ایران برمی‌گردانند. متأسفانه آنچه دیده شد، عدم هماهنگی سازمان لیگ با هیئت فوتبال مشهد و بی‌توجهی ناظر مسابقه بود. اعتراض من هم روی همین مسئله بود که چرا کسی توجهی به این مسائل ریز اما مهم نمی‌کند.

حالا که بحث آسیا و مسابقات لیگ قهرمانان شد، می‌خواهیم درخصوص گرفتن میزبانی نمایندگان باشگاهی ایران و تیم ملی از سوی AFC بپرسیم.
به نظر شما چه باید بگویم؟ این همه ما زحمت‌ کشیدیم و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا رفتیم. ظرف ۴ سال دو بار نایب‌قهرمان شدیم که دست آخر کشور هندوستان میزبان شود؟ البته بحث من فقط راجع به پرسپولیس نیست. چرا باید استقلال نماینده کشورمان به عربستان سفر کند؟ آیا عربستان هم برای بازی به ایران می‌آید؟ همین‌طور فولاد خوزستان و دوست خوبم جواد نکونام که برای پلی‌آف باید به عربستان بروند. چرا؟ این همه انتظار از فولاد در اهواز وجود دارد اما بازی کردن در عربستان به نظر شما شرایط برابری خواهد داشت؟ این اتفاق تضعیف تیم‌های ایرانی و حتی بالاتر از آن فوتبال ایران است.

تیم ملی هم در حالی که بازی‌های رفت خود را در بحرین و زمین حریفان انجام داده حالا باید برای دیدارهای برگشت نیز به بحرین سفر کند!
خیلی تصمیم اشتباه و ظالمانه‌ای بود. کار تیم ملی خیلی خیلی سخت می‌شود. من نمی‌دانم آقایانی که به اسم ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا کرسی گرفته‌اند، چرا هیچ کاری نکردند؟ اگر نمی‌توانند خدمتی به فوتبال ایران کنند، چرا استعفا نمی‌دهند؟

البته فدراسیون جدید هم تازه روی کار آمده است و…  
بله، می‌دانم. من می‌گویم افرادی که در حال حاضر بدون کوچک‌ترین کارایی در کنفدراسیون فوتبال آسیا پست گرفته‌اند، باید جای خود را به کسانی بدهند که دل‌شان برای فوتبال این مملکت می‌سوزد. پرسپولیس باید به هند برود. استقلال در عربستان و فولاد خوزستان باید بازی حذفی خود را در کشور سعودی‌ها برگزار کند. تیم ملی هم در حالی باید به بحرین سفر کند که بازی رفت خود را در این کشور انجام داده؛ اینکه نمی‌شود.

شما در حالی باید به هندوستان سفر کنید که فصل گذشته نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شدید. حالا انتظارات از تیم پرسپولیس به شدت بالا رفته است. آیا این انتظارات به جاست؟
پرسپولیس همیشه تیم توقع بوده است. هواداران و حتی منتقدان همواره انتظار دارند ما بهترین نتایج را کسب کنیم و در هر جام یا رقابتی قهرمان شویم. ما به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس یاد گرفتیم همیشه آماده باشیم. البته نمی‌دانم شرایط کشور هند دقیقاً چگونه است. می‌گویند رطوبت بالاست ولی خدا را شکر از لحاظ ساعت خیلی فاصله نداریم. تلاش می‌کنیم این انتظارات را با ارائه بازی‌های خوب برآورده کنیم.

همین الان یک چیزی به خاطرم رسید. شجاع خلیل‌زاده در تیم ملی شماره ۴ را پوشید که سال‌ها تو در ترکیب تیم ایران می‌پوشیدی. نظری نداری؟
شماره ۴ تیم ملی مبارک شجاع خلیل‌زاده باشد. من خیلی خوشحالم که او بالاخره به حق خودش رسید، در تیم ملی فیکس شد و این پیراهن را پوشید. او همراه حسین (‌کنعانی‌زادگان)، سیدمجید (حسینی)، مرتضی (‌پورعلی‌گنجی) و… می‌توانند خط دفاع تیم ملی را بیمه کنند.

آیا شجاع برای پوشیدن پیراهن شماره ۴ تیم ملی به تو زنگ زد و رخصت گرفت؟
من و شجاع که مرتب با هم در ارتباط هستیم. او هم تماس گرفت و گفتم که خیلی خوشحالم شجاع شماره ۴ تیم ملی را می‌پوشد.

بازی بعدی شما قرار است روز پنج‌شنبه با نساجی مازندران برگزار شود. دیدار رفت شما در قائمشهر با تساوی یک-یک به اتمام رسید. فکر می‌کنی دیدار برگشت با چه نتیجه‌ای تمام شود؟
من فکر می‌کنم از زمانی که آقای ساکت الهامی سرمربی نساجی مازندران شده، این تیم متحول شده است. آنها در جام ‌حذفی و لیگ برتر سایپا را شکست داده و نفت مسجدسلیمان را هم بردند. تیم نساجی مربی کاربلدی بالای سر خودش می‌بیند و بازیکنان این تیم هم پس از ۳ برد روحیه گرفته‌اند اما ما هم محکوم به پیروزی هستیم. پرسپولیس باید در خانه برنده شود و می‌خواهیم با یک پیروزی و ۳ امتیاز به آسیا برویم. البته تأکید می‌کنم بازی بسیار سختی پیش‌روی ماست و باید شش‌دانگ باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)