مرجع خبری پرسپولیس : «داور ، شیث ، زمین ، لیدرها،  فدراسیون» . ترکیب کلمات بالا را در فصل جاری زیاد ترجیع بند کلمه «باخت پرسپولیس» شنیده اید که به همین دلیل علی دایی به عنوان یک مربی بهانه گیر و غیرواقع گرا لقب گرفته است.

دیروز برای اولین بار در طول فصل سه تیم بالای جدولی سپاهان ، ذوب آهن و استقلال همزمان در یک روز شکست خوردند تا روی دیگر فوتبال نمایان شود. بد نیست پس از این باخت ابتدا جملات کلیدی که از زبان مسئولان سایر تیم ها مطرح شده را مروری بکنیم:

فتح الله زاده سرپرست استقلال : «رفاقت کمالوند با داور کار دست استقلال داد.»

امیرحسین صادقی کاپیتان استقلال: «به زور داور بردند.»

منصور ابراهیم زاده سرمربی ذوب آهن «مظفری زاده عامل باختمان بود/ او توپ را عقب تر می کاشت تا سریع شروع نکنیم!»

 

و اما پرویز مظلومی سرمربی استقلال پس از دربی: «باید به داور ایرانی فرصت داد/اگر ببازیم هم داوری را بهانه نمی کنیم»

 

***

 

تنها یک هفته پس از برگزاری دربی هفتاد پایتخت و اقبال بلند آبی های تهران با کسب پیروزی با یک موقعیت گل و لطف بی دریغ محسن ترکی ، با اولین باخت صدای اعتراض استقلالی ها به داوری گوش فلک را کر کرده و با مطرح کردن رفاقت داور با سرمربی تیم حریف اساس داوری کشور را زیر سوال می برند.

 

اعتراض به اشتباهات داوری امری بدیهی است اما اینکه مسئولان یک تیم پس از پیروزی داوری کشور را پاک تر از آب روان و پس از اولین شکست روابط حاکم بر آن را سیاه تر از هر چیزی توصیف میکنند جای  تأمل دارد.

 

علی دایی پس از دربی در مکالمه تلفنی با برنامه نود حرف جالبی خطاب به پرویز مظلومی زد. دایی گفت: «من از آقای مظلومی یک سوال دارم ، اگر تیم ایشان هم در بازی رفت و برگشت به خاطر اشتباه داوری شکست خورده بود و 6 امتیاز از دست می داد این گونه از داور ایرانی دفاع می کرد و اشتباهات داوری را اجتناب ناپذیر عنوان می کرد؟»

 

 

از طرف دیگر ذوب آهنی ها که هرگز انتظار تحقیر با سه گل برابر پرسپولیس را در ورزشگاه فولادشهر نداشتند هم اظهارات جالبی را مطرح می کنند. ابراهیم زاده سرمربی این تیم داوری سعید مظفری زاده در بازی رفت و برگشت برابر پرسپولیس را عامل باخت تیمش معرفی می کند در حالی که در طول 180 دقیقه بازی رفت و برگشت این دو تیم حتی یک صحنه مشکوک درون محوطه های جریمه دو تیم نیز اتفاق نیفتاده است و توسل به داوری برای توجیه شکست با اختلاف 5 گل در مجموع اندکی نابخردانه به نظر می رسد.

دلایل ابراهیم زاده برای مطرح کردن بحث تاثیرگذاری داوری در نتیجه بازی هم در نوع خود جالب است. سرمربی ذوب آهن چند متر جابجا کردن مکان ضربه شروع مجدد را یکی از عوامل ضربه خوردن تیمش از اشتباهات داوری در مسابقه برابر پرسپولیس عنوان کرده است!

 

***

 

پرسپولیسی ها در مسابقاتی که با اختلاف یک گل شکست خورده اند و گلشان در شرایطی که زننده  گل یک متر عقب تر از آخرین مدافع حریف بوده(در بازی رفت برابر استقلال) مردود شده و پنالتی مسلمشان در حالی که دروازه بان حریف پای مهاجم را قطع کرده(در بازی برگشت برابر استقلال) گرفته نمی شود ، وقتی از مشکلات داوری به عنوان عاملی از شکست صحبت کردند به شدیدترین شکل ممکن از سوی اصحاب رسانه محکوم شدند.

 

حال باید دید در شرایطی که پرسپولیسی ها به دلیل اعتراضات به حق خود بهانه گیر و غیرواقع بین معرفی شدند برخورد با اعضای سایر تیم ها که ادعاهای واهی و بی پایه و اساس داوری را عامل شکست خود مطرح می کنند چگونه خواهد بود.

انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)