پرسپولیس نیوز : رئیس سازمان لیگ برتر گفت: بلیت‌فروشی مسابقات به استقلال، پرسپولیس و سایر باشگاه‌های لیگ برتر واگذار می‌شود.

 مهدی تاج در مورد درخواست دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای واگذاری بلیت‌فروشی دیدارهای لیگ برتر گفت: از دیدارهای همین هفته آمادگی داریم بلیت‌فروشی بازی‌های لیگ برتر را به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار کنیم.

وی افزود: علاوه بر این دو باشگاه، هر باشگاه دیگری که آمادگی پذیرش این موضوع را داشته باشد می‌تواند اختیار بلیت‌فروشی بازی‌های خود را داشته باشد و سازمان لیگ آماده واگذاری این مسئولیت است.

 

مهدی تاج که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود در خصوص بلیت الکترونیک عنوان کرد: بلیت باید در ورزشگاه‌ها انجام می‌شد که خوشبختانه ما از ورزشگاه آزادی شروع کردیم. وقتی برای ورزشگاه 100 هزار نفری این کار می‌تواند انجام شود پس در ورزشگاه‌های کم تماشاگر راحت تر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای آنکه مردم استقبال بیشتری کنند در هیئت رئیسه لیگ مصوبه کردیم که کسانی که برای نیم فصل بلیت خریداری کنند، تخفیف بدهیم تا با این کار به بلیت الکترونیک رو بیاورند، اما هیچ کس نپسندید.

وی در پاسخ به این سوال که استقلال و پرسپولیس از اینکه بلیت فروشی به آنها واگذار نمی‌شود، گلایه دارند، راه کارشان برای این مشکل چیست، گفت: من هم قبول دارم و ای اف سی هم می‌گوید که باشگاه‌ها باید بلیت فروشی کنند.خوشبختانه در هیئت رئیسه لیگ تصمیم بر این است که به آنها واگذار شود، ما آمادگی داریم که از همین بازی آینده این کار را انجام دهیم. فکر می‌کنم به این شکل حقوق باشگاه‌ها هم رعایت می‌شود. امیدوارم روزی بیایید که ورزشگاه‌ها هم به باشگاه‌ها واگذار شوند چون در این صورت هزینه نگهداری هم به دوش خود آنها خواهد افتاد و این به نفع دولت هم خواهد بود. ما در جلساتی که با صالحی امیری داشتیم او هم همین نظر را داشت.

وی در خصوص بازی استقلال مقابل اف‌سی سئول و شکست این تیم گفت: نماینده ایران بازی بسیار خوبی انجام داد، هر دو تیم نشان دادند که استحقاق رسیدن به این مرحله را دارند.استقلال با وجود اینکه نکونام و آندو را نداشت، خوب بازی کرد و به آنهایی که به دنبال بازی پرکیفیت بودند از آن راضی هستند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال در خصوص فساد و تبانی در فوتبال و اینکه پرونده‌ها در چه مرحله‌ای است، گفت: سوء جریان مالی و تبانی هر جا که پول باشد وجود دارد، سال گذشته در لیگ یک وجود داشت که خوشبختانه رای به سقوط یک تیم دادند که اتفاق خوبی بود. در کمیسیون اصل 90 هم این موضوع بررسی می‌شود و همه نمایندگان حساس هستند که ابتدا ببینند چه کمکی می‌توانند به پاک شدن فوتبال انجام دهند و سپس بدانند چقدر این حرفها، حرفهایی که مطرح می‌شود، درست است؟

وی در خصوص بحث داوری گفت: نمی‌توانیم داوری را به کل لیگ تعمیم دهیم اما در این بخش هم مراقبت همیشه لازم است و این لازمه‌اش این است که تک صدایی از کمیته داوران بیرون بیاید.

تاج ادامه داد: مسئله‌ای که خود من هم اصرار دارم که اتفاق بیفتد خصوصی سازی است، وقتی خصوصی سازی صورت بگیرد، صاحب منفعت دنبال پولش می‌گردد و کمتر این اتفاقات خواهد افتاد.

تاج عنوان کرد: من هم قبول دارم قهرمانی سوت اشتباهی زد و قضاوت او درنتیجه تاثیر داشت اما حالا مسئولان پرسپولیس ادعایی مطرح کردند که در حال حاضر رسیدگی می‌شود و نظر آنها این است که این قضاوت معنی دار بوده است.

رئیس سازمان لیگ برتر در خصوص صحبت‌های مرتضی کریمی که گفته بود، یک نفر در سازمان لیگ 16 میلیون تومان به یورو دریافت کرده است، گفت: او در برنامه 90 ادعایی را مطرح کرد که خود بنده شخصا این موضوع را بررسی و در وهله اول شکایت کردم.اگر فردی ادعایی را مطرح می‌کند، باید آن را ثابت کند. کریمی هم حالا عذرخواهی کرده و گفته است براساس شنیده‌ها صحبت کرده‌ام، اگر من شکایت نمی‌کردم، شاید در ذهن مردم باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: احساس من این است که وقتی در فوتبال ادعایی می‌شود مسئولش باید برود و آن را محکم بررسی یا شکایت کند.

تاج در خصوص پیام های کوتاه و سودهایی که از این طریق به فوتبال نمی‌رسد عنوان کرد: این حق است که درآمدهایی از طریق فوتبال کسب می‌شود باید به سازمان لیگ برسد، الان 80 درصد درآمد سازمان لیگ به باشگاه‌ها می‌رسد، 10 درصد به فدراسیون و 5 درصد به خود سازمان. ارائه خدمات ارزش افزوده سرویس‌های پیام کوتاه هم حق ما است، اگر سامانه پیام هوشمند صوتی هم فوتبالی باشد باید به سازمان برسد.

وی ادامه داد: یک پیام کوتاه 25 تومان است، 12 تومان آن فنی و 9 تومان حق ارجاع کننده و ما بقی سود است که باید حق سازمان لیگ دیده شود.اگر برنامه تلویزیونی هم مسابقه پیام کوتاه داشته باشد، بخشی از آن برای سازمان لیگ است البته مراحل جلوتری از صدا و سیما داریم که باید پولمان را از آنها بگیریم. اگر زورمان هم رسید از صدا و سیما هم دریافت خواهیم کرد.

رئیس سازمان لیگ در مورد حضور نمایندگان ای اف سی در ایران عنوان کرد: آنها دوشنبه می‌آیند و روز سه شنبه در خصوص سهمیه‌ سال آینده جلسه داریم. برنامه آنها بازی در 9 باشگاه است. ما هم اسناد را آماده و ارسال کردیم و تایید شده است. آنها فقط می‌آیند تا ممیزی کنند.

وی ادامه داد: از ورزشگاه‌های سردار جنگل، عضدی، آلومینیوم، حافظیه، نفت آبادان بازدید خواهند کرد.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه ایران کم خواهدشد، یا خیر، گفت: امیدوارم بیشتر شود.قبلا 7 ورزشگاه درجه A گرفته بودند اما حالا دو سه ورزشگاه دیگر اضافه شدند. ورزشگاه‌های تختی ،دستگردی و حافظیه مشکل اسکوربورد و نور داشتند که تا حدودی حل شده است.

تاج عنوان کرد: مسئولان ای اف سی توجه زیادی به چمن ندارند و به نور و جایگاه‌های وی ای پی ایراد می‌گیرند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)