پرسپولیس نیوز : دبیرکل فدراسیون فوتبال به اظهارات علی دایی درباره حکم کمیته انضباطی واکنش نشان داد.

مهدی محمد‌نبی در مورد رای صادر شده در پرونده علی دایی گفت: کمیته انضباطی در چارچوب آیین‌نامه خود مسائل را بررسی و رای را صادر می‌کند. شاید این آیین‌نامه مشکلاتی را با قوانین داخلی داشته باشد اما به هر حال آیین‌نامه فیفا به حساب می‌آید که تصویب شده و ما هم آن را ایرانیزه کرده‌ایم.

وی افزود: اینکه دایی گفته چرا به دیگر اظهارات مشابه واکنشی نشان داده نشده است، این پاسخ را دارد که هر حکمی نیازمند وجود متقاضی است یعنی آنکه باید خواهانی وجود داشته باشد تا به پرونده انضباطی رسیدگی شود. ما مدعی‌العموم نیستیم و تنها به پرونده‌هایی که در آن شکایتی مطرح شده و خواهانی وجود دارد رسیدگی می‌شود. در هر صورت معتقدم این اختلافات قابل حل است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس اعلام کرده، رای صادر شده بدون خواهان جدید بوده گفت: اگر باشگاه سپاهان مدعی و خواهان اولیه نبوده باشد حرف مسئولان باشگاه پرسپولیس درست است ضمن آنکه کفاشیان این پرونده را برای اعاده دادرسی ارجاع داده است.

نبی در مورد زمان صدور رای پرونده شکایت از محسن قهرمانی گفت: بهتر است از داور اسمی برده نشود اما به هر حال حسن‌زاده اعلام کرده که 2 هفته دیگر این رای صادر خواهد شد. او سفری به اردن داشته و بعد از بازگشت به این پرونده رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: بعد از صدور هر رای امکان تجدیدنظرخواهی وجود دارد و حتی باشگاه‌ها بعد از رای تجدیدنظر هم می‌توانند خواهان اعاده دادرسی شوند. کفاشیان در صورت موافقت دستور آن را خواهد داد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال اظهار داشت: پس از انقلاب برای سومین بار راهی جام‌جهانی شدیم در حالی که پیش از انقلاب این اتفاق تنها یک بار افتاده است. این نشان می‌دهد که ورزش ما بعد از انقلاب پیشرفت کرده است.

نبی در مورد حضورش در قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی گفت: بعضی فدراسیون‌ها با بنیه مالی قوی‌تر با 8 نفر در این مراسم شرکت کرده بودند. زمانی که هم‌گروهی آرژانتین با ایران اعلام شد و قرعه این گروه خوانده شد در سالن همهمه ایجاد شد. بی‌تردید کی‌روش هم یکی از 10 مربی برتر دنیاست وقتی که مربیانی چون کاپلو، دل‌بوسکه یا فردی چون زین‌الدین زیدان به سمت او می‌آیند و صحبت می‌کنند نشان می‌دهد که کی‌روش در دنیا از چه جایگاه خوبی برخوردار است.

وی در مورد محل اقامت تیم ملی فوتبال در برزیل گفت: اوایل ژوئن تیم ملی به سائوپائولو خواهد رفت و در هتل سزار پارک مستقر خواهیم شد. طبقه هشتم این هتل که 40 اتاق دارد به طور کامل برای تیم ملی در نظر گرفته‌ایم و هیچ فرد دیگری اجازه ورود به این طبقه را ندارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره کمپ تیم ملی در سائوپائولو خاطرنشان کرد: در پاسخ به آنهایی که می‌گفتند چرا کی‌روش سفرهای مختلفی را به برزیل دارد باید بگویم یکی از کارهای او انتخاب همین کمپ بود. زمانی که در برزیل بودیم از پرتغال، کلمبیا و آلمان برای انتخاب این کمپ آمده بودند اما به دلیل آنکه این کمپ و هتل را انتخاب کرده بودیم و فیفا آن را تایید کرده بود تیم‌های دیگر نتوانستند در آن اسکان یابند. خوشبختانه فاصله پروازی سائوپائولو با سه شهری که در آن بازی داریم، یک ساعت است.

وی درباره  اینکه کی‌روش از هم‌گروهی ایران و آرژانتین خوشحال بوده و یا نه، پاسخ داد: کی‌روش از گروه‌بندی جام جهانی راضی بود و البته اینکه با آرژانتین یا تیم دیگری هم‌گروه شویم برای او فرقی نداشت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره شانس ایران برای صعود از گروه خود گفت: همه چیز بستگی به شرایط تیم دارد و اگر بازیکنان و تیم ملی از نظر بدنی در شرایط مطلوب باشند امکان صعود تیم ایران از این گروه وجود دارد.

