پرسپولیس نیوز : افشین اسماعیل زاده قصد بازگشت به کشور دارد.

پس از بازگشت دو بازیکن پرسپولیس که با آرزوی پیشرفت فوتبالی راهی پرتغال شده بودند اما در نهایت بدون هیچ دستاورد مثبتی، به این تیم تهرانی برگشتند، افشین اسماعیل‌زاده آخرین نفر این گروه سه نفره هم به دلیل مشکلات مالی قصد دارد عطای بازی در تیم بیرامار را به لقایش بخشیده و برای گرفتن مطالباتش از پرسپولیس، به ایران بازگردد.

 

مراسم امضا تفاهم نامه باشگاه پرسپولیس با باشگاه بیرامار پرتغال برای انتقال افشین اسماعیل‌زاده، حسین کنعانی و میلاد کمندانی به این تیم پرتغالی، روز نهم شهریورماه امسال با حضور محمد رویانیان مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس و امین پیشیار مدیرعامل وقت باشگاه بیرامار پرتغال برگزار شد.

در آن مقطع امین پیشیار جمله معروف "چشم بسته این سه بازیکن را قبول کردیم" را به کار برد و گفت بود: "مربیان ما فیلم بازی‌های بازیکنان پرسپولیس را دیده‌اند. آنها الان لحظه شمار می‌کنند که این بازیکنان برسند و ان شالله با آمادگی خود از هفته آینده برای تیم ما به میدان بروند."

محمد رویانیان هم در آن نشست اعلام کرد: "امروز هم که سه بازیکن جوان و مستعد ما به لیگ پرتغال می‌روند تا هم آموزش فنی ببینند و هم دانش خود را بالاتر ببرند. در هیچ کدام از این باشگاه‌های ایرانی چنین اتفاقاتی نیفتاده است و ما این کار را استارت زدیم."

وی درباره نحوه قرارداد سه بازیکن پرسپولیس با باشگاه بیرامار گفت: "پول قرارداد امسال این بازیکنان را باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌کند و هزینه یکسال حضور آنها را در پرتغال، باشگاه بیرامار تقبل کرده است. اگر سال آینده این بازیکنان در بیرامار بمانند پول آنها را به ما می‌دهند، اما اگر این بازیکنان را به کشورهای دیگر بفروشیم در حق انتقال بازیکن سهیم هستیم در واقع 60 درصد قرارداد به ما می‌رسد و 40 درصد آن به باشگاه بیرامار."

اما دوران حضور این بازیکنان در تیم بیرامار پرتغال زیاد طول نکشید و حسین کنعانی که برخلاف افشین اسماعیل‌زاده روزهای خوبی را نداشت، خیلی زود دیپورت شد و به تمرینات پرسپولیس بازگشت. میلاد کمندانی هم وضعیتی بهتر از کنعانی نداشت و بالاجبار به تهران بازگشت تا تمریناتش را با سرخپوشان پیگیری کند.

در این بین افشین اسماعیل‌زاده کاپیتان تیم فوتبال نوجوانان ایران در جام جهانی 2009 نیجریه، توانست با وجود مشکلات شدید مالی، جایی برای خود در تیم بیرامار پرتغال پیدا کرده و حتی عملکرد خوبش باعث شد مورد توجه تیم‌هایی از جمله تیم "ب" بنفیکا قرار بگیرد.

اما مشکلات اسماعیل‌زاده از زمانی شروع شد که برای همراهی تیم زیر 22 سال در مسابقات قهرمانی آسیا به ایران آمد. وی پس از پایان آن رقابتها به دلیل مشکلات صدور روادید بالاجبار بیش از یک‌ماه در تهران باقی‌ماند و وقتی به پرتغال بازگشت، با مشکل جدیدی مواجه شد.

در زمان سفر اسماعیل‌زاده به ایران، امین پیشیار مدیرعامل و جورج نوس سرمربی بیرامار به همکاری خود با این باشگاه پایان داده و جای آنها مدیرعامل و یک مربی ایتالیایی به این تیم پرتغالی آمده بودند، اتفاقی که باعث شد بازیکن پیشین تیم‌های نوجوانان و جوانان کشورمان از ترکیب تیم بیرامار دورتر شود.

در کنار این اتفاقات، مشکلات مالی روزهای سختی را برای این بازیکن در پرتغال رقم زده است. اسماعیل‌زاده پیش از حضو در پرتغال نشستی را با محمد رویانیان برگزار کرد که مدیرعامل وقت پرسپولیس از این بازیکن خواست قراردادی را امضا کند که مبلغ آن مشخص نبود.

رویانیان در پاسخ به اسماعیل‌زاده که مبلغ این قرارداد چقدر است؟، گفته بود"200 میلیون تومان برایت می‌نویسم، فقط برو زودتر". امام وردی هم به این بازیکن اعلام کرد مبلغ این قرارداد را درست می‌کند اما نه تنها چنین مبلغی به اسماعیل‌زاده پرداخت نشد، بلکه هیچکس هم در پرسپولیس جوابگوی این بازیکن نیست.

در این شرایط پدر اسماعیل‌زاده بارها به باشگاه رفته است و مسئولان پرسپولیس به او گفته‌اند: "هیچ پولی به افشین تعلق نگرفته، چون قرارداد مالی با باشگاه تنظیم نشده است. کاپیتان تیم فوتبال نوجوانان ایران در جام جهانی 2009 نیجریه این روزها اجاره خانه‌اش در پرتغال را هم خودش پرداخت می‌کند و در ماه‌های نخست حضورش در این کشور اروپایی و به دلیل بی‌پولی در غربت، 2 ماه شیر و کیک خورده بود.

اسماعیل‌زاده با تایید این اتفاقات  گفت: "درحالیکه انتظار داشتم محمد رویانیان که لطفش شامل حال من شده، در این شرایط هم به من کمک کند، متاسفانه نه تنها او، بلکه سایر مسئولان باشگاه هم به فکر من‌ نیستند و با شرایط سختی که دارم، شاید به ایران بازگشتم تا پیگیر حل مشکلاتم باشم."

وی همچنین اظهار کرد:" من چند پیشنهاد از تیم‌‎های اروپایی دارم اما می‌خواستم تا پایان فصل تنها به تمرین کردن و بدست آوردن فرصت بازی در تیم بیرامار باشم ولی مشکلات بسیار مالی، تاثیر منفی هم روی عملکردم داشته است."

کاپیتان تیم فوتبال نوجوانان ایران در جام جهانی 2009 نیجریه در پایان گفت:" امیدوارم یک نفر به داد من برسد. از آقایان علی پروین و محمد رویانیان درخواست می‌کنم، به وضعیت من رسیدگی کنند زیرا از اینجا هیچکس جواب من را نمی‌دهد."
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)