مرجع خبری پرسپولیس : وینگادا : اگر روحیه نداشتم روی نیمکت نمی نشستم / هواداران ورزشگاه را پرکنند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه اتفاقات چند روز اخیر تاثیری در روحیه و انگیزه وی برای دیدار با بنیادکار ازبکستان نداشته است، گفت: اگر روحیه لازم را نداشتم مطمئنا فردا روی نیمکت نمی نشستم.

به گزارش خبرنگار مهر، نلو وینگادا سرمربی پرتغالی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری امروز که در هتل اوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: این درست است که پرسپولیس در دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، آسیا از امتیاز میزبانی سود می برد و این مزیت را دارد که در مقابل تماشاگران خود نتیجه دیدار روز چهارشنبه را مشخص کند اما بهتر است در لیگ قهرمانان آسیا نیز همچون پیکارهایی که در اروپا و دیگر کشورهای جهان برگزار می شود دیدار مرحله یک هشتم نهایی به صورت رفت و برگشت باشد.

وی در ادامه افزود: در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تمامی تیم ها قدرتمند هستند چرا که توانسته اند در گروههای خود اول یا دوم شوند. بنیاد کار ازبکستان هم از این قاعده مستثنی نیست.

این مربی پرتغالی در خصوص شناخت خود از تیم بنیادکار ازبکستان گفت: متاسفانه بازی آخر این تیم در لیگ ازبکستان لغو شد و نتوانستیم فیلم آخرین دیدار حریف ازبک را تماشا کرده و بررسی کنیم اما این باعث نمی شود از هدف اصلی خود که همان پیروزی است، چشم پوشی کنیم. ما در بازی روز چهارشنبه تنها با هدف کسب برتری و صعود به مرحله یک چهارم نهایی به مصاف بنیادکار می رویم.

وینگادا در ادامه با ابراز امیدواری از موفقیت تیمش یاد کرد و گفت: در بازی مقابل بنیادکار از تمام داشته ها و قابلیتهای خود برای رسیدن به پیروزی استفاده خواهیم کرد با تمام احترامی که برای تیم بنیادکار قائلم در بازی چهارشنبه فقط به پیروزی مقابل این تیم می اندیشیم.

وی ابراز امیدواری کرد این تیم در مصاف با بنیادکار روز خوبش باشد و بتواند با ارائه یک بازی دلچسب نتیجه مورد نظر خود را کسب کند.

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال پرسپولیس در تشریح شرایط تیم بنیادکار ازبکستان گفت:

بنیادکار تیمی است که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق به شکست تیم قدرتمند سپاهان شده است این تیم سپاهان را که در خانه به سختی شکست می خورد، از پیش رو برداشته. اینها نشان می دهد مقابل حریف ازبکستانی کار آسانی را نخواهیم داشت.

وینگادا با ابراز امیدواری از اینکه پرسپولیس و بنیادکار ازبکستان در دیدار روز چهارشنبه نمایشی جوانمردانه داشته باشند در پاسخ به خبرنگار ازبکستانی که گفت تیم بنیادکار در هفتمین بازی خود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا همیشه با شانس همراه بوده است، گفت: در فوتبال آمار و ارقام مهم است اما در نهایت آنچه که باعث پیروزی می شود کیفیت بازیکنان دو تیم است. در یک مسابقه فوتبال آنچه که در گذشته رقم خورده است نتیجه مسابقه را تعیین نمی کند.

یک خبرنگار ازبکستانی دیگر از وینگادا پرسید در تیم بنیادکار کدام بازیکن خطرناک تر است و روی مهار چه بازیکنی از این تیم تمرکز بیشتری خواهید داشت، وینگادا در پاسخ به این پرسش گفت: یک تیم از یازده بازیکن تشکیل شده است که از بین آنها برخی از بازیکنان برجسته تر هستند و می توانند در مواقعی از مسابقه گره کار را باز کنند از دید من ستاره هر تیم کل بازیکنان آن تیم هستند نه یک بازیکن خاص.

خبرنگاری در خصوص غیبت کریم باقری در دیدار با بنیاد کار از سرمربی پرتغالی تیم پرسپولیس که وی در پاسخ به این سئوال گفت: در مورد بازیکنانی که در مسابقه روز چهارشنبه غایب هستند حرفی نمی زنم و تنها در خصوص نفراتی اظهار نظر می کنم که بتوانند در دیدار روز آتی ما را همراهی کنند.