نبی در خصوص دیدارهای دوستانه تیم ملی اظهار داشت: یکی از شرایط ایران برای برگزاری دیدارهای دوستانه این است که تیم‌هایی را برای دیدارهای تدارکاتی در نظر بگیریم که در قد و قواره‌ سه تیم گروه ما در جام‌جهانی باشند. به همین منظور فردا جلسه‌ای را با حضور آقای کفاشیان و کی‌روش برگزار خواهیم کرد تا در این خصوص صحبت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که کاپلو سرمربی تیم ملی روسیه برای برگزاری دیدار دوستانه با ایران ابراز تمایل کرده بود، خاطرنشان کرد: آقای کاپلو قبل از مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی جلسه‌ای با آقای کی‌روش داشت و بحث آنها این بود که در اسفندماه (5 مارچ) دیداری دوستانه در یکی از شهرهای روسیه با تیم ملی این کشور برگزار شود. آقای کی‌روش به این درخواست پاسخ منفی نداد و اعلام کرد بعد از قرعه‌کشی این پیشنهاد بررسی می‌شود. بعد از قرعه‌کشی نیز آقای کی‌روش تمایل‌شان این بود ما با تیم‌های آفریقایی و اروپای شرقی دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه کفاشیان اعلام کرده اگر کی‌روش بخواهد جام حذفی برگزار می‌شود، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم اما حتما آقای کفاشیان این صحبت را کرده است. من فقط این را می‌دانم جلسه فردای ما مربوط به کمپ تیم ملی و بازی‌های دوستانه خواهد بود.

نبی درباره اینکه فدراسیون فوتبال ایران مخالف برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‌های حاضر در جام جهانی است، گفت: دلیل مخالفت این است که احتمال دارد در مراحل بعدی به این تیم‌ها بخوریم و احتمالا به این دلیل گفته شده که با آنها بازی نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: در برزیل که حضور داشتیم رسانه‌های این کشور از ما می‌پرسیدند که چه کاری انجام دادیم که فوتبال ساحلی ما توانست قهرمان جام بین قاره‌ای شود، آنها با توجه به این نتایج معتقدند که ما در جام جهانی شگفتی‌ساز خواهیم شد. تیم ملی ما ظرفیت فنی بالایی دارد و اگر تعامل با باشگاه‌ها صورت بگیرد بهتر خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا آژانس مسافرتی تحت نظر فدراسیون و با رقم‌هایی چون 50 یا 60 میلیون تومان علاقه‌مندان را به جام جهانی اعزام می‌کنند، تاکید کرد: به هیچ عنوان فدراسیون آژانسی را تحت پوشش ندارد و بهتر است همه مراقب این موضوع باشند. اگر موضوعی از طریق سایت فدراسیون اعلام شد به آن توجه کرده و در غیر آن صورت از چنین مسائلی پرهیز کنند.

نبی در مورد رقابت فدراسیون فوتبال ایران با فدراسیون کشورهایی که 300 میلیون دلار هزینه می‌کنند، گفت: بودجه ما در مقابل آنها 30 میلیون دلار است و اگر این شرایط باشد به جای رقابت تنها باید به فکر بقای خود در فوتبال باشیم. با این وضعیت نمی‌توانیم در رقابت از آنها پیش بیفتیم و معتقدم تاکنون هم برخی موفقیت‌های ما در درجه اول به خاطر لطف خدا و سپس پتانسیل فوتبالی کشورمان بوده است.

وی درباره بحث فهرست 50 نفره کی‌روش و اینکه نام مهدی رحمتی در این فهرست قرار دارد، عنوان کرد: کی‌روش چنین فهرستی به ما نداده و تازه قرار است فردا با او جلسه داشته باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه از قول کی‌روش گفته شده بازیکنانی که در اردیبهشت برای تیم‌هایشان در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود را خط می‌زند، گفت: این موضوع شایعه است و نکته‌های رسانه‌ای است. من بعید می‌دانم کی‌روش که یک مربی حرفه‌ای است در چنین مباحثی ورود کند. عده‌ای می‌خواهند فضای خوب میان سرمربی تیم ملی و سرمربیان باشگاهی را به هم بزنند.

نبی ادامه داد: از مدیران و سرمربیان باشگاه‌ها می‌خواهم که با تیم ملی فضای تعاملی داشته باشند چرا که نظر و خواسته کی‌روش این است که تیم ملی موفق باشد و همه دلسوزان باید در این زمینه کمک کنند.

وی در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال چگونه با باشگاه‌های سپاهان، تراکتورسازی، استقلال و فولاد تعامل خواهد کرد، گفت: آقای فتح‌الله‌زاده در صحبت‌هایی که داشته است به نکته خوبی اشاره کرده و ما باید با هم صحبت کنیم تا به نتیجه برسیم. برنامه‌ریزی AFC از گذشته طوری بوده که به شرق آسیا مربوط می‌شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: 90 درصد بازیکنان استرالیا لژیونر هستند، کره و جنوبی و ژاپن نیز به شکل دیگر و بازیکنان ملی آنها چندان در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند و به همین دلیل برنامه‌ریزی AFC به نفع آنها است.

نبی با بیان اینکه تاج در جلسه قبلی با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به این موضوع اشاره کرده، گفت: آقای تاج در جلسه قبلی‌اش با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرده که تقویم AFC برای تیم‌های شرق آسیایی نوشته شده و غرب آسیا از این موضوع متضرر می‌شود. در جلسه پیش‌رو نیز آقای کفاشیان قرار است نظرات و پیشنهادات خود را بیان کند؛ البته تا سال 2016 تغییری در تقویم مسابقات نخواهیم داشت و تا آن موقع غرب آسیا متضرر خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)