مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی سابق پرسپولیس گفت : برای مسئولان این تیم متاسفم که در هنگام ناکامی مرا تنها گذاشته اند .

نلو وينگادا كه براي دريافت مطالباتش از باشگاه پرسپوليس در تهران به سر مي‌برد، در تازه‌ترين اظهارات خود گفت: شكي نيست در فوتبال زماني كه يك تيم مي‌بازد تقصيرها به گردن سرمربي است. اما، در برد بسياري خود را سهيم مي‌دانند. اما، تنها مسوول ناكامي پرسپوليس من نبودم و دوست دارم مسوولان همان طور كه در پيروزي‌ها خود را سهيم مي‌دانند در شكست‌ها هم مسووليت بپذيرند. متاسفم كه برخي افراد در داخل خود باشگاه مسايلي را به وجود مي‌آورند و عليه من صحبت مي‌كنند. از نظر من بازيكنان به تنهايي ستاره نيستند و اين تيم است كه بايد ستاره باشد.

وي افزود: در شرايطي پرسپوليس را تحويل گرفتم كه با سختي براي موفقيت در ليگ برتر تكاپو مي‌كرد و ليگ قهرمانان آسيا هم به تازگي آغاز شده بود و انتظارات زيادي وج

ود داشت. من تقصيرات ناكامي تيم را به گردن مي‌گيرم اما، ديگران هم نبايد از زير بار مسووليت شانه خالي كنند.

وينگادا ادامه داد: زماني كه به پرسپوليس آمدم هدايتي و ساير مديران قول حمايت از من دادند در ابتدا همه چيز خوب بود در ادامه شرايطي به وجود آمد كه كنترل كار را از دست من خارج كرد.

وي درباره‌ي اظهارات خوردبين مبني بر عدم استفاده از باقري و توره و مقصر جلوه دادن وينگادا در شكست مقابل بنيادكار نيز گفت: ما در بازي مقابل الشباب هم باقري و توره را نداشتيم اما، پيروز شديم. چگونه مي‌توانستم باقري را كه يك ماه دور از ميدان بوده است، بازي دهم يا توره‌اي كه به دلايل انضباطي محروم شده بود را به زمين بفرستم. براي اين كار بايد چشمم را به روي بي‌انضباطي‌هاي او مي‌بستم واين كار يعني بي‌احترامي به كل مجموعه‌ي پرسپوليس.

وينگادا افزود: كريم باقري بعد از يكي از باخت‌هاي پرسپوليس به دلايل فني نيمكت نشين شد و بعد از دو هفته اعلام كرد كه به دليل مصدوميت كمر نمي‌تواند در تمرين‌ها شركت كند. بعد ازآن هم هيچ‌گاه ديگر به تمرين‌ها بازنگشت تا آمادگي مجدد خود را اعلام كند. نمي‌دانم چگونه بايد به بازيكني كه در تمرين‌ها حضور نداشت شانس بازي مي‌دادم. علي كريمي هم زماني كه مصدوم شد بر روي نيمكت رفت. اما، با كريمي صحبت كردم و او پذيرفت كه من در نيمكت نشين كردن او حق داشتم و بدين ترتيب بار ديگر به تركيب تيم بازگشت.

سرمربي سابق پرسپوليس خاطرنشان كرد: من هم از شكست‌هاي تيم و همچنين ناراحتي تماشاگران بسيار غمگين هستم. اما، اميدوارم اعضاي باشگاه و تيم به جاي مصاحبه و فرار از مسووليت به حمايت از پرسپوليس بپردازند تا مدتي حمايت دو طرفه ميان مسوولان باشگاه و من وجود داشت. اكنون نبايد شرايط تغيير كند.

وينگادا ادامه داد: مي‌پذيرم كه پرسپوليس در طول فصل افت و خيزهاي فراواني داشت و ما نتوانستيم در نهايت به ثبات برسيم. اما، من تنها چهار ماه در اين تيم بودم و كار دشواري داشتم. اگر ما در تمام بازي‌ها مانند ديدار مقابل الشباب و الغرافه عمل مي‌كرديم اكنون شرايط بسيار بهتري داشتيم.

وينگادا خاطرنشان كرد: پرسپوليس نقاط ضعفي داشت كه قطبي و پيرواني هم با آن دست و پنجه نرم مي‌كردند. از جمله‌ي آنها مشكل در دفاع چپ پرسپوليس بود كه اطمينان دارم در فصل آينده مسوولان اين فرصت را خواهند داشت كه تيم بهتري را مهيا كنند.