وینگادا در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید آیا شما از باشگاه پرسپولیس برای دریافت مطالبات خود شکایت کرده اید، گفت: اگر هر مشکلی بین من و باشگاه پرسپولیس وجود داشته باشد اینجا جای مطرح کردن آن نیست. من مسئولیت و وظیفه خود می دانم که به عنوان یک مربی حرفه ای عمل کنم و مسئولان باشگاه پرسپولیس نیز متقابلا باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی درخصوص آینده خود در تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من از 5 دقیقه دیگر خود باخبر نیستم و نمی توانم در خصوص آینده اظهار نظری داشته باشم درحال حاضر تمام تمرکزم بر روی بازی فرداست و اینکه با انگیزه و شرایط مطلوب به مصاف بنیادکار برویم.

این مربی پرتغالی خود را یک مربی مستقل خواند و گفت: من کاملا مستقل عمل می کنم و به هیج جا وابسته نیستم و به همین خاطر آینده ام در باشگاه پرسپولیس به خودم بستگی دارد.

خبرنگاری ازبکستانی از وینگادا پرسید اگر بازی فردا به پنالتی بکشد آیا آمادگی تقابل با تیم بنیادکار را در ضیافت پنالتی ها خواهید داشت، وی در پاسخ به این پرسش نیز گفت: این یک احتمال است که دیدار پرسپولیس و بنیادکار به ضربات پنالتی بکشد ما در تمرینات روزهای گذشته خود را برای ضربات پتالتی آماده کرده ایم. من در دوران مربیگری ام سه بازی بزرگ داشته ام که به ضربات پنالتی کشیده است که در دو مورد از آنها با پیروزی زمین مسابقه را ترک کرده ام.

وینگادا در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که از وی پرسید چرا نسبت به دیدارهای گذشته پرسپولیس روحیه تان شاداب نیست و همچون گذشته روحیه برتری جویی ندارید، گفت: این از توانایی بالای شماست که می توانید ذهن مرا بخوانید اگر انگیزه کافی نداشتم امروز اینجا نبودم و فردا روی نیمکت نمی نشستم.

وی در خصوص احتمال اعمال تغییر در سیستم و ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار مقابل بنیادکار ازبکستان گفت: ما در بازی مقابل ازبکستان مازیار زارع را در اختیار نخواهیم داشت به همین خاطر احتمال دارد نسبت به دیدار مقابل الشباب عربستان دو تا سه تغییر در ترکیب تیم داشته باشیم.

خبرنگار ازبکستانی از وینگادا پرسید اگر تیم ازبکستانی به شما پیشنهاد همکاری بکند آیا شما این پیشنهاد را می پذیرید وینگادا در پاسخ به این پرسش گفت: در زندگی یک مربی و بازیکن حرفه ای پیش می آید که در هر کجای دنیا بازی کند من هم بیش از این در کشورهای پرتغال، مصر، مراکش، عربستان و اردن مربیگری کرده ام اما امروز سرمربی پرسپولیس هستم و خود را حامی و طرفدار این تیم می دانم و مقید و متعهد به این تیم.

خبرنگار دیگری از وینگادا پرسید کناره گیری الشارجه چقدر به صعود پرسپولیس به عنوان تیم اول گروه B به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کمک کرد، وینگادا در پاسخ گفت: من قبول ندارم که کناره گیری الشارجه باعث صدرنشینی تیم پرسپولیس شد. ما دو بازی مقابل الشباب داشتیم که در خانه این تیم موفق به کسب نتیجه تساوی شدیم و در ورزشگاه آزادی حریف عربستانی را شکست دادیم دو بار هم مقابل الغرافه بازی کردیم که در یک بازی پیروز شده و در مسابقه دیگر شکست خوردیم در عین حال یک بار هم الشارجه را شکست دادیم، این تیم پیش از رویارویی با ما چهار بار شکست خورده بود و مشخص نبود که بتواند در بازی برگشت مقابل پرسپولیس هم پیروز شود و یا حتی شکست بخورد. این از کیفیت بالای تیم فوتبال پرسپولیس بود که توانست با صدرنشینی گروه خود به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

وینگادا در خاتمه تصریح کرد: من از طرف بازیکنان، مربیان و مسئولان باشگاه پرسپولیس درخواستی ویژه از هواداران دارم که در بازی روز چهارشنبه تیم را تنها نگذارند، از آنها می خواهم فردا به ورزشگاه آزادی بیایند و با پرچم و پیراهنهای سرخ رنگ ورزشگاه را یکپارچه سرخ پوش کنند و ما در بازی روز چهارشنبه به همراهی آنها نیاز داریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)