مرجع خبری پرسپولیس : رای عجیب کمیته انضباطی بر علیه باشگاه پرسپولیس بسیاری از تخلفات در چارت اداره فوتبال ایران را برملا کرد.

 

در شبی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اعلام رای غیرقانونی خود علیه باشگاه پرسپولیس رسوا شد، هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری و مسائل حقوقی فوتبال از تخلفات حسین عسگری در کمیته داوران رونمایی کرد.

 

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ هوشنگ نصیرزاده که از سیمای اهواز روی آنتن برنامه 90 آمده بود، در ابتدای صحبت هایش در خصوص تصمیم رفعتی برای نیمه تمام ماندن بازی پرسپولیس و داماش گفت: رئیس کمیته داوران یوفا می گوید که همواره به داوران توصیه می شود در مورد خطاهایی که در جریان بازی انجام می شود از آوانتاژ استفاده کنند اما مشخصا آن ها هیچگاه نمی توانند در مورد مشکلاتی که برای خودشان در جریان بازی ایجاد می شود از آوانتاژ استفاده کنند.

 

وی افزود: این درست است که قانون اجازه می دهد داور بازی را در صورت هرگونه دخالت خارجی نیمه تمام بگذارد اما این قانون در خصوص مربی، بازیکنان و حتی گزارشگر مسابقه هم صدق می کند. در این صورت هرگاه به یک بازیکن یا مربی در جریان بازی بی احترامی شد باید تمام بازی ها را نیمه تمام بگذاریم؟

 

وی ادامه داد: آقای عسگری می گوید قضاوت بازی در شهرستان ها از ورزشگاه آزادی سخت تر است، پس اگر شما قبول دارید سعید مظفری زاده داور سطح بالایی است که بازی های شهرستان را به او می دهید ، چرا در لیست داوران جای او را با داور دیگری عوض می کنید و شانس حضور در جام جهانی را از وی گرفتید؟

 

کارشناس داوری فوتبال ایران ادامه داد: آقای عسگری در طول 2،3 ماه اخیر بیش از 8 بازی را به عنوان ناظر حضور داشته، من نمی دانم آقای نبی این موقع شب بیدار هستند یا نه اما ایشان به عنوان رئیس دپارتمان داوری کاملا این موضوع را می دانند که اعضای تشکیلات دپارتمان حق نظارت در مسابقات را ندارند، آن ها کارمند دپارتمان داوری هستند و حق اینکه در تایم کاری برای نظارت مسابقات ترک خدمت کنند را ندارند. ایشان به حقوق 200 هزار تومانی نظارت بر اسکوربورد هم رحم نمی کنند و این اواخر به خاطر آقای آیت اللهی قضاوت را به داوران شیرازی می دهد.

 

نصیرزاده ادامه داد: آقای عسگری از ماه 10 سال 90 تا فروردین 91 در 8 مسابقه ناظر بوده است، یعنی از یک زمین به زمین دیگری رفته و برای همه این ها علاوه بر حقوق دپارتمان داوری، پول دریافت کرده است. نفر دوم دپارتمان هم 5 بازی را ناظر بوده، در حالی که داوران بین المللی، آقایان افشاریان، مرادی و جلالی 2 بازی ناظر بوده اند!

 

وی افزود: بی عدالتی در حوزه کاری عمر مدیریتی افراد را کم می کند. آقای عسگری بازی های پخش مستقیم لیگ برتر را به داورانی می دهد که از دوستانشان هستند، در این شرایط داوری مثل مظفری زاده که از بهترین داوران ایران است چند بازی پخش مستقیم را قضاوت می کند؟

 

کارشناس داوری فوتبال ایران اظهار داشت: طبق محاسبات شما داوری ایران برای قضاوت جام جهانی شانس نداشتید و کامرانی فر هم به خاطر حضور در تیم الغمدی نمی توانست در این بازی ها قضاوت کند ، بعد از اینکه AFC نام فغانی را در لیست داوران قرارداد آقای عسگری مصاحبه کرد و گفت این انتخاب تودهنی بود به کارشناسان داوری، من می خواهم بگویم این تو دهنی به شما بود نه به ما که آرزوی موفقیت و پیشرفت داوران ایرانی را داریم.

 

نصیرزاده ادامه داد: زمانی در کلاس کرمانشاه که آقای فنایی می تواند شهادت بدهد، همین آقای عسگری نشسته بود و من مدرس داوری به ایشان بودم ، حالا ایشان کارشناس هستند و من نیستم، مگر همین آقای غیاثی که در تیم شماست در کدام کلاس داوری حاضر بوده؟ شما هر کس که در دسته شما جای بگیرد را کارشناس می دانید و اگر کسی منتقد شما باشد غیر کارشناس است.

 

هوشنگ نصیرزاده در پایان گفت: حسین عسگری چون نمی تواند جواب سئوالات من را بدهد بحث را به مسائل دیگری می کشاند، من مدرس رسمی داوری به شما بودم و حالا می گویید هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری نیست چون من از سیاست های شما انتقاد می کنم.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)