پرسپولیس نیوز : به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان برای طرحی که ارایه شده بود تا اداره پرسپولیس و استقلال واگذار شود، مخالف بوده و تنها با شرایط اسپانسری کنار می آیند.

از چند هفته قبل طرحی در حوزه پرسپولیس و استقلال مطرح شد که براساس آن صحبت از واگذاری اداره امور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال توسط شرکت های شبه خصوصی زیرمجموعه دولت بود. از ابتدای طرح این موضوع عنوان می شد که شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری برای این منظور در نظر گرفته شده است. هرچند در این مدت هیچگاه مطرح نشد که این طرح از سوی دولت بوده یا اینکه معاون اول رییس جمهور در صدد اجرای آن است اما حضور اسلامیان در صندوق و ارتباط نزدیکی که وی از سال های قبل با اسحاق جهانگیری داشت این مساله را مطرح می  کرد که با توجه به مشکلات و دشواری های امر خصوصی سازی دو باشگاه و در عین حال چالش های اداره دولتی این دو مجموعه این طرح میانه مورد وثوق قرار دارد. هرچند به نظر می رسد وزارت ورزش در این مدت با دستوری از سوی هیات و دولت و معاون اول رییس جمهور روبه رو نبود، اما این تحلیل نیز وجود دارد که صندوق بازنشستگی با هدایت اسلامیان نباید چندان هم بی گدار وارد معرکه شده باشد.

در این میان به نظر می رسد با توجه به روندی که مذاکرات در وزارت ورزش دنبال کرده است این وزارت طرح مذکور را وتو کرده باشد. اسلامیان که به نظر می رسد بدون آنکه تمایلی به مطرح شدن نام خود و مجموعه اش در این ماجرا ندارد، پیش از این طرح مشابهی را در سپاهان و ذوب آهن اجرا کرده و جواب گرفته بود.

آخرین خبرها از وزارت ورزش حکایت از آن دارد که به طرف های مذاکره از گروه صنعتی ملی گفته شده است واگذاری به هیچ وجه مدنظر نیست و آنها تنها می توانند در قالب پیشنهاد اسپانسری گفت وگوها ادامه دهند. که این امر نیز به دو جهت مورد قبول طرف مقابل قرار نگرفت. یکی اینکه این وضعیت باعث چندگانگی مدیریت می شود و دیگر اینکه نظر AFC مبنی بر اداره باشگاه های حرفه ای توسط بخش خصوصی تامین نخواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)