مربی جدید تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه صعود به جام جهانی برای ایران کار ساده‌ای نیست، گفت: بعد از دیدار با قطر برای تمدید و بازآموزی دوره مربیگری‌ام در یک سمینار به لیسبون پرتغال خواهم رفت و به همین خاطر به تهران نمی‌آیم!

به گزارش مهر، نلو وینگادا درباره آشنایی‌اش با کارلوس کی‌روش و حضورش در اردوی تیم ملی فوتبال ایران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ما از 35 سال پیش یکدیگر را می‌شناسیم و از زمان دانشگاه با هم کار می‌کردیم. ما به مدت 10 سال در تیم ملی پرتغال باهم بودیم و در حال حاضر مانند دو برادر هم هستیم.

وی در خصوص دلیل حضورش در کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: من برای کار و برنامه‌ای که برای حضور در دبی داشتم به اینجا آمدم. به کی‌روش گفتم که می‌خواهم کمپ شما را از نزدیک ببینم. بعد از صحبت کردن با کی‌روش، وی از برگزاری اردوی تیم ملی در امارات خبر داد و قرار گذاشتیم تا من هم در این زمان به اینجا بیایم تا روزهای خوش گذشته و حضور در جام جهانی را در کنار وی تکرار کنیم.

 وینگادا در ارتباط با حضورش در کشور قطر پیش از اردوی تیم ملی گفت: نه، من به قطر نرفتم و در چین حضور داشتم. پیش از  آنکه به اینجا بیایم در لیسبون بودم و از طریق دبی به پکن رفتم و از پکن مستقیم به دبی آمدم.

مربی تیم ملی در خصوص دیدار با قطر تاکید کرد: من در کشورهای عربی زیادی کار کرده ام و همینطور در ایران هم برای مربیگری حضور داشته ام. تا جایی که من شناخت دارم، ایران بهتر از قطر است. البته تا زمان دیدار نمی‌توان پیش داوری کرد، اما در شرایط عادی ایران تیم بهتر و قوی‌تری از قطر بوده و هست.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، وی در ادامه از احتمال حضورش در نیمکت تیم ملی یادآور شد: نه، من با کادر فنی تیم ملی دوست هستم و برای حمایت از آنها در اینجا حضور دارم. تا آنجا که بتوانم به ایشان در این شرایط کمک خواهم کرد. مهمترین چیز این است که پیش از بازی و بین دو نیمه باید همه موارد را در اختیار تیم ملی و بازیکنان آن قرار داد و زمانی که مسابقه آغاز می شود، این بازیکنان هستند که باید کار خودشان را درست انجام دهند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر حضور ایران در جام جهانی افزود: به نظرم شرایط آسان نیست چرا که کره جنوبی تیم خوبی است. فکر می‌کنم کره جنوبی تیم شماره یک برای صعود به جام جهانی خواهد بود و در قدم اول ایران نباید دیدار مقابل قطر را ببازد و اگر مساوی هم کنیم بازهم آینده برایمان باز است و می‌توانیم به عنوان تیم سوم به پلی آف برویم و اگر بازی را ببریم، باید به دیدار مقابل لبنان متمرکز شویم و در آن صورت راهمان هموارتر خواهد شد.

وینگادا در پایان در خصوص حضورش در تهران برای بازی با لبنان هم گفت: بعد از دیدار با قطر برای تمدید و بازآموزی دوره مربیگری‌ام در یک سمینار به لیسبون خواهم رفت. در اینصورت از طریق اینترنت و یا تلویزیون این دیدار را تماشا خواهم کرد. امیدوارم که ایران و کره جنوبی را در جام جهانی ببینم چرا که در هر دو کشور کار کرده‌ام و علاوه بر فوتبال، مردم و کشور دوست داشتنی دارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)