پرسپولیس نیوز: رافائل داسیلوا دروازه بان برزیلی استقلال بدون حتی یک دقیقه بازی از این تیم جدا شد تا بهانه ای شود برای مرور خریدهای عجیب و غریب سرخابی ها در چند سال اخیر. خریدهایی که مشخص نیست با چه منطقی انجام می شود و چه کسانی در آن نقش دارند.

 

ابتدا از سرخپوشان پایتخت شروع می کنیم.

پرسپولیس تهران

آن ها که اصلا بازی نکردند:

1- کریستوفر ره (Christopher Wreh):حکايت حضور اين بازيکن ليبريايي که سابقا در آرسنال بازي مي کرد يکي از ابهامات تاريخ مديريتي باشگاه پرسپوليس است. اين بازيکن بدون حضور در تهران موفق به دريافت غرامت کلاني از پرسپوليس شد. مدير برنامه هاي او يک پيش قرارداد با پرسپوليس امضا مي کند که براي باشگاه تعهدآور بوده است. بعدها با طرح شکايت در فيفا موفق به دريافت غرامت شد. ره اصلا به تهران سفر نکرد ولی هزینه یک فصل بازی را دریافت کرد.

2- کارلوس ریورا (Carlos Rivera): پانامایی یک متر و 83 سانتیمتری که سابقه بازی در لیگ گواتمالا، پاناما و اکوادور را در کارنامه داشت در فصل 84-83 درحالیکه 26 ساله بود به پرسپولیس پیوست. داستان حضور  این بازیکن در پرسپولیس به حضور تیم ملی پاناما در رقابتهای گلدن کاپ برمی گشت که علی پروین سرمربی وقت پرسپولیس بطور اتفاقی یکی از بازیهای این تیم را از تلویزیون تماشا می کند و از بازی دو بازیکن این تیم خوشش می آید! وی 9 بازی روی نیمکت پرسپولیس نشست و به کشورش بازگشت. مبلغ قرارداد او و هموطنش 66 هزاردلار ذکر شده است که سال 88 به حساب آن ها واریز شد.

3- یان نیکولوفسکی (Jane Nikolovski): گلر تیم ملی مقدونیه توسط حجت الله خطیب به پرسپولیس آورده شد ولی علی پروین که داود فنایی و محمد محمدی را داشت با حضور وی مخالف بود و در نهایت پس از یک فصل تمرین و بدون انجام حتی یک دقیقه بازی از تیم جدا شد. وی همان بازیکنی است که به همراه رافائل با شکایتش به فیفا موجب کسر 6 امتیاز را از پرسپولیس فراهم و در نهایت با دریافت 100 هزاردلار پرونده اش مختومه گردید.

4- کئون جون (kwon jun): هافبک کره ای که در لیگ اندونزی بازی می کرد به جای سوسای مصدوم به خدمت گرفته شد. این بازیکن بعد از چند جلسه تمرین به علت مصدومیت 10 هزار دلار دریافت کرد و به بهانه ازدواج به کشورش بازگشت.

آن ها که دقایقی بازی کردند:

1- مارکو سپانوویچ (Marko Šćepanović): هافبک دفاعی که با نظر دایی به پرسپولیس پیوسته بود و پیراهن شماره 8 را به تن کرد، در تمرینات تیم مصدوم شد و فقط در یک بازی به کار گرفته شد که ثمری نداشت.

2- آنتونیو تورس (José Antonio Torres): مهاجم پانامایی که همراه با کارلوس ریورا به این تیم اضافه شده بود فقط چند دقیقه به کار گرفته شد و سپس تیم را ترک کرد.

3- جورج آراندا (Jorge Aranda): هافبک پاراگوئه ای پرسپولیس در فصل 1387-1386 در دو بازی به میدان رفت و در نهایت قراردادش به منظور جذب هادی شکوری از العربی قطر فسخ شد. انتقالی که در نهایت صورت نگرفت.

4- آسمیر آودوکیچ (Asmir Avdukić): آودوکیچ بوسنایی اصلا لایق قرارگیری در این جمع نیست او یکی از بهترین ها بود که به خاطر سوء مدیریت پرسپولیس به کشورش بازگشت و گلر دوم تیمش در جام جهانی 2014 برزیل شد. او درفصل 2012-2011 به پرسپولیس پیوست ولی نتوانست در لیگ حضور یابد و در بازی های آسیایی جایگزین علیرضا حقیقی شد. بازی زیبای وی در مصاف با الهلال عربستان و نجات پی در پی دروازه پرسپولیس سبب شد تا حسابی در اذهان باقی بماند.

از این دست بازیکنان در پرسپولیس زیاد بودند، دی کارمو، آتسو، ممدوتال و امثالهم که گفته می شد یکی پرنده فروشی دارد و دیگری …

 

استقلال تهران

1- ولادیمیر آخالیا (Vladimir Lado Akhalaia): مهاجم گرجستانی 189 سانتیمتری  در نیم فصل دوم لیگ 84 به استقلال پیوست ولی به دلیل مشکلات شخصی بدون انجام یک دقیقه بازی این تیم را ترک کرد.

2- لیام ردی (Liam Rhys Reddy): گلر استرالیایی که در ازای 250 هزار پوند به این تیم پیوست، در نیم فصل دوم در پی مسافرت به استرالیا و تاخیر در بازگشتش با درخواست قلعه نویی فسخ قرارداد شد تا با خالی شدن جا شرایط برای جذب فرهاد مجیدی هموار شود.

3- رافائل داسیلوا (Alberto Rafael da Silva):  داسیلوای برزیلی که 6 بار از فلومیننزه به باشگاه های دیگر قرض داده شده بود سرانجام با قراردادی دوساله به صورت قطعی به استقلال تهران پیوست. وی دیروز با دریافت 720 میلیون تومان از استقلال جدا شد و به کشورش بازگشت.

به این لیست می توان رفعت قلی اف و ترلان احمدوف آذربایجانی را هم اضافه کرد که در لیگ های اول و دوم حرفه ای هیچگاه به بازی گرفته نشدند و تنها چند دقیقه در جام حذفی به میدان رفتند و یا رینالدویی که بعد از حضور در استقلال مصدوم شد و با چند دقیقه حضور در ترکیب استقلال این تیم را ترک کرد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)