وينگادا درباره‌ي ماجراي اخراج افشين پيرواني هم گفت: اين تصميمي بود كه انصاري‌فرد گرفت و من در اين زمينه حرفه‌اي عمل كردم و تصميم مديرعامل باشگاه را پذيرفتم. من در اين زمينه دخالتي نداشتم و شايد مشكلي از قبل وجود داشته است كه مديرعامل اين تصميم را گرفت و من هم به عنوان يك مربي حرفه‌اي آن را پذيرفتم اما، اطمينان دارم كه به بحث نتايج پرسپوليس ارتباطي نداشت.

سرمربي سابق پرسپوليس خاطرنشان كرد: حضور در پرسپوليس درس‌هاي بسياري براي من داشت و اميدوارم باشگاه پرسپوليس هم همين‌گونه درس گرفته باشد تا در فصل آينده حداقل حاشيه‌هاي خود را كاهش دهد. اميدوارم خانواده‌ي پرسپوليس در فصل آينده قهرماني ليگ برتر را از آن خود كند.

وي افزود: اگر باز هم زمان به عقب بازگردد سرمربيگري پرسپوليس را قبول مي‌كنم و هيچ‌گاه از حضور در ايران تاسف نخواهم خورد. چرا كه برخورد باشگاه و هواداران به خصوص در نخستين روزهاي كاري‌ام و بازي مقابل استقلال برايم خاطره‌انگيز است. در هر صورت نتايج آن طوري كه مي‌خواستم رقم نخورد.

وينگادا درباره‌ي دريافت دستمزد كامل خود نيز گفت: تمام پولم را نگرفتم و يك فرد ساده و حرفه‌اي هستم. برخي افراد در روزنامه‌ها نوشته بودند كه من شبانه از ايران فرار مي‌كنم اما، مي‌بينيد كه در ايران هستم و اميدوارم ظرف چند روز آينده در جوي دوستانه باقي مانده‌ي پولم را هم دريافت كنم.در هر صورت اين روزها سرم بسيار شلوغ بود و اميدوارم در چند روز ديگري كه در ايران خواهم بود، سري به شيراز بزنم و از نزديك پرسپوليس را ببينم.

وينگادا خود را در پرسپوليس يك مربي ناموفق ناميد و گفت: در هر صورت آنچه كه از بازيكنان پرسپوليس ديديم، بسيار پرافت و خيز بود. عملكرد بازيكنان در بازي مقابل الشباب با بازي مقابل بنيادكار به هيچ عنوان قابل مقايسه نبود. هر چند كه من معتقدم در بازي مقابل بنيادكار هم اگربازيكني غير از ريوالدو در آن صحنه زمين مي‌خورد، داور اعلام پنالتي نمي‌كرد و يا از هندبال بازيكنان ازبكستاني در محوطه‌ي جريمه‌ي خودي چشم پوشي نمي‌كرد. آن وقت شايد پرسپوليس به گل مي‌رسيد و حداقل در وقت اضافه كار را تمام مي‌كرد.

وينگادا ادامه داد: من معتقدم پرسپوليس در برخي پست‌ها مشكل اساسي دارد و به عنوان يك مربي حرفه‌اي حاضرم تا زماني كه در تهران هستم، در اين زمينه به باشگاه پرسپوليس مشاوره دهم. چرا كه با تغييرات در اين پست‌ها و افزايش ظرفيت بازيكنان پرسپوليس مي‌تواند در فصل آينده قهرمان ليگ ايران شود، چرا كه بازيكنان بسيار خوبي در فوتبال ايران هستند كه كيفيت بازي در پرسپوليس را دارند.

وي در پايان گفت: يكي از مشكلات من در پرسپوليس مصدوميت بازيكنان بود. چرا كه بازيكنان جايگزين هم آن توانايي و كيفيت لازم را به خصوص براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا نداشتند. مصدوميت محسن خليلي بهترين گلزن تيم كه هشت ماه از ميدان دور بود، ضربات بسياري به ما زد و اميدوارم با تجارب اين فصل باشگاه پرسپوليس در فصل آينده با يك يارگيري مناسب در فوتبال ايران افتخار كسب كند. من همواره طرفدار و دوستار پرسپوليس باقي مي‌مانم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)