مرجع خبری پرسپولیس : در حالي كه مسوولان سازمان خصوصي‌سازي از اعلام اظهار‌نظر رسمي در خصوص سرانجام واگذاري استقلال و پرسپوليس خودداري مي‌كنند…

 

بررسي‌هاي ايسنا از واگذاري دو باشگاه ورزشي نشان مي‌دهد كه علي‌رغم مشخص‌شدن وزير ورزش وجوانان، تاكنون هيچ‌گونه تصميم‌گيري در خصوص نحوه‌ي وا‌گذاري اين دو باشگاه ورزشي گرفته نشده است و چگونگي واگذاري اين دو باشگاه حساس و پرطرفدار در بلاتكليفي به سر مي‌برد.

 

قيمت‌گذاري دو باشگاه ورزشي در حالي ماه گذشته به پايان رسيد كه…قيمت پيشنهادي سازمان خصوصي سازي براي استقلال و پرسپوليس واكنش‌هاي زيادي را برانگيخت و اختلاف‌نظرهاي فراواني را در خصوص نادرست بودن قيمت گذاري و نيز نحوه‌ و ميزان واگذاري اين دو باشگاه در جامعه ورزشي ايجاد كرد.

 

به اين ترتيب سازمان خصوصي‌سازي به كمك موسسه هوشمند تدبير كه گفته مي‌شود در ارزشگذاري برند تخصص دارد بر اساس ارزش برند باشگاه استقلال را 42 و باشگاه پرسپوليس را 45 ميليارد تومان قيمت گذاري كرد كه اين قيمت‌گذاري تنها براساس برند دو باشگاه صورت گرفت و صورت‌هاي مالي اين دو باشگاه در قيمت‌گذاري لحاظ نشد، اين در حالي است كه در ارزش‌گذاري هر شركتي صورت‌هاي مالي آن از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، ولي به دليل زيان ده بودن استقلال و پرسپوليس تنها برند دو باشگاه مورد توجه ارزش‌گذاران قرار گرفته است.

 

بررسي‌هاي ايسنا از آخرين وضعيت واگذاري استقلال و پرسپوليس نشان مي‌دهد كه به دليل زيان‌ده‌بودن اين دو باشگاه ابتدا بايد ساختار مالي آنها اصلاح شود تا بتواند وارد فرابورس شود، زيرا به دليل اشكالات عديده اي كه در صورت‌هاي مالي استقلال و پرسپوليس وجود دارد،اين دو باشگاه حتي قابليت واگذاري از طريق فرابورس را هم ندارد به اين ترتيب صورت‌هاي مالي سرخابي‌ها در حال بررسي است تا حداقل قابليت گزارش‌گيري و ارائه داشته باشد.

 

همچنين با توجه به حساسيت‌هاي واگذاري استقلال و پرسپوليس قرار است واگذاري دو باشگاه در قالب رد ديون به كانون هواداران مورد بررسي قرار گيرد يا به صورت مذاكره‌اي به فروش برسد، ولي تاكنون جلسه‌اي براي تعيين نحوه و ميزان واگذاري آن تشكيل نشده است.

 

هم‌چنين اين دو باشگاه بعد از قيمت‌گذاري و تعيين وزير ورزش هنوز مجال حضور در هيات واگذاري را نيافته است و وزير جديد ورزش قرار است با مدير عامل باشگاه ورزشي جهت بررسي نحوه‌ي واگذاري جلسه‌اي برگزار كند كه زمان برگزاري اين نشست نيز مشخص نيست.

 

با مشخص شدن وزير ورزش و جوانان و راي اعتماد مجلس به وزير جديد، سهام باشگاه استقلال و پيروزي قرار بود نيمه مرداد ماه به هيات واگذاري برود ولي اشكالات صورتهاي مالي اين دو باشگاه و چگونگي و ميزان واگذاري آنها باعث شده است تا واگذاري اين باشگاه پر طرفدار بي نتيجه بماند.

 

پيش از اين واگذاري سرخابي‌ها قرار بود درهفته اول تير ماه و قبل از شروع ليگ انجام شود كه اين امر تا مشخص شدن وزير ورزش به تاخير افتاد و اعلام سازمان خصوصي‌سازي در مورد قيمت پيشنهادي بحث‌ها و واكنش‌هاي فراواني را در محافل ورزشي به همراه داشت و سوالات زيادي در خصوص نحوه‌ قيمت‌گذاري، علت گران‌ بودن پرسپوليس نسبت به استقلال، نحوه‌ واگذاري و خريداران احتمالي آن مطرح كرد.

 

به اين ترتيب بعد از گذشت سه سال از موضوع واگذاري استقلال و پرسپوليس هنوز مشخص نيست كه سرانجام واگذاري اين دو باشگاه پرطرفدار ورزشي به كجا ختم مي‌شود و با توجه به اشكالات فراواني كه در صورت‌هاي مالي و نحوه‌ي قيمت‌گذاري آنها وجود دارد آيا امكان واگذاري سهام آنها وجود دارد يا نه؟ زيرا با وجود قيمت گذاري سهام اين شركت و تعيين وزير ورزش و جوانان هنوز ابهامات زيادي در خصوص نحوه قيمت گذاري،نحوه فروش،روش واگذاري و ميزان واگذاري سرخابي ها وجود دارد و آينده واگذاري آن را با چالش و ابهام مواجه كرده است.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)